Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Informatieve site

Gestart door ChibiFirli, oktober 26, 2005, 02:12:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChibiFirli

We moeten toch ergens informatie duidelijk bij elkaar plaatsen ^_^.

Ik stel voor de engelstalige FAQ te vertalen (relatief vrij natuurlijk ^_^) en eventuele extra vragen te beantwoorden die we nog bedenken of in ons leven tegenkomen.

Iedereen die wil helpen met coderen (waarschijnlijk (x)html, eventueel php), vertalen, of zelfs gewoon maar op de site gaan rondkijken om te zien of hij wel makkelijk is in het navigeren en er goed uitziet (wat ook belangrijk is ^_^), laat maar iets weten ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Ik stel me kandidaat de generale faq te vertalen; zou wel leuk zijn indien we dan net zoals het duitstalig forum zo'n voorpagina kunnen hebben...?

myra

Ik vind het een heel goed idee om de FAQ te vertalen.

Nog een voorstel : op AVEN worden een aantal mensen die over hun aseksueel praten geciteerd dacht ik me te herinneren. Is niet orgineler als we deze stukjes niet vertalen, maar zelf eens beschrijven hoe we ons voelen (mag over aseksualiteit gaan, over de implicaties), kortom citaten van ons, leden van het nederlandstalige forum?

tis maar een idee. Ik denk al eens na over wat ik te zeggen zou kunnen hebben.

ChibiFirli

#3
Citaat van: myra op oktober 26, 2005, 05:49:12 PM
Ik vind het een heel goed idee om de FAQ te vertalen.

Nog een voorstel : op AVEN worden een aantal mensen die over hun aseksueel praten geciteerd dacht ik me te herinneren. Is niet orgineler als we deze stukjes niet vertalen, maar zelf eens beschrijven hoe we ons voelen (mag over aseksualiteit gaan, over de implicaties), kortom citaten van ons, leden van het nederlandstalige forum?

tis maar een idee. Ik denk al eens na over wat ik te zeggen zou kunnen hebben.
Ik sluit me hierbij aan met de woorden: het is vrij moeilijk om iets te vertalen wat iemand anders heeft gezegd en de betekenis die de persoon in zijn/haar woorden wilden leggen perfect over te brengen. Voor de FAQ is dit natuurlijk geen probleem ^_^.

Citaat van: TheBlackWatch op oktober 26, 2005, 05:05:26 PM
Ik stel me kandidaat de generale faq te vertalen; zou wel leuk zijn indien we dan net zoals het duitstalig forum zo'n voorpagina kunnen hebben...?
Die krijgen we nog ^_^... naja, maken we nog ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Ik heb nul komma nul codeerervaring, dus als er nog vrijwilligers nodig zijn bij het vertalen meld ik me aan. Zeg maar wat ik moet vertalen!

TBW

Tempesta, we hebben nog het FAQ voor ouders, en dat derde FAQ.

Euh als het goed is neem ik dus het General Faq op mijn schouders? Dan begin ik eraan hein...

myra

ik zal de derde faq, over aseksueel in relatie met een seksuele persoon vertalen. ( als dat ok is?) Naar wie moet ik het dan sturen of gewoon op het forum posten?

ChibiFirli

Citaat van: myra op oktober 27, 2005, 06:15:55 PM
ik zal de derde faq, over aseksueel in relatie met een seksuele persoon vertalen. ( als dat ok is?) Naar wie moet ik het dan sturen of gewoon op het forum posten?
Ik stel voor ze momenteel gewoon naar mij te sturen ^_^. Maar ik zal men best doen om zo snel mogelijk een leuk functietje te maken waarmee je gewoon je vertaling kan indienen en ze automatisch wordt toegevoegd ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

phate

wat moet er precies gecodeerd worden? ik kan wel een beetje html als het nodig is. En anders heb ik nog vrienden die het kunnen

ChibiFirli

http://asexuality.org/du/faq.htm

Huidige code ;D
Er moet natuurlijk nog meer gedaan worden (naja, ik heb ook een paar bestandjes meer, maar die staan niet op de server). Van coderen moeten er nog 2 andere afdelingen van de faq in zo'n formaat gezet worden. Waarvan 1 deel al in men bezit is ^_^. Kritiek en suggesties voor men code zijn ook altijd welkom ^_^ (als klein extra infodingetje dat je best weet ivm het ontwerp, er gaat links naast de faq al een navigatiedingetje staan voor de algemene site).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

phate

dat staat toch al helemaal in html of zie ik dat nu weer helemaal fout.

ChibiFirli

Dat al wel, maar er zijn nog een paar documenten die naar html dienen omgezet te worden ^_^
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

phate

nog even iets over die faq miss is het een idee om tussen ieder antwoord een <HR> te zetten je krijgt hierdoor een horizontale lijn. maakt het waarschijnlijk duidelijker

phate

in de algemene faq bij relatie's mist een woordje in een vraag. namelijk bij de vraag dat iemand gaat daten en bijna zeker is dat hij/zij sexueel is (sorry weet de juiste vraag zo even niet meer)

Ereinion

Die heb ik ook al veranderd, was hem zelf al tegengekomen.   :-[
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.