Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben niet de enige...

Gestart door Edewecht, november 11, 2012, 09:33:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Dag allemaal! Mijn echte naam is Martin. Via Wikipedia (Sexuele diversiteit > Asexualiteit) kwam ik hier terecht. Een zucht van verlichting èn van herkenning: ik ben niet de enige! En dan lees ik bij zoveel andere nieuwelingen hier dezelfde opluchting en herkenning.
Inmiddels loop ik hier al 50 jaar rond op dit bolletje. Nooit een relatie gehad. Nooit behoefte aan seks met een ander. Altijd gedacht dat ik "seksueel geremd" was ofzo.
Oké. Een tijd geleden ben ik opgehouden, daar een probleem van te maken. Zowel van het alleen zijn, als van mijn zg. "seksuele geremdheid". Ik woon alleen, kan ook goed alleen zijn, ben een zelfstandig mens.
Alles koek en ei? Redelijk.
En toch: toen ik deze site ontdekte, en de stelling dat aseksualiteit een geaardheid is (of kan zijn), en dat er dus méér mensen rondlopen zoals ik...  Een klein feestje!
Vanuit de tijd dat ik uit de kast kwam als homo weet ik dat het zó belangrijk is dat mensen elkaar vinden. Dat je, hoe "gek" je ook bent, niet de enige bent.
Lieve mensen, door het bestaan van deze site en dit forum voel ik me enorm gesteund. En begin ik NU aan een tweede coming-out. Voor mezelf, èn voor jullie.

Alleen nog een probleempje: ik heb nog nooit meegedaan aan forums. Zal hier mijn weg nog moeten vinden, en zal hier en daar wel een (technisch) foutje maken. Ik ben niet bekend met forum-jargon.
Tenslotte ben ik bepaald niet kapot van al die dingetjes hier die steeds maar bewegen (ben ik toch weer een minderheid hier hè).

Ik hoop hier gelijken te ontmoeten, waarvan ik niet wist dat ze bestonden.
Dus ook jullie: Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sismo

Welkom! Lust je wel een niet-bewegend stukje  :cake: ? (da's traditie hier!)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

FlowerPower


_dystopian_

Dat noemt men emoticons ^^!

Welkom  :cake:

SoulDragon

Welkom Martin :),
Het is zeker heel fijn om andere mensen te vinden die hetzelfde zijn,
ook al heb je geaccepteerd wie je bent en kun je er goed mee leven.

Neem de tijd, en het forum gedoe zal vanzelf bekender worden!
Mensen zeggen wel eens over dingen: "het is gemakkelijk", maar dat geld voor alles,
als je weet hoe iets werkt is het altijd gemakkelijk :)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Fricai

Citaat van: Edewecht op november 11, 2012, 09:33:28 PMEen zucht van verlichting èn van herkenning: ik ben niet de enige! En dan lees ik bij zoveel andere nieuwelingen hier dezelfde opluchting en herkenning.

:) Welkom!

CiteerAlleen nog een probleempje: ik heb nog nooit meegedaan aan forums. Zal hier mijn weg nog moeten vinden, en zal hier en daar wel een (technisch) foutje maken. Ik ben niet bekend met forum-jargon.
Tenslotte ben ik bepaald niet kapot van al die dingetjes hier die steeds maar bewegen (ben ik toch weer een minderheid hier hè).

Nou, tot nu toe gaat het prima? ;D En forum-jargon (en AVEN-jargon trouwens) komt vanzelf wel.

essierulez


Dutchamoeba


Koffie

Welkom!
En ik word vaak iebel van die bewegende dingetjes, ook bij reclames e.d. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

rianne


Lizzie7

Hoi Martin, welkom! Ik denk niet dat er nu echt een bepaald forum-jargon bestaat, maar het AVEN-jargon is inderdaad niet altijd zo simpel, in het begin moet je af en toe terug gaan spieken bij de definities :-)

Koffie

En als je iets niet begrijpt kun je het ook gewoon vragen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jovi_Hobbes

Welkom  :cake:
Door vooral gerust mee. Er kan maar weinig fout gaan, dus maak je daar vooral geen zorgen over.
Fijn dat je zo gelukkig bent met het vinden van dit forum  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Honger

Welkom Martin. 5 stukken  :cake: voor jou
Oei, sorry, 4 zelf opgegeten, maar wat wil je met een nick als de mijne  ;D

Edewecht

Iedereen bedankt voor zoveel welkom! Ik zag ergens op dit forum (onder Visibility) het topic Merchandise, met een link naar een asex-webwinkel. Heb stickers besteld (vlag) en een button. Voel me net weer als in mijn jonge jaren, vlak na mijn coming-out als homo: rose driehoekjes enzo.

Dat is wel grappig: ik ben eigenlijk nooit zo "proud" geweest op mijn homo-zijn. Nu begin ik beter te begrijpen waardoor dat komt: ik had niks met seks (zoals ik hierboven al beschreef). Nu voel ik me "prouder" dan toen. Iedereen mag 't weten!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)