Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gastcollege Seksuologie aan de UvA

Gestart door irispeperkamp, november 18, 2012, 06:54:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

We hebben helaas geen copyright op de term. ;D Het wordt ook gebruikt in biologie voor organismen die zich voortplanting zonder uitwisseling van genen tussen twee ouders.

CiteerIn dit licht gezien is het inderdaad goed dat we geen misverstand laten bestaan tussen Iris en ons, over deze termen.
Aan de andere kant: ik mag verwachten dat Iris hier genoeg heeft rondgekeken om te weten wat voor "soort" aseksualiteit hier gangbaar is (smile!).

Eens, en ik hoop dat ze idd al weet wat ze aan boord haalde. Maar ik wilde toch even zekerheid dat we op een lijn liggen. :P

Citeertegenwoordig noemen wij (AVENners) dit "aseksualiteit", en daar zullen jullie mee te maken krijgen

Jeps. =]

Edewecht

Nog even dit:

Citaat van: irispeperkamp op november 18, 2012, 06:54:23 PM
... leek het ons juist interessant om a seksualiteit vanuit de praktijk te bekijken...

Ik vrees dat er verd*md weinig te bekijken valt... Dat krijg je met aseksuelen!  ;-)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Ik heb vrij weten te ritselen die woensdag! Kan er dus bij zijn!

Iemand nog iets van Iris gehoord de laatste tijd? Zou zonde zijn als ze bovenstaande gedachtengangen zou hebben gemist...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

irispeperkamp

Hallo Allemaal,

Wat ons betreft maakt het niet uit of je daadwerkelijk onder de definitie van a seksueel valt. Wij vinden het juist interessant om iemand te spreken die zichzelf aseksueel noemt. Wij weten inderdaad alleen maar wat in de boeken staat en je kunt juist deze vooroordelen ontkrachten en vertellen hoe t nou werkelijk zit.
Leuk Edewecht dat je erbij kan zijn. Zou je iemand mee willen nemen naar het college of kom je liever alleen? Misschien dat we mailcontact kunnen houden.
iris.peperkamp@student.uva.nl
Ik zal je sowieso een week van te voren wel even een opzet mailen over hoe we t allemaal gaan aanpakken. Misschien dat je zelf nog ideeën hebt wat interessant voor ons kan zijn.
Het maakt dus niet uit of je onder onze definitie van aseksualiteit valt.

Groetjes Iris

SoulDragon

 :cheerleader: woohhoo Go Edewecht

Interessante gedachtewisseling trouwens. :)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Edewecht

Nog een paar dagen, dan is het zover. Spannend. Maar ik heb er verschrikkelijk veel zin in. Fricai gaat ook.

(Ondertussen is er heen en weer gemaild via PM, over organisatie e.d. We hebben niet stil gezeten.)

Ik hoop hier over een paar dagen wat te kunnen vertellen over hoe het ging.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba


FlowerPower


BlackTeaWithMilk

Citaat van: irispeperkamp op november 22, 2012, 10:36:28 AM
Hallo Allemaal,

Wat ons betreft maakt het niet uit of je daadwerkelijk onder de definitie van a seksueel valt. Wij vinden het juist interessant om iemand te spreken die zichzelf aseksueel noemt. Wij weten inderdaad alleen maar wat in de boeken staat en je kunt juist deze vooroordelen ontkrachten en vertellen hoe t nou werkelijk zit.
Leuk Edewecht dat je erbij kan zijn. Zou je iemand mee willen nemen naar het college of kom je liever alleen? Misschien dat we mailcontact kunnen houden.
iris.peperkamp@student.uva.nl
Ik zal je sowieso een week van te voren wel even een opzet mailen over hoe we t allemaal gaan aanpakken. Misschien dat je zelf nog ideeën hebt wat interessant voor ons kan zijn.
Het maakt dus niet uit of je onder onze definitie van aseksualiteit valt.

Groetjes Iris


Ik vind het een leuk idee om echt mensen uit te nodigen om te komen spreken, maar ik denk niet dat je met 2 sprekers iets kan ontkrachten of dat je aan de hand van 2 verhalen weet hoe het werkelijk zit.
Niet gemeen bedoeld, maar ik heb het idee dat een groot deel van de mensen hier wel op zoek is naar warmte en genegenheid, gewoon zonder de "big nasty" erbij te doen. En als er twee mensen met zo'n verhaal komen heb je (ben ik bang) snel de neiging te gaan geloven dat elke aseksueel in werkelijk wel een knuffel-partner zoekt, maar gewoon geen behoefte heeft aan seks. Terwijl ik (bijvoorbeeld) ook het liefste geen aanraking heb.
Dus het enige wat ik je zou willen vragen is om te benadrukken dat er naast de gastsprekers nog mensen staan die de term anders invullen dan jullie te horen gaan krijgen?

Sorry als dit erg zeurderig overkomt. Ik vind het namelijk wel echt een tof idee van je dat je het hier hebt gevraagd en durven vragen! :)

Fricai

Hey BlackTeaWithMilk,

Ik ben behoorlijk goed op de hoogte betreft aseksualiteit en zal proberen (zeker in dit gezelschap) dergelijke nuances aan te geven. Niet als 'Ik ben zo...', maar als 'Dat verschilt van persoon tot persoon, zelf ben ik zo ...'

;)

Edewecht

Hallo BlackTeaWithMilk,

Twee is in ieder geval al meer dan nul.

Ik weet niet of ik iets kan ontkrachten. Ik weet alleen dat er seksuologiestudenten in de zaal zitten die boeken hebben gelezen. Mogelijk kan ik een aanvulling geven op de theorie. Verder interesseert theorie me niet zoveel, over ontstaan of blabla. Mij interesseert meer de vraag, hoe het met ons gaat, hoe wij ons leven vorm geven, waar we tegenaan lopen, waar we (niet) blij mee zijn, enz.enz.

Als men dan toch aan het indelen slaat (hokjes), zou ik willen zeggen: als er tig-duizend asksuelen rondlopen in België en Nederland, heb je tig-duizend verschillende typen. Beetje overdreven misschien, maar zo'n strekking zou ik er wel bij willen geven.

(Je kunt natuurlijk als toehoorder de zaal binnensluipen ;)  )
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bananana

Heb toevallig vrij morgen en zou er geen problemen mee hebben om er openlijk over te spreken, geen enkele vraag is bij mij taboe maar helaas is Amsterdam ietsje te ver dus kan ik jullie alleen maar succes toewensen!

Edewecht

Dank je Bananana. Misschien kun je er een volgende keer bij zijn.
Dat er vele spreekgelegenheden mogen volgen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

#28
Was nice. =]
Leuk en geïntresseerd publiek, plus gezellig kunnen ouwehoeren met RastaRoos en Edewecht.

8)

RastaRoos

Ja, ik vond het inderdaad ook heel leuk en interessant :D Het stukje wat ze voor de vragen vertelde was ook niet te langdradig. Hoeveel mensen zullen het geweest zijn? 50 ofzo?
That's what she said~