Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gastcollege Seksuologie aan de UvA

Gestart door irispeperkamp, november 18, 2012, 06:54:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Tuurlijk. En ik ken ook wel iemand bij wie dat compromis al heel erg lang heel erg goed werkt. Toch zou het voor mij een brug te ver zijn; ik heb dan ook bewust een relatie gezocht met een aseksueel.

Fricai

CiteerMaar als je echt een goede klik hebt en je tot elkaar aangetrokken voelt, what's the harm in trying, right? Smiley Kan je in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt.

Yeah... Je kan de oriƫntatie niet van te voren uitkiezen van mensen die je tegenkomt, met wie je goed overweg kunt, op wie je verliefd wordt. :)

Lizzie7

Citaat van: Layjo90 op december 16, 2012, 12:51:48 AM
Ik moest ook bijna hardop lachen toen de vraag werd gesteld of jullie het goed zouden vinden als jullie partner puur om de seks even met iemand anders ging liggen wippen, en ik moest al helemaal lachen toen jij zei dat je wel eens mensen had gesproken die vonden dat ze daar recht op hadden, omdat ze dat bij jullie (waarschijnlijk) niet konden krijgen. Dat klinkt me echt te bizar voor woorden Je bent toch niet voor niets met iemand in een relatie? Je weet toch waar je aan begint? Dat je vervolgens gaat lopen zaniken dat je hoe dan ook recht hebt op seks vind ik echt onvoorstelbaar, maar goed... Het is inderdaad wat je zegt: er zijn veel belangrijkere dingen in een relatie dan seksuele aantrekkingskracht etc etc. Maar ik denk dat voor veel mensen romantiek en seks onlosmakelijk met elkaar verbonden is.

Fijn dat je er zo over denkt, want we hebben hier op het forum al discussies gehad met seksuele partners van aseksuelen die blijkbaar toch vinden dat dat hun recht is.

Citaat van: Layjo90 op december 16, 2012, 12:51:48 AM
Ik had nog wel een vraagje (als jullie het niet erg vinden): Stel jullie zouden in een relatie zijn met iemand die absoluut niet aangeraakt wil worden in any way (ik ben volgens mij een paar van deze mensen tegen gekomen op dit forum). Ik geloof dat vooral Fricai zei dat hij een knuffel of zoen op z'n tijd niet erg vond, van Edewecht had ik het idee dat je iets minder van het aanraken was (but correct me if I'm wrong). Zouden jullie daar totaal geen problemen mee hebben? In de zin: zelfs al vind je een zoen of knuffel af en toe best leuk, zou je ook totaal zonder kunnen leven? (in het kader van de collegevraag).

Persoonlijk zou ik daar wel problemen mee hebben, maar er zijn zoveel verschillen tussen aseksuelen. Ik hou wel van knuffelen en zoenen (zolang er geen tongen aan te pas komen) en masseren etc. Maar ik zou ook niet onmiddellijk een relatie afwijzen puur en alleen op basis daarvan. Maar dan denk ik wel dat ik de knuffels (niet de zoenen) wel elders zou halen, dus misschien ben ik oneerlijk in mijn bovenstaand stuk want ik vind dan blijkbaar toch ook dat ik recht heb op aanrakingen en knuffels en dat ik die elders mag halen als ik die niet in mijn relatie kan halen. Hm  ???

Lizzie7

Citaat van: Dutchamoeba op december 17, 2012, 02:11:35 PM
Als mensen bereid zijn een compromis te sluiten dan is het natuurlijk geen probleem om een 'mixed sexual orientation'-relatie te beginnen, maar persoonlijk vraag ik me dan altijd af waarom je een compromis zou willen sluiten wanneer je ook gewoon iemand van je eigen geaardheid op kunt zoeken.

Omdat je niet kiest op wie je verliefd wordt, en als je dan verliefd bent op iemand en je hebt het geluk dat het dan ook nog es wederzijds is, dan is het voor de hand liggender om naar een compromis te streven dan om die persoon te laten vallen en te gaan zoeken naar iemand van je eigen geaardheid EN waarop je dan ook nog es verliefd moet worden EN die dan ook nog es verliefd op jou moet worden. Dan lijkt mij dat je een bepaalde kans die je hebt op een gelukkige relatie laat vallen voor een heel klein kansje op een gelukkige relatie zonder compromissen.

Fricai

Citaat van: Lizzie7 op december 18, 2012, 04:33:16 PMDan lijkt mij dat je een bepaalde kans die je hebt op een gelukkige relatie laat vallen voor een heel klein kansje op een gelukkige relatie zonder compromissen.

Denk dat ongeveer geen enkele relatie werkt zonder compromissen. Keuze is meer van op welk gebied je bereid bent ze te sluiten, toch? :)