Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview zónder ouders erbij

Gestart door RastaRoos, november 25, 2012, 02:23:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RastaRoos

Hoi,
Voor een artikel ben ik op zoek naar iemand die er pas achter is gekomen dat hij/zij aseksueel is en het aan zijn/haar ouders heeft verteld.  een artikel te schrijven over de kant van de ouders, dus ik zou jou graag willen interviewen met je vader/moeder erbij! Dit kan anoniem gebeuren. Dit artikel schrijf ik voor mijn studie Journalistiek, maar ik kan niet garanderen dat het niet geplaatst wordt.
Ik wil me richten op de doelgroep van J/M pubers, dat zijn vooral ouders met pubers.
Wie wil er mee werken? Er zit geen beloning aan vast helaas, maar ik ben altijd in om een  :cake: te bakken ;)
Stuur me een privébericht via het forum of mail me op roosvantongeren@gmail.com, of
Het liefste iemand van onder de 25 jaar. Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)

Naast dit artikel zal ik nog wat andere artikelen schrijven over aseksualiteit, dus binnenkort zal er nog wel een oproep volgen :D
Groetjes, Roos


Nou, dat werkte dus niet ^^ Ik heb mijn plannen omgegooid en ben nu op zoek naar mensen, maakt niet uit hoe oud, die graag willen vertellen over hun ouders. Nou niet over welke hobby ze hebben en hoe oud ze zijn, maar hoe ze reageerden op jouw aseksualiteit-zijn. Ook mensen die het niet hebben verteld aan hun ouders wil ik horen! Je hoeft niet met naam en foto te verschijnen, maar ik kan dus niet garanderen dat jouw uitspraak niet geplaatst wordt. Stuur me een berichtje of zeg hieronder dat je mee wilt werken, dan neem ik contact met je op ;)

(En wilde je toch wel met je ouder(s) een interview doen: zeg het alsjeblieft! Dan gooi ik mijn plannen gewoon weer om.)
That's what she said~

Edewecht

Hallo RastaRoos,

Ik schrijf je toch even, hoewel ik 50 ben.
Pas enkele weken ben ik erachter gekomen ... niet zozeer dat ik aseksueel ben, maar dat mijn "geremdheid"/"seksuele handicap" (zo noemde ik het maar) aseksualiteit heet en dat je het een geaardheid kunt noemen en dat ik niet de enige ben.
Vorige week heb ik het mijn 79-jarige vader verteld - die wel wat gewend is. Hij was 25 jaar geleden zeer aktief in de werkgroep Ouders & Homoseksualiteit (ouders van homo's).

Ik wil mezelf niet opdringen voor een interview - ik ga op 12 december ook naar het gastcollege aan de UvA (zie dat topic). Maar misschien is het gewoon handig voor jou om te weten.

Het gaat me aan het hart dat er zoveel eenzaamheid om aseksualitiet is. Dat is voor mij de drijfveer om naar buiten te treden.

Enneh... "Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)"
Deze zin begrijp ik niet helemaal. Maar ik ben ook geen journalist. ;-)

Hartelijke groet!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

essierulez

Gaat het om beide ouders, of is iemand met alleen een moeder/vader ook goed?

Fricai

Dit is stiekem best een kleine doelgroep, denk ik. Maar succes!

RastaRoos

Citaat van: Edewecht op november 25, 2012, 11:15:11 PM
Hallo RastaRoos,

Ik schrijf je toch even, hoewel ik 50 ben.
Pas enkele weken ben ik erachter gekomen ... niet zozeer dat ik aseksueel ben, maar dat mijn "geremdheid"/"seksuele handicap" (zo noemde ik het maar) aseksualiteit heet en dat je het een geaardheid kunt noemen en dat ik niet de enige ben.
Vorige week heb ik het mijn 79-jarige vader verteld - die wel wat gewend is. Hij was 25 jaar geleden zeer aktief in de werkgroep Ouders & Homoseksualiteit (ouders van homo's).

Ik wil mezelf niet opdringen voor een interview - ik ga op 12 december ook naar het gastcollege aan de UvA (zie dat topic). Maar misschien is het gewoon handig voor jou om te weten.

Het gaat me aan het hart dat er zoveel eenzaamheid om aseksualitiet is. Dat is voor mij de drijfveer om naar buiten te treden.

Enneh... "Het lijkt me interessant omzeg het hieronder (ik check het wel regelmatig)"
Deze zin begrijp ik niet helemaal. Maar ik ben ook geen journalist. ;-)

Hartelijke groet!
Die zin klopte inderdaad voor geen meter, het "Het lijkt me interessant om" hoort een paar regels hoger, foutje!
Ik weet inderdaad dat het een geaardheid is en geen ziekte die je met wat medicijnen en therapie op kunt lossen.

En Fricai, klopt! Niet geschoten scheelt munitie, maar is wel mis. Iemand opperde het idee van dat een man denkt dat zijn vrouw aseksueel is maar dat zij hem eigenlijk niet aantrekkelijk vindt en dat ze dan met een ander verkering krijgt en dat ze dan ineens niet aseksueel blijkt te zijn... Dát is pas vergezocht  :schater:

Essierulez: vader of moeder, of een voogd is ook goed :)
That's what she said~

Edewecht

Citaat van: RastaRoos op november 26, 2012, 01:08:14 AM
Ik weet inderdaad dat het een geaardheid is en geen ziekte die je met wat medicijnen en therapie op kunt lossen.

Ik bedoel niet dat jij bedoeld zou hebben (beetje ingewikkeld) dat aseksualiteit een ziekte is. Wat ik bedoelde te zeggen is: ik ben al heel lang achter 'mijn geheim' ; maar nog maar pas ben ik erachter dat dit 'geheim' gedeeld wordt door een grote groep mensen, en dat het een naam heeft (namelijk 'aseksualiteit'). En dat geeft duidelijkheid, bestaansrecht, identiteit, noem maar op.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

RastaRoos

Oo, zo! Ja, nu snap ik hem. Het lijkt me een verademing om eindelijk met mensen te kunnen praten die net zo'n geheim hebben.
That's what she said~

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

RastaRoos

Ik ga over op plan B! De beginpost is aangepast. Dus, wil je mij vertellen hoe je ouders reageerden? Of heb je het juist nog niet verteld aan je ouders? Vertel!  ;D
That's what she said~

Edewecht

Hallo RastaRoos,

Nu ja, mijn vader was blij voor mij; ik heb al geschreven dat hij wel wat gewend is (zie een v.d. eerdere reakties). Ik weet niet of dit zo'n interessant interview met mij zou opleveren.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Alice23

Als je goed om je heen kijkt dan zie je dat alles gekleurd is

Catnip

CiteerOok mensen die het niet hebben verteld aan hun ouders wil ik horen!

Dan meld ik me bij deze aan :P

SoulDragon

Hey RastaRoos,

Ik heb deze alvast voor je: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3464.0 :)
En ik wil ook wel meewerken als je nog meer wilt weten.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

RastaRoos

That's what she said~