Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

/

Gestart door EdenG, december 08, 2012, 03:33:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdenG

/
Verwijderd

Edewecht

Tjonge, je bent heel open over jezelf, EdenG. Ik ben geen psycholog/sexuoloog/medicus/... , maar ik denk dat het goed is dat je je vraag hier hebt gesteld. Wie weet zijn hier mensen die het wel herkennen, wat jij beschrijft.
In ieder geval: Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Hoi EdenG, welkom op het forum,  :cake: ?

Citeer
Het zit dus zo; ik ben een 20 jarig meisje, heb nooit een relatie gehad, nooit gekust etc. Ik ben dan ook nog nooit verliefd geweest. 't Is te zeggen, nooit verliefd geweest op 'alledaagse' jongens.
Echter ben ik wel smoor op enkele onbereikbare, mannelijke celebrities. Ik voel me ook seksueel aangetrokken door hen, ookal weet ik dat het onmogelijk is en er nooit een relatie kan van komen (misschien net daarom?).
Dit past volgens mij beter binnen het plaatje van aseksualiteit dan je verhaal over het walgen van seks, het kenmerkende van aseksualiteit zit juist in de aantrekking.

Volgens mij is er zelfs een officiële naam voor als je je alleen aangetrokken voelt tot onbereikbare personen, ik kan het alleen zo snel even niet terug vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Hey EdenG, welkom! :cake:

Citeer't Is te zeggen, nooit verliefd geweest op 'alledaagse' jongens.
Echter ben ik wel smoor op enkele onbereikbare, mannelijke celebrities. Ik voel me ook seksueel aangetrokken door hen, ookal weet ik dat het onmogelijk is en er nooit een relatie kan van komen (misschien net daarom?).
Dus, ik heb wel seksuele gevoelens, af en toe. MAAR. De grote reden waarom ik me nu afvraag of ik misschien aseksueel ben (of een soort van), is omdat ik echt walg als mijn vrienden erover praten.

Wat AceV al zegt, de walging is niet typisch voor aseksualiteit. Maar je nooit aangetrokken voelen tot alledaagse jongens wél, lijkt me. Ik denk niet dat aantrekking tot 'celebrities' echt de seksuele aantrekking is die seksuelen ervaren, volgens mij moet je daarvoor iemand toch wel in het echt zien.

Het lijkt me niet zo'n drama dat je er niet over wil praten? Als je aangeeft dat je het geen prettig onderwerp vindt dan kunnen ze het toch wel vermijden voor je? En je hebt genoeg andere dingen om over te praten.
Iedereen is een raar geval als het op seks aankomt. :P

AceVentura

Citaat van: Fricai op december 08, 2012, 02:26:56 PM
Wat AceV al zegt, de walging is niet typisch voor aseksualiteit. Maar je nooit aangetrokken voelen tot alledaagse jongens wél, lijkt me. Ik denk niet dat aantrekking tot 'celebrities' echt de seksuele aantrekking is die seksuelen ervaren, volgens mij moet je daarvoor iemand toch wel in het echt zien.
In hetgeen ik denk me te kunnen herinneren ging het ook niet specifiek om celebrities maar in het algemeen om "onbereikbare personen" wat natuurlijk een stuk breder is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler