Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het laatste woord.

Gestart door JustKidding, december 29, 2012, 08:51:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fee23

Haha ik zou waarschijnlijk gewoon keihard beginnen bleiten ::)

essierulez

Eerst de omgeving verkennen,
dan een hulp signaal maken(het zou toch jammer zijn als er iemand langs komt en die je niet vind)
vervolgens op zoek gaan naar water & voedsel.

Als je op een eiland zit is het een kwestie van wachten tot er iemand komt.

JustKidding

Redden?, huh wat? Ik zou zorgen dat ze me niet meer kunnen vinden op dat eiland.  :o
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

Lizzie7

Eerst omgeving verkennen, dan water en eten zoeken, onderdak bouwen, en proberen vuur maken. Je weet maar nooit dat er gekke beesten op afstand gehouden moeten worden, en het vuur kan tegelijk misschien ook de aandacht trekken.

essierulez

Citaat van: JustKidding op december 30, 2012, 09:15:10 PM
Redden?, huh wat? Ik zou zorgen dat ze me niet meer kunnen vinden op dat eiland.  :o

Kan ook, hangt ervan af hoe mooi het eiland is en wat je er kan vinden.
Maar ik denk dat ik op den duur toch mijn vrienden/familie zou missen, en het goede eten ;-).

JustKidding

Citaat van: essierulez op december 31, 2012, 12:18:28 AM
Citaat van: JustKidding op december 30, 2012, 09:15:10 PM
Redden?, huh wat? Ik zou zorgen dat ze me niet meer kunnen vinden op dat eiland.  :o

Kan ook, hangt ervan af hoe mooi het eiland is en wat je er kan vinden.
Maar ik denk dat ik op den duur toch mijn vrienden/familie zou missen, en het goede eten ;-).

Mwah, ik zou mijn familie en vrienden missen ja. Maar verder is dit een droom van mij om zoiets te kunnen realiseren :P
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

SoulDragon

oohh, i hou van die survival programma's op discovery enzo!
Prioriteit één is water (dan heb je gelijk het eiland verkennen een beetje) dan vuur (ook als hulp signaal) en onderdak voor de nacht.
Daarna ga je op zoek naar eten..
Afhankelijk waar je zit ga je naar naar bewoond gebied, volg het water stroomafwaarts.
Zit je zoals in de film op een onbewoond eiland...dan heb je pech! :P (op een zo hoog mogelijk punt vuur en hulpsignalen maken.)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

JustKidding

Citaat van: SoulDragon op december 31, 2012, 09:27:32 AM
oohh, i hou van die survival programma's op discovery enzo!
Prioriteit één is water (dan heb je gelijk het eiland verkennen een beetje) dan vuur (ook als hulp signaal) en onderdak voor de nacht.
Daarna ga je op zoek naar eten..
Afhankelijk waar je zit ga je naar naar bewoond gebied, volg het water stroomafwaarts.
Zit je zoals in de film op een onbewoond eiland...dan heb je pech! :P (op een zo hoog mogelijk punt vuur en hulpsignalen maken.)

Ik zou persoonlijk niet gelijk voor het hoogste punt gaan, dit omdat het daar vaak ook kouder en soms ook vochtiger is. Mocht het dan een keer niet lukken om vuur te maken bevries je misschien wel dood. Ligt natuurlijk aan waar je zit en of het warm is 's nachts.
En water is sowieso prioriteit nummer één ja, ik denk dat ik daar ook naar zou zoeken als eerste. Ligt er wederom natuurlijk aan, als het 's nachts vriest zorg ik eerst voor een warme schuil plek.

Zodra je warmte en vloeistof hebt, zoeken naar eten en dingen die je langer kan bewaren. Zoals kokosnoten of bepaalde planten die je kan herplanten bij je schuilplaats. Elke keer op en neer lopen naar een bessenboom is bijvoorbeeld erg vermoeiend (als het ver weg staat), zeker mocht je gewond raken. Daarna gereedschap maken, steen met hout + wortels als touw indien mogelijk als hamer gebruiken. Kijken of ik glas kan vinden of iets anders om een mes mee te maken. Zodra ik alles op orde heb op één plek zorg ik dat ik genoeg voedsel en water kan verzamelen om verder te trekken in het eiland, zeg even richting een revier om daar vervolgens te stationeren.
Dan een grote H maken en vuur ten alle tijden laten branden.  ;D

En dan natuurlijk gewoon hout verzamelen, boompjes proberen te planten / kruiden die je misschien kan vinden. Soort van tuintje creëren indien mogelijk natuurlijk. En zoveel mogelijk bescherming om je heen maken met grote dikke takken en zo hoog mogelijk. Dat er geen roofdieren komen, of niet snel. Zeg ff een soort hek als het mogelijk is. Ligt natuurlijk aan waarmee je gecrasht bent, met een vliegtuig heb je vaak wel spullen bij zoals een mes etc. Met een boot vaak ook (ik althans wel), met een boot heb je ook vuur fakkels bij, die kun je gebruiken als zelfverdediging of hulp aandacht vrager.

Meestal als je ergens strand ben je wel met iemand die je kent, familie of vrienden. Zorg dat je daarmee samenwerkt en geef elkaar taken.


Oké ik word een beetje té enthousiast hier  :schater:
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

essierulez

Wat je moet doen hangt er natuurlijk ook vanaf waar je strand.

Maar het lijkt mij ergens wel erg leuk om gewoon voor een bepaalde tijd
op een onbewoond eiland te zitten. Soort expeditie robinson, maar dan
het liefst zonder andere mensen. Lekker rustig!

SoulDragon

haha, ja het hangt heel erg af van waar je zit.

hmm, ja soort expeditie robinson inderdaad, je kon op gegeven moment dat winnen bij hun;
op een onbewoont eiland vertoeven (met een paar vrienden), in een luxe hut ...ohh daar ben ik wel voor :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

essierulez

Ja, maar dan is het niet echt overleven. Meer een luxe vakantie ;-).

Lizzie7

Oh, van mij mag het ook best een luxe-hut zijn, of toch dat er minstens een kist normaal voedsel mee aanspoelt, dat ik geen insecten hoef te eten.

JustKidding

Citaat van: Lizzie7 op januari 02, 2013, 02:34:59 PM
Oh, van mij mag het ook best een luxe-hut zijn, of toch dat er minstens een kist normaal voedsel mee aanspoelt, dat ik geen insecten hoef te eten.


Wahaha insecten kunnen best voedzaam zijn hoor :P
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

essierulez

Dat geloof ik graag, ze worden in veel delen van de wereld gegeten.

Uffie

Ja, ik geloof het ook meteen, er was ooit in het Paard een item dat hierover ging, maar dat is al een tijdje geleden. Je kon dan ook op allerlei manieren bereide insecten proeven. Ik heb het helaas gemist.
Als je in alle situaties wilt overleven, schijnt dit boek een must te zijn: http://bit.ly/1015MnL (ik heb nog geprobeerd om een e-book versie te downloaden, maar mijn PC sloeg gelijk op tilt, helaas....)
Voor de minder avontuurlijke overlever is dit misschien wel amusant: http://bit.ly/Wj5kcy  :)
Is there any escape - A guy called Gerald