Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kom nu in actie!

Gestart door Stev, juni 09, 2006, 12:47:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

#15
Citaat van: Zonnekind op juni 12, 2006, 10:49:11 PM
De leeftijd waarop jongeren met seks beginnen vervroegt nu eenmaal voortdurend en ja, nu zijn er kinderen (in mijn ogen echt nog kinderen) van 14 jaar die al volop seks hebben met hun liefjes. De partij wil dit gewoon legaliseren, het gebeurt toch al. Ze willen ook de drugs legaliseren omdat het dan gewoon beter controleerbaar is door ouders en de rest van de omgeving. Het mag dus de jongeren moeten het niet meer in het geniep doen.

Ik weet het niet, hoor. Ik krijg hier een benauwd gevoel van (niet omdat het de partij is die het voorstelt maar gewoon omdat het überhaupt wordt voorgesteld). De grenzen worden steeds verder verlegd. Je gaat iets legaliseren terwijl je weet dat het gewoon niet goed is. Jongeren die drugs gebruiken, kinderen die seks met elkaar hebben (straks doen ze het al als ze 10 zijn?), etc. etc. En is het niet zo als het wordt toegestaan dat ook een volwassene die seks met een minderjarige heeft, niet meer strafbaar is? Vragen, vragen, vragen. Bij heel veel dingen heb ik zoiets: je kunt de ontwikkeling gewoon niet stoppen (ik was bijv. heel lang "tegen" e-mail en internet  ;D ) Maar soms lijkt het erop dat alle grenzen worden opgeheven...
Zo, ik ben het even kwijt, dat soort dingen benauwt mij echt regelmatig, waarschijnlijk zit het ook een beetje in mijn karakter (ben niet echt flexibel namelijk).
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Citaat van: Stev op juni 13, 2006, 10:49:31 AM
En is het niet zo als het wordt toegestaan dat ook een volwassene die seks met een minderjarige heeft, niet meer strafbaar is?

Volgens mij bestaat er ook een wet die bepaalt hoeveel jaar er tussen 2 mensen maximum mag zijn. Ik dacht dat dit 5 jaar was. Dus een 17-jarige zou het dan met een 12-jarige mogen doen maar een 18-jarige mag niet meer.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Ik heb net - als beloofd- geprobeerd wat meer te lezen over deze partij. Hun eigen site is nog uit de lucht geloof ik. Ik heb wel een heleboel reacties gelezen. Daar kreeg ik werkelijk een naar gevoel van zeg! Wat daar voor uitspraken gedaan worden...natuurlijk lekker makkelijk, anoniem op internet, maar toch...ik werd er eng van! (en dan bedoel ik van de tegenstanders van de NVD)  :'(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

corpus

Ik heb de indruk dat al die anonimiteit leidt tot nog groter misbruik.  Kijk nu naar die kliklijnen en chatruimtes, die nu veelvuldig gebruikt worden om een fustratie te uiten en dat vaak lekker ongenuanceerd en onder de gordel.  Ik vind het goed wanneer iemand opkomt voor zijn of haar mening, hoe vreemd die ook mag zijn, maar anoniem schelden vind ik inhoudsloos.
Being asexual makes me think straight!

Sismo

Helemaal mee eens! Ik ben nu nog zwaar onder de indruk van alle domme haat die ik tegen kwam....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Het is erg moeilijk om hier een volledige mening over te vormen vind ik.
Maar Zonnekind brengt wel interessante dingen aan. Dat van 5 jaar leeftijdsverschil wist ik echt niet. Ik neem aan dat het alleen voor kinderen geldt? Wel handig; gaat je partner vreemd met een veel jonger iemand, sleep je ze gewoon voor de rechter   >:D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Sismo op juni 13, 2006, 11:28:21 AM
Ik heb wel een heleboel reacties gelezen. Daar kreeg ik werkelijk een naar gevoel van zeg! Wat daar voor uitspraken gedaan worden...natuurlijk lekker makkelijk, anoniem op internet, maar toch...ik werd er eng van! (en dan bedoel ik van de tegenstanders van de NVD)  :'(

Dat is helaas waar. Ik werd er ook helemaal misselijk van. Het is jammer dat de goede (en vaak ook goed onderbouwde reacties) hierdoor niet overkomen. Laatst las ik ergens dat 30% van de Nederlandse bevolking racistische neigingen heeft (en 10% zelfs echt racistisch is). Dat verbaasd me eigenlijk niks als ik die site lees...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

littlefanny

Citeergaat je partner vreemd met een veel jonger iemand, sleep je ze gewoon voor de rechter   
dit geldt natuurlijk niet meer voor volwassenen, die mogen seks hebben zoveel en met wie als ze willen, zij het niet met kinderen. :)

Citaat van: Stev op juni 13, 2006, 07:08:58 PM
Laatst las ik ergens dat 30% van de Nederlandse bevolking racistische neigingen heeft (en 10% zelfs echt racistisch is). Dat verbaasd me eigenlijk niks als ik die site lees...
ik kom racisme best veel tegen, mijn omgeving is ehm, hoogopgeleid zeg maar en rijk en overtuigd van zijn eigen gelijk en rechtvaardigheid. Maar ondertussen wordt er wel een beetje gediscrimineerd, zij het anoniem, zij het niet tegen mensen (want er zijn nauwelijks buitenlanders in mijn omgeving te bekennen), maar dan komt er bijvoorbeeld af en toe een opmerking over de kleur van een voetballer en dan denk ik: "waar zijn we mee bezig?" maarja, liever zo dan uitschelden in de kroeg o.i.d.
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Ik heb vroeger altijd gezegd dat ik in het buitenland wou gaan wonen dus ik was helemaal niet racistisch. Maar ik heb ondertussen al zoveel zelf meegemaakt dat ik het echt wel word. Ik kan ontzettend veel dingen opnoemen waar de buitenlanders meer krijgen dan de Belgen (of Nederlanders in hun land) zelf. In het begin vond ik dit zelf zo erg van mijn eigen minieme racistische gedachten maar ze hebben het mij al veel te vaak gelapt. Ik ben dus op deze moment niet racistisch want die mensen kunnen er niet aan doen en die doen niets wat wij in hun plaats ook niet zouden doen. Maar ik heb wel iets tegen de aanpak van de buitenlanders door het bestuur van België. Als wij naar Marokko zouden gaan, dan moeten wij ons aanpassen en ik denk dat alle Belgen en Nederlanders dat dan met plezier zullen doen. Maar die mensen moeten zich niet aanpassen, heel ons land past zich aan aan hen en ik vind dit verkeerd. Ik heb stage gedaan in een schooltje in Mechelen waar 10% blanken zaten. Het hele schoolsysteem is daar totaal anders, er zijn andere afspraken en dergelijke om te kunnen voldoen aan de buitenlanders?! Ik snap dat echt niet. Ik ben daar toen alle dagen zo gefrustreerd buitengekomen. Moest Viper mij toen een petitie van het Vlaams Belang laten tekenen hebben, ik had het zonder probleem gedaan. Op deze moment ben ik wel terug realistischer maar ik vind toch dat er dringend iets moet gebeuren. De politie durft niet tegen de buitenlanders opkomen omdat ze er zelf schrik van hebben. De buitenlanders mogen met ons lachen, zonder problemen. Maar als wij 1 verkeerd ding zeggen, dan krijgen we de hele moslimgemeenschap op onze kap en komen ze op de voorpagina's van alle kranten.

Enfin, ik ga er over zwijgen want ik kan zo nog wel een paar uur doorgaan. Maar ik begrijp sommige racistische uitspraken dus wel. Ze maken ons hier gewoon racist.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Het is niet zo dat Nederlanders zich zomaar aanpassen als ze emigreren. Ik woon in de grensstreek met Duitsland. Nederlanders trekken naar Duitsland omdat het wonen daar goedkoper is. Maar hun kinderen gaan naar Nederlandse scholen, ze halen hun boodschappen in Nederland en praten ook Nederlands met elkaar. Zo ontstaan daar hele Nederlandse wijken.
Misschien willen mensen zich graag thuis voelen op andere plaatsen zodat ze zich vastklampen aan hun eigen cultuur, waar ze ook zijn.
Ik hoor op mijn werk ook best vaak racistisch getinte opmerkingen, en hoewel er best dingen van waar zullen zijn, wil ik niet zo denken en meepraten. Ik wil mensen als individuen blijven zien en op hun eigen dingen blijven beoordelen, niet als groep. Er zijn ook genoeg Nederlanders die foute dingen doen en daar hoor ik ook niet bij.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Je hebt zeker gelijk. Er zijn ook genoeg Belgen die foute dingen doen, daar hoor ik ook niet bij. Ik heb ook buitenlandse vrienden en heb daar helemaal geen problemen mee. Ik heb misschien gewoon de pech gehad te veel persoonlijke negatieve ervaringen te hebben met buitenlanders. Ik weet dat ik ze daardoor precies over dezelfde kam scheer maar ik weet voor mezelf beter dan dat ik kan verwoorden dat dit zeker niet mijn bedoeling is.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Gaat het nu over mensen die in Nederland en België op bezoek komen of er wonen? De eerste zijn buitenlanders, die andere allochtonen. Eh, het maakt niet uit, ik snap wel wat jullie bedoelen. En racisme of discriminatie, het is allebei onaanvaardbaar. Het zou voldoende zijn als iedereen "gewoon" deed: de buitenlanders fatsoenlijk de taal leren en zorgen dat ze erbij horen en de Nederlanders/Belgen hen het gevoel geven dat ze inderdaad welkom zijn (en dan bedoel ik niet al die extra's waar Zonnekind het over heeft). Helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan  :-\
Toen ik aan het solliciteren was, kreeg ik op een gegeven moment wel het gevoel dat mijn CV meteen in de prullenbak terechtkwam allen omdat er een buitenlandse naam en geboorteplaats in stonden. Je kunt het discriminatie noemen maar zo zag ik het niet. Het is natuurlijk moeilijk voor een werknemer als je al die ellende rondom buitenlanders ziet. Probeer dan eens "aardig" te zijn. Dus is het een kip-ei verhaal.
Wat een discussie, zeg  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ik vond het een mooie vergelijking met het kip-ei verhaal! Je hebt groot gelijk. Het moet voortdurend van 2 kanten komen maar op deze moment zijn er veel ALLOCHTONEN ;D die slechte ervaringen gehad hebben en er zijn veel autochtonen die veel slechte ervaringen gehad hebben dus op deze moment komt het van geen van de twee kanten. In veel gevallen toch... Dat zet het probleem vast natuurlijk :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

ThirdMagus

#28
Citaat van: Zonnekind op juni 13, 2006, 10:39:12 PM
Ik kan ontzettend veel dingen opnoemen waar de buitenlanders meer krijgen dan de Belgen (of Nederlanders in hun land) zelf.

En als je daar tegen bent ben je helemaal niet racistisch, integendeel zelfs, het is deze discriminatie waar je tegen bent. Als ik zelf ooit een politieke partij opricht zal mijn voornaamste streven zijn om ervoor te zorgen dat er in Nederland alleen nederlanders wonen. Ja je leest het goed, en nee dat is niet discriminerend. Ik heb er namelijk nog niet bij vermeld dat iedereen die het wil nederlander kan worden met een taal-test (zoiets als de JLPT in Japan) en een cultuur-test (ongeveer als de huidige inburgeringscursus.) Iedereen die die testen heeft voltooid val het nederlanderschap krijgen en zal dan dus ook volwaardig nederlander zijn. Het begrip 'allochtoon' moet verdwijnen, en zij geboren in nederland zullen anderen zo niet benomen, maar ook zij die vroeger onder die term vielen zullen zich niet afsplitsen als deel van hun vroegere beschaving, dat zijn zij dan ook niet meer.

Zonnekind

Ik vind die tests een schitterend idee! Als jij ooit opkomt, stem ik op jou :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.