Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

En dan dit...

Gestart door Cassilee, januari 07, 2013, 09:19:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cassilee

Hoi allemaal.

Ik heb lang getwijfeld om me op het Nederlandse gedeelte aan te melden omdat het hier erg.. inactief? lijkt te zijn. Maar ik vroeg me toch iets af en volgens mij hoort dat wel in dit subforum thuis...


Ik ben in de twintig en zou graag iemand hebben om samen mee te zijn, gewoon leuke dingen delen en doen, niet meer mij alleen voelen. Een relatie.
En het is niet dat ik het niet kan krijgen, maar wat ik al vaker heb gelezen ook hier op het forum zijn het toch voornamelijk jongens die meteen al willen zoenen en van alles. Dat wil ik niet. De gedachte aan meer doen maakt me huiverig.

Dus de vraag is.... Zijn er anderen die dit herkennen? En wat doen jullie eraan en ermee?


MarkA

Dat inactieve lijkt de laatste tijd wel mee te vallen. Het is niet zo druk als het Engelse forum, maar dat heeft ook zo z'n voordelen.

Wat betreft relaties, iedereen lost dat anders op. Sommigen hier hebben een relatie met een seksueel persoon en hebben een compromis gesloten, je kan ook je geluk beproeven in het Contacthoekje op de site en zo een relatie met een andere aseksueel proberen te vinden. Succes :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Edewecht

#2
Hallo Cassilee, wat jij "inactief" (met een vraagteken) noemt, noem ik "rustig" en "overzichtelijk": ik kan het bijhouden.

Citeer
(...) maar wat ik al vaker heb gelezen ook hier op het forum zijn het toch voornamelijk jongens die meteen al willen zoenen en van alles.

Hoe kom je daar aan? Jongens die willen zoenen en van alles willen niet eens op dit forum!

Nu ja. Welkom hier en kijk rustig rond op dit rustige forum. Ik hoop dat je inziet dat hier heel nette mensen zijn  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Citeer
Citeer
(...) maar wat ik al vaker heb gelezen ook hier op het forum zijn het toch voornamelijk jongens die meteen al willen zoenen en van alles.
Hoe kom je daar aan? Jongens die willen zoenen en van alles willen  niet eens op dit forum!

Ik denk dat het 'ook hier' terug sloeg op gelezen, niet op de jongens. ;) Jongens hier zijn idd niet zo happig. xD
Als je zo opziet tegen een conventionele relatie (etc :P), zou ik idd aanraden iig open te staan voor eventuele toffe aseksuelen die je tegenkomt! :)

Kan ook zijn dat er wel seksuelen zijn waarmee je een compromis zou kunnen vinden waar je beide gelukkig mee zou zijn, maar dat hangt er een beetje vanaf.
Ik ben ook voorin de twintig en sta wel open voor relaties met seksuelen (mits zij ook open staan voor relaties met aseksuelen), ik zie 'een partner' ook wel als potentieel fijne aanvulling op het leven. :)

Anyhow. Succes!

Edewecht

CiteerIk denk dat het 'ook hier' terug sloeg op gelezen, niet op de jongens.

Ah ja, misverstandje. Ik snap 'm nu.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

JustKidding

Laat ik eerst ff zeggen tegen iedereen; val niet gelijk over dat ze vind dat het inactief is hier.  :-\


OT: Ik herken het niet nee, ik maak namelijk altijd duidelijk afspraken en verwittig de persoon waarmee ik date al van mijn aseksualiteit. Ik vertel hen dan ook gewoon dat als ze het erg vinden ze me mogen laten.
Zoenen doe ik zelf ook niet, heb ik een hekel aan :-\
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster

SoulDragon

haha, hoe meer mensen zich hier inschrijven hoe minder rustig het wordt :)
(je hebt wel een beetje gelijk hoor  ;) )

hmm, ik herken het wel, een aseksueel ontmoeten met wie je een relatie aan wilt gaan...tja, probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen...maar geef de hoop niet op!
Door omstandigheden woon ik momenteel samen met mijn ex-vriend, zoals dan wel te verwachten is zijn we nu hele goede vrienden.
Ook toen we nog niet officieel uit elkaar waren hadden we al 10 jaar geen sex meer gehad, hoe hij daar mee omgaat...geen idee, moet ik hem nog steeds vragen.
Maar dit is wel een ideale oplossing, we hebben afgesproken samen te blijven wonen tot één van de twee een andere partner vind.
Omdat we het allebei eigenlijk wel gezellig vinden om toch iemand om je heen te hebben en financieel is het ook handiger.

Als hij ooit weg gaat, zou ik misschien mijn beste vriendin kunnen vragen om samen te wonen (buiten het verhaal om dat onze honden niet goed samen gaan).
Dat is misschien wel een oplossing als je inderdaad alleenstaande vrienden hebt, kun je voorstellen om o.a. voor financiële en gezelligheid reden samen te hokken.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Roos1984

Ik heb een paar samengewoond met mijn beste vriendin en dat beviel heel goed, geen eenzame gevoelens maar uiteindelijk kreeg zij toch een vriend en ja,dan wordt het alles samen delen toch minder en  je raakt dan toch ergens je maatje kwijt. En uiteindelijk kwam daar de wens tot samenwonen en ben ik eruit gegaan. Dat verliep allemaal wel natuurlijk en ik kon daarna in
een huis met vrienden gaan wonen. Dat bevalt ook prima en dan zijn er weinig eenzaamheidsgevoelens, maargoed iedereen heeft ook zn eigen leven en relaties en zo'n situatie is ook maar tijdelijk natuurlijk, want uiteindelijk gaat iedereen zijn weg en ook al blijf je vrienden, je wilt toch iemand voor jezelf hebben laat ik maar zeggen, die er altijd voor je is.
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Cassilee

MarkA, Ik merk het  ;D Ik had niet gedacht dat er zo snel gereageerd zou worden aangezien veel topics enige tijd geleden voor het laatst waren beantwoord. Maar ik zie nu ik lid ben dat er inderdaad leven in de brouwerij heerst en dat is goed om te zien  :)

Edewecht, Fricai, Inderdaad bedoelde ik met wat ik gelezen had op (en dan voornamelijk het Engelse) forum waar veel verhalen staan van meiden over knullen die meer van ze verwachten. Ik moet zelf heel eerlijk zijn, ik heb er genoeg achter mij aan (gehad) en ik weet dan nog steeds niet precies hoe ik daar op moet reageren. Maar gelukkig zitten ze hier niet en dat is eigenlijk een geruststelling voor mij. Ik vroeg mij al af of wij ze in Nederland zo hadden maar dit forum bewijst dat  :D

Justkidding, dankje, en wat goed dat je meteen al afspraken maakt met je date.

Souldragon, Wat een super verhaal. Wat goed dat jullie nog samen zitten in plaats van alleen. Een erg goede oplossing. Bedankt voor je verhaal en de tips  :cake:

Roos, Precies, dat gevoel bedoel ik. Dat je wel gewoon gezelschap wil maar niet per se meer daarbij. :pinguin:

Thijs

Citaat van: Cassilee op januari 07, 2013, 09:19:26 PM
Ik ben in de twintig en zou graag iemand hebben om samen mee te zijn, gewoon leuke dingen delen en doen, niet meer mij alleen voelen. Een relatie.
hier op het forum zijn het toch voornamelijk jongens die meteen al willen zoenen en van alles. Dat wil ik niet. De gedachte aan meer doen maakt me huiverig.

Dus de vraag is.... Zijn er anderen die dit herkennen? En wat doen jullie eraan en ermee?



Ik vind zoenen afschuwelijk. Hou er niet van, vaak houdt ik de boot af. Bij het groeten van iemand of iemand gedag zeggen en een zoen op de wang,
dat laat ik wel toe, maar dat komt omdat ik dan een speciale band met iemand heb zonder er meer bij te voelen. Ik schreeuw altijd van de daken, dat ik er niet van hou.
Wel mis ik soms iemand waarmee ik samen kan zijn, maar ik ben ook blij als ik weer alleen ben. Denk dat juist in een aseksuele relatie het aspect moet liggen op gewoon leuke dingen doen en delen en doen.

Vanochtend realiseerde ik mij dat ik in een relatie, ,die ik heb gehad in het verleden wel gezoend heb, maar dat toen niet erg vond. Ook weet ik dat ik toen niet meer wilde. Het samen zijn is juist fijn.
Ook vind ik seksuele relaties in een relatie niet als vanzelfsprekend, de maatschappij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is..... :-\