Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik BEN gvd aseksueel!!

Gestart door Brummetje, januari 22, 2013, 11:21:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brummetje

Sorry hoor.

Maar ik heb op meerdere forums mijn verhaal verteld. En duidelijk dacht ik zo. Er zijn zoveel soorten aseksualiteit. Op de wiki-pagina staat zelfs dat sommigen aseksuelen in staat zijn tot seks. Ik ben er zo eentje.

Ik heb het zelfs vergeleken met uit eten gaan (daar worden de meesten ook niet opgewonden van). En nóg snappen ze er geen reet van! Sorry hoor, maar dat HUN het niet begrijpen, en dat ook niet kunnen of willen begrijpen, kan IK toch niks aan doen?! Ik ben tenminste niet zo dom!

Het frustreert me echt, dat hun niet geloven dat ik aseksueel ben, omdat ik seks heb. Echt, wat een stelletje kutten daar (tis een vrouwenforum).
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Mar

Niet iedereen heeft een sterk inlevingsvermogen. En weer anderen bedoelen het goed.
Door je het aan te trekken maak je het juist wel tot jouw probleem.
De leuke reacties zijn mooi meegenomen :fijn dat zij het wel snappen.
Lelijke reacties en/of onbegrip: jammer dan.

Wat kan het je schelen dat één of andere vreemdeling op internet je niet begrijpt of geloven kan.

Zoals ik dan altijd zeg: dikke drol op hun hoofd! Boeiend.

.... Hoop dat dit je een beetje helpt :-*

FlowerPower

Ik ken het gevoel een beetje.

Vooral in de sportclub word ik meer en meer lastig gevallen met vragen zoals: 'En wanneer neem jij eens een vriend mee?' 'Ge zijt wel al bijna 24, word wel tijd dat ge begint te zoeken en aan kinderen kunt beginnen!'.
Ik zeg dan altijd maar dat ik gelukkig alleen ben en dat ik niet opensta voor een relatie (wat ook zo is). Als het dan over seks gaat probeer ik dit onderwerp meestal te negeren en begin ik over iets anders.

Paar weken terug was het ook een hele discussie. Een ander meisje van 27-28 jaar is al een paar jaar samen met haar vriend die wat ouder is, en ze had dus bekend gemaakt dat ze beiden geen kinderen willen. Je wil niet weten wat voor commentaar ze naar haar hoofd geslingerd kreeg!! Het kwam erop neer dat ze niet besefte hoeveel pijn ze haar ouders deed om hun geen kleinkinderen te geven. Toen zei ze ook van mijn ouders weten dat ik geen kinderen wil en hebben daar het volste respect voor. Toevallig ken ik die ouders en idd, dat zijn mensen die zich over niks zorgen maken en voor alles open staan. Dus het is dus de bedoeling om aan kinderen te beginnen om je ouders gelukkig te maken??? En wat dan met jezelf?

Toen ik dat hoorde, durfde ik al niet meer te zeggen dat ik aseksueel ben en ook geen kinderen wil! Mij vragen ze elke week waar mijn vriend is en ik zeg altijd hetzelfde. Maar ik vrees dat ooit de bom ook gaat barsten want dit is echt niet leuk om dit elke week te moeten aanhoren. Denk ook wel dat ze mijn ongenoegen gemerkt hebben want zondag vroegen ze er weer achter: Hoe is het met uwe vriend. En toen zei ik: Hetzelfde als vorige week!!! Of ze het snappen zal volgende week blijken.

Op een forum is het idd makkelijk om iemand uit te lachen en te beledigen en daar word dan ook heel veel gebruik van gemaakt vrees ik. Gelukkig is dat hier niet zo, maar kan me best wel inbeelden dat dat op andere fora's wel zo is.

Edewecht

Brummetje: mensen willen nu eenmaal graag indelen in hokjes. "Een aseksueel heeft geen seks." Klaar. Pas je niet in dat hokje, dan voelen anderen zich ongemakkelijk worden. Want je moet wel, zoals 'hun', in een hokje passen.

(Ergens anders op dit forum zijn hierover ook berichtjes geschreven. http://asexuality.org/du/index.php?topic=3332.30 )

Je kunt de vrijheid nemen om niet in een hokje te willen passen. Je komt dan -bijna letterlijk- uit de kast (uit je hokje); dan kun je reakties verwachten, positieve, maar ook negatieve.
Ik sluit me aan bij wat Mar zegt: maak het niet teveel tot JOUW probleem.

Ikzelf heb ook seks gehad. Of het goed/leuk/fijn/opwindend was, ... nee. Maar dat is een andere zaak. Er zijn zat forumleden hier, die ervaring hebben met seks. Of in het verleden, of nu nog steeds (met een seksuele partner). En toch noemt iedereen hier zich aseksueel. Dus je bent niet alleen.  :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Ik heb wel eens gelezen van een stel op het engelstalige forum. Beide aseksueel, maar ze hadden het ooit eens 'geprobeerd' toen ze zich verveelden, en vonden het wel leuk. xD

Maar zulke dingen kan de gemiddelde krapdenkende persoon natuurlijk niet aan, zoals Edewecht al aangeeft. :P

Mar

Citaat van: Fricai op januari 22, 2013, 11:10:16 PM
Ik heb wel eens gelezen van een stel op het engelstalige forum. Beide aseksueel, maar ze hadden het ooit eens 'geprobeerd' toen ze zich verveelden, en vonden het wel leuk. xD

Maar zulke dingen kan de gemiddelde krapdenkende persoon natuurlijk niet aan, zoals Edewecht al aangeeft. :P

Hahaha dat is eigenlijk wel grappig!  ;D
En idd er zijn mensen die zoiets niet kunnen bevatten.. Ach laat iedereen in zn waarde. Dat is het beste wat je kunt doen. Naar mijn mening.

fee23

Ik ga niet meer op andere forums, alleen op aven en een mamaforum ben ik nog actief. Ik werd er ook helemaal zenuwachtig en gefrustreerd van :D Als ik zulke domme reacties lees of hoor, ben ik gewoon blij voor die mensen dat ze dit niet begrijpen en duidelijk wel genieten van seks. Goed voor hen! En ik vind het jammer voor hen dat ze niet openstaan en geen begrip tonen voor het feit dat iedereen verschillend is. Ze zullen dan nog veel verschieten in hun leven!

Edewecht

Brummetje: een beetje vergelijkbaar met jouw verhaal: de mensen in mijn omgeving weten dat ik homo ben, en toen ik een keer verliefd werd op een meid, en dat naderhand aan iemand vertelde, was de vraag: maar ben je dan bi?
Nee.
Maar hoeveel procent homo/hetero ben je dan?
Mijn antwoord: weet ik veel. Het interesseert me ook geen barst. Ik ben ik.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: Fricai op januari 22, 2013, 11:10:16 PM
... ze hadden het ooit eens 'geprobeerd' toen ze zich verveelden, en vonden het wel leuk. xD


Moet je je toch wel heel erg vervelen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Linde

Citaat van: Edewecht op januari 23, 2013, 07:28:50 PM
Brummetje: een beetje vergelijkbaar met jouw verhaal: de mensen in mijn omgeving weten dat ik homo ben, en toen ik een keer verliefd werd op een meid, en dat naderhand aan iemand vertelde, was de vraag: maar ben je dan bi?
Nee.
Maar hoeveel procent homo/hetero ben je dan?
Mijn antwoord: weet ik veel. Het interesseert me ook geen barst. Ik ben ik.

Dit vind ik een heel goede houding! Respect!

Als je anders bent, riskeer je verkeerd beoordeeld te worden en kleingeestige reacties te krijgen. Maar uiteindelijk is iedereen anders, iedereen heeft wel wat  ;) Geloof in jezelf, ook al is het niet gemakkelijk. Je moet met jezelf leven en je kunt beter goede vriendjes zijn met jezelf.

SoulDragon

Ik heb gemerkt dat op veel forums, vooral van die algemene, het onbegrip erg hoog is.
Ik zit al al ruim 15 jaar op forums, maar ik heb inderdaad wel open-minded mensen nodig...
dus het liefst zo'n forum waar allemaal buitenbeentjes zitten, dat is altijd wel gezellig :)
Paar keer ook ander soort forums geprobeerd...maar nee dankjewel.

Bij mij vragen ze gelukkig niet hoe het met relatie gaat, ik heb een huisgenoot en we spelen vriend en vriendin voor elkaar wanneer dat handig uitkomt :)
Het verhaal kinderen is wel af en toe frustrerend, ik ben 30 en wil gewoon geen kinderen, ook al voordat ik wist dat ik aseksueel was.
Meeste collega's hebben het ondertussen opgegeven, waarschijnlijk omdat ik dan zeer schokkende redenen geef waarom ik geen kinderen wil :D
Maar af en toe zit er nog een tussen die blijft volhouden "dat komt nog wel"....ggrrr

Ben nog steeds benieuwt wat de reacties zullen zijn als het onderwerp sex ooit aan bod komt en ik ze zeg dat ik aseksueel ben...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

FlowerPower

Citaat van: SoulDragon op januari 25, 2013, 08:49:30 AM
Meeste collega's hebben het ondertussen opgegeven, waarschijnlijk omdat ik dan zeer schokkende redenen geef waarom ik geen kinderen wil :D

En welke reden geef jij dan op? Een echte reden, of een verzonnen reden?
Heb je mss tips om dat soort vragen te ontwijken?  ;D

Brummetje

Ik zeg gewoon: "Ik zou een kindje wrs doodmeppen." Is nog de waarheid ook. Ik heb psychische problemen, waaronder woedeaanvallen, lijkt mij niet geschikt voor kinderen. Daarbij heb ik diabetes en wil ik niet moeten spuiten tijdens de zwangerschap (nu kan ik het nog af met meds).
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Dutchamoeba

Ik zou zeggen dat ik nooit de behoefte heb gevoeld om kinderen te nemen, en dat er bovendien al te veel mensen op deze planeet rondlopen. Ik bewijs de mensheid een dienst door niet zo egoistisch te zijn dat ik perse genetisch eigen kinderen op de wereld wil zetten waardoor de wereldbevolking nog weer meer toeneemt. Het niet willen nemen van kinderen is dus zo slecht nog niet!

Wat ik ook vaak hoor is dat je kinderen later voor je kunnen zorgen, wat niet kan als je geen kinderen hebt. Maar ja, hoeveel mensen zijn er wel niet die niet voor hun ouders willen zorgen? En wat als je kinderen krijgt voor wie je een heel leven moet zorgen, en die jou nooit zouden kunnen verzorgen? Wat als al je geld op gaat aan kinderen? Dan kun je beter je tijd besteden aan werken, zodat je geld kunt sparen om later goed verzorgd te kunnen leven!

SoulDragon

hmm, ja meestal zeg ik eerst inderdaad gewoon dat ik kinderen niet leuk vindt.
Als ze dat toch door blijven gaan zeg ik inderdaad gewoon dat ik het inderdaad al vindt dat het overbevolkt is.

En als dat nog niet helpt, dat nog de klap op de vuurpijl (ik waarschuw ze dan eerst ook nog even dat ze dat niet willen horen):
ik wil ook geen kinderen op deze *** wereld zetten, dat vindt ik gewoon zielig voor ze,
omdat het alleen maar steeds erger wordt op deze aardkloot....omdat de mensheid de wereld vernietigd..blah blah blah.
Dan ga ik daar meestal ook nog even over door, want als ze me al zover gepusht hebben ben ik niet meer te stoppen :)

Daar schrikken ze over het algemeen enorm van dan...en daarmee is dat onderwerp bij diegene ook meteen helemaal afgesloten :D
Maar de truuk is ook, dat ik er ook inderdaad zo over denk, buiten het feit om dat ik inderdaad gewoon helemaal niets met kinderen heb,
waar ze dan vaak op kunnen zeggen "dat veranderd nog wel".
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.