Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht: Mooie getuigenis aseksualiteit voor Goedele Magazine (dringend)

Gestart door mischa, januari 24, 2013, 02:47:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uffie

Te gek artikel, en meer dan  :visibility: dat je hier zo open over vertelt!
Is there any escape - A guy called Gerald

SoulDragon

Hey super!
Bedankt voor de scan.
Het is een mooi artikel, erg goed gezegd allemaal. :)  :cake:
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Lizzie7

Wauw, mooi artikel en chapeau dat je dat durft, met grote herkenbare foto in een tijdschrift! Goed gezegd ook!

Bammieboutje

Wat een goed artikel! Eindelijk openheid! Lang leve de revolutie!  :afro:
Nog even over dat scheiden van affectie en seks: affectie en seks ZIJN (volgens mij) ook twee heel verschillende zaken. Als mannen vroeger met mij naar bed wilden noemden ze het liefde/ verliefdheid. Als ik dan niet wilde vroegen ze aan mij waarom ik geen liefde wilde ervaren? Maar dat ik het juist: seks is geen liefde. Het kunnen deelverzamelingen van elkaar zijn, maar ze zijn niet hetzelfde.
Veel succes Martin! Ik hoop dat je de relatie vindt die je zoekt en laat dat woordje "stiekum" maar weg. :-*
Ik heb er 55 jaar over gedaan om er achter te komen dat er zat mensen bestaan die, net als ik, geen behoefte hebben aan seks, maar wel weten wat liefde is. Je kunt wel zeggen dat ik een echte 'laatbloeier' ben, maar wat ben ik blij dat eindelijk weet wie ik ben.

Edewecht

Bedankt allemaal voor jullie warme reakties.

Wat mezelf opviel, was het uitblijven van een zekere opwinding: "wow ik sta in een blad!" Neuh, het was meer het gevoel van tevredenheid: zo, er is werk gedaan. En er is nog meer werk te doen. :)

@Bammieboutje: OK, ik zal het woordje "stiekum" weglaten. Dankjewel voor de tip!
En jij bent de tweede die reageert op het duo "affectie en seks".  Volgens mij zit daar HET probleem waar aseksuelen (en ook seksuelen) tegenaanlopen.

De uitdrukking "de liefde bedrijven" werd altijd door mij met hoongelach aangehoord. Maar nu ik op dit forum onderwerpen lees van seksuele partners en hun wanhoop (soms), krab ik me wel even achter de oren. Seksuelen zijn niet gek, zoals ik dacht. Het probleem is dat ik ze gewoon niet kan volgen. Het is zo'n andere belevingswereld.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.