Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nooit gedacht te horen.

Gestart door Tempesta, juni 11, 2006, 10:00:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Ik had het met mijn moeder over Vriend, dat Vriend en ik nog niets gedaan hadden op lichamelijk vlak (duh). Mijn moeder vraagt of ik al weet of het wederzijds is (ja, hij gedraagt zich anders, is altijd bij mij in de buurt, enz, leek mij vrij duidelijk). Moeder vraagt of Vriend al iets geprobeerd heeft (nee). Weet ik dan wel of het wederzijds is? Want jongens proberen altijd wat, en als ze dat niet doen vindt 'ie me waarschijnlijk alleen als gewone vriend aardig. Aldus mijn moeder. Ik probeer nog ertegenin te gaan door op te merken dat dat echt niet altijd het geval is. Dat is wel zo hoor, zegt mijn moeder. ZOENEN EN SEKS HOORT ER NU EENMAAL BIJ.

???     :banghead:

Als ik had gedacht van iemand NOOIT deze woorden te horen was het wel van mijn moeder. Ik dacht dat ze zelf ook nooit zoveel van seks moest hebben. Maar blijkbaar vindt ze het er toch bij horen, en het idee van dat het ook anders kan komt niet in haar op. Dat gaat nog een aardige kluif worden om haar ervan te overtuigen dat het geen noodzakelijk onderdeel van een relatie is...

Sismo

Ontzettend balen dat dit de reactie van je moeder was...juist omdat je het idee had dat je moeder ook niet zoveel waarde hechtte aan seks.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Eerst niet naast Vriend in het vleigtuig zitten en nu dit....
Zou het ook zo kunnen zijn dat juist omdat je moeder niet zoveel waarde aan seks hecht (dat dacht je tenminste), wil ze heel graag dat jij heel "normaal" bent wat dat betreft? En vandaar die reactie dus?
Mijn moeder zou hier juist blij om zijn geweest. Vooral niet TE ver gaan (want je moet iemand minstens 1 jaar kennen om...), altijd "deurtje open bliven houden", etc. etc. Ik heb haar altijd de schuld gegeven van het feit dat ik nooit aan een fatsoenlijke relatie kon beginnen omdat ze dit altijd opnieuw tegen mij zei. Nu kan ik het wel relativeren maar boos wordt ik daar nog steeds over :banghead:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Citaat van: Stev op juni 12, 2006, 03:01:37 PM
Zou het ook zo kunnen zijn dat juist omdat je moeder niet zoveel waarde aan seks hecht (dat dacht je tenminste), wil ze heel graag dat jij heel "normaal" bent wat dat betreft? En vandaar die reactie dus?

Dat zou best kunnen. Ik denk nog steeds dat mijn moeder seks niet bijster interessant vindt, maar dat ze wel vindt dat het er iig in het begin van een relatie vindt dat het erbij hoort. Om het anders te zeggen: ze weet wel dat ik niet erg seksueel ben (maagd, tongzoenen = blehg) en misschien probeert ze te voorkomen dat ik straks alleen over blijf omdat ik met niemand seks wil.
Het maakt niet eens zoveel uit wat zij daarover denkt hoor, dat gaat alleen mij en mijn eventuele partner aan. Speaking of which: we hebben het er nog niet over gehad ;).

Maar ik wilde het toch even kwijt dat zelfs mensen van wie je denkt dat ze aseksualiteit wel zullen begrijpen toch voor een onaangename verrassing kunnen zorgen....

Zonnekind

De zin "seks hoort er nu eenmaal bij" geeft mij het gevoel dat zij dit gewoon aanvaard heeft tijdens haar relatie met jouw vader. Daarom wilt dat nog niet zeggen dat zij meer seksueel gericht is. Vroeger had nog helemaal niemand gehoord van aseksualiteit en was homofilie enzo een ziekte. Als je dat was, kon je je maar beter 'normaal' gedragen zodat niemand het zou ontdekken. Misschien heeft zij dit ook altijd gehad. Ze vindt het misschien zelf allemaal niet leuk maar ze heeft het zo 'aangeleerd' gekregen dat het er bij hoort en dat je dat maar moet aanvaarden... Het klinkt misschien vrij drastisch maar ik denk dat er wel meerdere mensen zo rondlopen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Zonnekind

Oh, bij deze laatste reactie ben ik eens ook geen amoebe colony meer... Joepie, er gaat een nieuwe wereld voor mij open! :klap:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Tempesta

Citaat van: Zonnekind op juni 12, 2006, 03:40:16 PM
De zin "seks hoort er nu eenmaal bij" geeft mij het gevoel dat zij dit gewoon aanvaard heeft tijdens haar relatie met jouw vader.

Ik neig ook naar die gedachte ja  :).

Ereinion

Mijn moeder heeft eerder wel eens tegen mij gezegd: "Ik zou het ook heel raar vinden als je nog maagd was". Pas later leerde ik het begrip aseksualiteit kennen, en vond ik haar reactie erg vreemd. Maar toen ik mijn ouders vertelde dat ik aseksueel ben, reageerden ze heel begripvol en steunend. Ze vinden het ook geweldig dat we er de aandacht voor zoeken.

Dus zo'n reactie hoeft inderdaad niet zoveel te beteken. Waarschijnlijk denkt iedereen zo, als ze niet weten dat aseksualiteit bestaat. Wat Zonnekind zegt is ook erg logisch, zelf dacht ik ook altijd dat seks iets was wat er gewoon bij hoorde. Maar het blijft wel rot om zoiets te horen, en het maakt het nog moeilijker om te zeggen hoe jij in elkaar zit.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Zonnekind op juni 12, 2006, 03:40:16 PM
Ze vindt het misschien zelf allemaal niet leuk maar ze heeft het zo 'aangeleerd' gekregen dat het er bij hoort en dat je dat maar moet aanvaarden... Het klinkt misschien vrij drastisch maar ik denk dat er wel meerdere mensen zo rondlopen.

Ik denk dat dit niet alleen voor seks geldt. Mensen doen vaak dingen omdat het er bij hoort, denk ik. Het begint op school al. Merkkleding, kinderfeestjes etc. Ikzelf  was altijd een "tegenloper" wat dat betreft dus probeer ik bij mijn kinderen een tussenweg te vinden. Dat hoop ik ook in het geval van seksualiteit. Ik kan daar gelukkig gewoon over praten en anders zeg ik: vraag het aan papa  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Ik was op school altijd supertrots op mijn schoenen van de Zeeman en rolschaatsen van de rommelmarkt. Toevallig had ik hele coole roze rolschaatsen, terwijl iedereen zwarte had.  ;D De rest was best welleens jaloers op me en anders maakte het me ook niet uit. Mijn moeder vertelde me eens dat ik, toen ik heel klein was, een trainingspak had uitgezocht. Op school vroeg iemand me of ik vergeten was mijn pyjama uit te doen. Mijn antwoord: Ben je jaloers of zo.  :schater:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

CiteerIk was op school altijd supertrots op mijn schoenen van de Zeeman en rolschaatsen van de rommelmarkt.
JAAA HERKENNING, dat heb ik ook, ik heb 50% van mijn kleding van de zeeman, de rest is 3e hands of gekregen uit de veels te dure winkel van mijn tante. verder vind ik het oppimpen van dingen vet leuk! Goedkope tas kopen en er knopen e.d. aanzetten. En dan is het niet eens hip, want: "Fanny draagt het, dus het is niet hip"
laatst ook: "dat is eigenlijk een heel leuke korte broek fanny, heel hip, maar hij is niet meer hip omdat jij hem aan hebt" daar wordt ik best vrolijk van. Maarja, mensen zijn sowieso welles jaloers op mi jomdat het me niet boeit wat anderen vinden (in sommige gevallen) maar dat vind ik dus echt niet iets om trots op te zijn.
Ik vind het wel tof dat je gewoon met je kinderen over sex praat Stev, hier in huis wordt bijna nergens over gepraat, laat staan sex :s
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Mijn ouders gaan bijna elke zondag naar de markt in Brussel. Daar vind je broeken, rokken, truien, hemden,... noem maar op voor 5 euro 't stuk! Ik heb er ooit rokjes gekocht voor 1 euro. Ok, soms zijn ze na 5 keer aandoen al stuk, maar dan mag ik toch lekker weer nieuwe kopen :D Ik trek het mij dus ook niet aan van waar mijn kleren komen. Ik moet me er goed in voelen, wat de rest denkt maakt mij niet uit.

Hier thuis zijn ze in mijn ogen altijd wat te openlijk over seks bezig geweest. Ik heb er echt een degou van gekregen :(
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

#14
Leve de Zeman-winkel!  :klap:

Citaat van: littlefanny op juni 13, 2006, 10:05:33 PM
Ik vind het wel tof dat je gewoon met je kinderen over sex praat Stev

Ik moet daar echt mijn best voor doen. Zo automatisch gaat het ook weer niet. Gelukkig is het allemaal nog in de kinderschoenen (letterlijk en figuurlijk  ;D ) Laats vroeg onze zoon van 8 hoe het ook weer kwam dat zijn piemel elke ochtend stijf was ??? Gelukkig wist Sjef het wel  :-[
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)