Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bach-Bloesem therapie

Gestart door Ereinion, juni 13, 2006, 03:39:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Kent iemand de Bach-bloesem therapie? Ik heb er net een boekje over gekocht. Het beschrijft de werking van verschillende bloesems op allerlei stemmingen. Ik vind het heel interessant; geneeskrachtige werkingen van kruiden en planten.
Iemand hier die het (heeft) gebruikt?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het lijkt mij inderdaad wel interessant!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

Ik heb het gebruikt bij mijn autorij-examen (zenuwen, zenuwen, echt verschrikkelijk), maar het hielp helaas niet. Heb tenslotte een echt geneesmiddel moeten nemen vooraleer ik kon slagen   :(

Zonnekind

Oei, ocharme! Bij mij helpt accupuntuur wel heel goed bij zenuwen en spanningen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Is Bach in de naam van de therapie de componist?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Nee, de man die de werking van de bloesems heeft ontdekt.

Jammer, Myra, dat het niet werkte. Ik had gehoopt dat iemand er goede ervaringen mee had gehad, dan had ik het zeker geprobeerd. Maar nu misschien ook wel, het kan toch geen kwaad.
Is het wel goed gekomen met je rij-examen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

na 6 examens uiteindelijk wel ja :-[

Ereinion

oh  :-\ , nou ja, jij hebt hem tenminste!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

geen nood, mijn moeder heeft er ook 6x over gedaan. Veel van mijn vrienden zijn nu bezig die van hen te halen, ik zie het niet gebeuren dat dat in 1x gaat. Mocht dat wel gebeuren, dan ben ik aan ieder van hen een fles Duvel kwijt :s, dus ik hoop dat ze zakken  :-X
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Haha, dat is natuurlijk wel spannend :D Hopelijk trakteren ze als je ze dan toch een fles Duvel moet geven :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Ik heb helaas ook geen ervaring met die therapie, maar eens uitproberen lijkt mij inderdaad geen kwaad kunnen. Ben benieuwd naar je bevindingen!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Volgens mij werkt het al na een paar dagen.

Ik heb een bloesem genomen waardoor ik minder terughoudend zou moeten worden in contacten met anderen. Eerder dacht ik altijd heel erg na of ik een vraag over iemands gezondheid wel zou stellen. Nu doe ik dat sneller. En helemaal raar, als ik eerder iemand tegen kwam die ik niet zo goed kende ontweek ik hem of haar liever, of wachte eerst een reactie van die kant af. Gisteren kwam ik een vrouw tegen en voor ik er erg in had zei ik al hallo. Ze herkende mij eerst niet eens meer dus normaal had ik de andere kant op gekeken en doorgelopen.

Maar misschien is het ook wel gewoon het mooie weer  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Wauw, dat is wel heel straf! Volhouden zo, het zou leuk zijn als iedereen eens terug 'dag' zou zeggen op straat. In Vlaanderen is er niemand die op straat goeiendag zegt tegen iemand anders, er komt met moeite een lachje af. In d'Ardennen zegt iedereen goeiendag. Als je dat daar niet doet wordt je vies bekeken. Dat is veel gezelliger en iedereen wordt er vrolijk door.
Voor welke dingen helpen die bloesems nog allemaal?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Citaat van: Ereinion op juni 18, 2006, 07:24:00 PM
Maar misschien is het ook wel gewoon het mooie weer  ;)

Ik kan het niet laten te denken aan het placebo-effect... ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op juni 18, 2006, 07:24:00 PM
Maar misschien is het ook wel gewoon het mooie weer  ;)

Als je je er goed bij voelt, maakt het toch niet uit wat de oorzaak is? Misschien moet je de volgende keer een bloesem nemen zonder dat je weet waar het voor werkt en dan een week later kijken wat het had moeten doen, en dan maar hopen dat je er niet een neemt die ervoor zorgt dat je hyperactief wordt ofzo  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?