Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Maagden gezocht voor RTL-programma

Gestart door StefanNPP, februari 21, 2013, 11:14:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefanNPP

Beste lezer,

In een nieuwe televisieserie willen wij, een productiehuis in Hilversum, een eerlijk licht schijnen op het onderwerp maagdelijkheid. De televisiereeks zal door middel van een kijkje in het leven van tien tot twintig singles en stellen, die hun eerste keer om wat voor een reden dan ook nog bewaard hebben, een mooi portret vormen van maagdelijkheid anno 2013.

Ons doel is om met de serie te laten zien dat maagden in alle vormen en maten komen en het leuke, spontane, normale mensen zijn die een reden hebben om even te wachten. We hopen zo het taboe van het onderwerp te doorbreken en een antithese te zijn op alle programmering gericht op (jonge) seks.

We zijn voor het programma specifiek nog op zoek naar personen die door hun aseksualiteit (nog) geen intieme momenten hebben beleefd met een ander persoon. Wie durft hier voor de camera over te praten? Uiteraard gaat alles in overleg en kan je eerst vrijblijvend/anoniem contact opnemen om meer te weten te komen over ons programma.

Ik hoop dat iemand ons wil helpen met het doorbreken van het taboe dat rust op dit onderwerp. Dank.

Stefan@nopicturesplease.tv of 035-7508238

Fricai

Citaat van: StefanNPP op februari 21, 2013, 11:14:17 AM
In een nieuwe televisieserie willen wij, een productiehuis in Hilversum, een eerlijk licht schijnen op het onderwerp maagdelijkheid. De televisiereeks zal door middel van een kijkje in het leven van tien tot twintig singles en stellen, die hun eerste keer om wat voor een reden dan ook nog bewaard hebben, een mooi portret vormen van maagdelijkheid anno 2013.

Ons doel is om met de serie te laten zien dat maagden in alle vormen en maten komen en het leuke, spontane, normale mensen zijn die een reden hebben om even te wachten. We hopen zo het taboe van het onderwerp te doorbreken en een antithese te zijn op alle programmering gericht op (jonge) seks.

We zijn voor het programma specifiek nog op zoek naar personen die door hun aseksualiteit (nog) geen intieme momenten hebben beleefd met een ander persoon. Wie durft hier voor de camera over te praten? Uiteraard gaat alles in overleg en kan je eerst vrijblijvend/anoniem contact opnemen om meer te weten te komen over ons programma.

Hoi Stefan,

De verwoording had tactisch gekund. =] Maar verder klinkt het goed, hopelijk vind je wat je zoekt!



Edewecht

Ziet er goed uit. Met name dit:

CiteerWe hopen zo het taboe van het onderwerp te doorbreken en een antithese te zijn op alle programmering gericht op (jonge) seks.

sprak me aan.

NPP komt me trouwens bekend voor. Volgens mij hebben jullie eerder een oproep hier gedaan:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=3540.msg132988#msg132988
Die was minder gelukkig geformuleerd dan deze. Dus toen was mijn reaktie nogal " :( " (Eerlijk is eerlijk)

Zojuist las ik de reaktie van Fricai, met name wat hij onderstreept heeft. Was mij nog niet opgevallen.
Het is alsof HET nog moet komen. Maar Stefan, we zitten hier met een aantal aseksuelen, dat betekent dat we HET niet doen en HET ook niet *gaan* doen (de meesten niet, tenminste).

Maar goed, dit zou me niet tegenhouden om te helpen om dit taboe te doorbreken.
Alleen ben ik geen "maagd" meer...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

NPP heeft inderdaad geen al te beste reputatie opgebouwd hier, en dat ze in alle berichten maar blijven doorgaan over het maagd-zijn doet me vermoeden dat de verschillende aangemelde collega's niet zo heel goed met elkaar communiceren :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SoulDragon

ehh, tja, schijnbaar blijft het moeilijk voor sommige organisaties/mensen om te snappen...
Maar goed, ik ben ook geen maagd, dus kan hier niet mee helpen.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Lizzie7

Citaat van: Edewecht op februari 21, 2013, 08:41:20 PM
Maar Stefan, we zitten hier met een aantal aseksuelen, dat betekent dat we HET niet doen en HET ook niet *gaan* doen (de meesten niet, tenminste).

Dat klopt toch niet helemaal, ik heb de indruk dat de meesten hier het (= seks) wel minstens uitgeprobeerd hebben en in verschillende gevallen ook nog actief doen. Of misschien heb ik een selectief geheugen voor de verhalen die het meeste aansluiten bij mezelf, maar ik heb toch het idee dat veel mensen hier op het forum wel minstens 1x een seksuele ervaring gehad hebben.

Wat het programma betreft: ik ben geen maagd, en anders ook niet geïnteresseerd om mee te werken aan interviews of programma's waarin je herkenbaar wordt afgebeeld, zou  negatief impact hebben op mijn werk.

Edewecht

Klopt wat je zegt, Lizzie. Wat ik StefanNPP probeerde duidelijk te maken is: dat wij hier geen maagden zijn die het dus ooit WEL een keer zullen (willen) doen.
Sterker nog, het is zoals jij zegt: er zijn hier waarschijnlijk veel mensen die minstens 1x een seksuele ervaring hebben gehad. (En na afloop hebben gezegd: nee dank u.)

Dus Stefan, een aseksueel is niet per definitie maagd; een maagd is niet per definitie aseksueel.
Intieme momenten (onderstreping door Fricai, dank!  ;D ) zijn niet per definitie seksuele momenten, en andersom.

Nogmaals: ikzelf wil graag meewerken aan het doorbreken van taboes over geen-seks. Maar dan moeten we wel duidelijkheid hebben over de verschillende begrippen.

Have you got this, Stefan :) ?
vriendelijke groet :)


en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Vanwege de topics van No Pictures Please en het verder uitblijven van reacties heb ik contact met ze opgenomen. Dit omdat het niet reageren bijna het slechtste is wat je kan doen omdat het onbetrouwbaar over komt. Op de email heeft hij gereageerd dat het er door tijdgebrek niet van gekomen is.

Ik hoop dat hij toch nog eens langs komt om de vragen te beantwoorden.

Citeer
Sterker nog, het is zoals jij zegt: er zijn hier waarschijnlijk veel mensen die minstens 1x een seksuele ervaring hebben gehad. (En na afloop hebben gezegd: nee dank u.)
"Veel" zou ik in die zin niet durven zeggen  ::) Aseksualiteit is immers niet "ik vind seks niet leuk" maar het niet ervaren van seksuele aantrekking, dus het zal ook "vaak"  ;) niet tot seks komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

CiteerIntieme momenten (onderstreping door Fricai, dank!  ) zijn niet per definitie seksuele momenten, en andersom.

Exact. =] Zulk gebruik van synoniemen is niet zo nice t.o.v. die inmiteit/liefde op andere manieren ervaren/uiten (al zal het niet zo bewust zo bedoel zijn).

Wat betreft 'veel' :P, ik schat dat de meerderheid wel 'iets' heeft gedaan/meegemaakt. Maar precieze aantallen enz. hebben weinig met aseksualiteit te maken. :P Het ging mij er vooral om dat 'bewaard' overkomt alsof we wel willen maar ons inhouden. Maar dit is wellicht omdat het voor sommigen wel zo is en ze dezelfde tekst op meerdere plaatsen hebben neergezet?

Naja...

StefanNPP

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties en excuus voor eventuele verkeerde verwoording.  Inmiddels zijn er twee actieve topics over onze zoektocht en dus zal ik namens de gehele redactie wat meer duidelijkheid geven over het programma.

Het gaat om een reportageserie waarin talloze personen een kijkje geven in hun leven. Het enige wat de deelnemers allemaal gemeen hebben is hun maagdelijkheid. Verder zijn ze totaal verschillend qua verhaal, afkomst en leeftijd. Juist om deze diversiteit te waarborgen, zouden wij graag een beeld willen schetsen van het onderwerp aseksualiteit. En daarvoor hebben we uiteraard een deelnemer nodig die ons gedurende 1 of 2 opnamedagen een kijkje geeft in zijn/haar leven (zoals huis, hobbies, werk, school etc., alles in overleg).

Het programma zal uitgezonden worden in mei op RTL5.

Dank en wellicht tot snel.
Stefan
T: 035-7508247