Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Altijd dezelfde opmerkingen, altijd dezelfde vragen, altijd dezelfde antwoorden

Gestart door FlowerPower, februari 25, 2013, 08:36:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlowerPower

Hallo iedereen,

Al 2 weken word ik ondertussen alweer lastig gevallen door mensen die niet kunnen begrijpen dat ik geen relatie heb, mensen die denken dat ik vieze bedoelingen heb met andere mannen omdat ik geen relatie heb,.....
Begon natuurlijk allemaal rond valentijn... 'Wat ja gij doen met valentijn?' Waarop ik antwoorde: 'In de zetel zitten en naar de voetbal kijken.' (Toevallig speelde mijn favo club die dag europees dus voor mij was dat de ideale valentijn!) Zeker 5 mensen hebben mij die week die vraag gesteld en allemaal reageerden ze op deze manier: 'Ale nu toch niet thuisblijven voor de voetbal zeker, als je u vandaag nog inschrijft op een datingssite heb je zeker nog een date voor valentijn!' Ik zei dan dat Valentijn mijn geen barst interesseerde, met allerlei gefrustreerde reacties als gevolg... 'Dat is toch niet normaal dat je voetbal verkiest boven mannen! Ben je dan lesbisch?' 'Nee ik ben 100% hetero'. 'Ja dat zal wel.' Einde gesprek. Leuke collega's heb ik toch..... Krijg er echt wel genoeg van als je dat de hele dag moet aanhoren van verschillende mensen, en dan moet ik me rustig houden natuurlijk  >:(

Zaterdag ging ik met wat vrienden bowlen. We waren met 2 mannen en 3 vrouwen. Ik was de enige zonder vriend, maar dat was het probleem niet. Met 1 van die jongens ben ik goed bevriend en hij weet ook dat ik aseksueel ben. Hij heeft al meer dan een jaar een vriendin waarmee ik ook wel goed kan opschieten. Die andere kerel ken ik nog niet zo lang maar dat klikt wel tussen ons en hij heeft pas een vriendin. Hij heeft mij toen ook al laten merken dat hij mij niet geloofd dat ik geen relatie wil maar daar was zaterdag niks van te merken. We hadden echt plezier, dacht ik. Op een gegeven moment hoorde ik dat die 2 vrouwen stikjaloers waren op mij omdat ik zo met die jongens aan het lachen was. Ja daar ging de sfeer dus... Ik was gewoon mezelf zoals ik altijd was. Nooit heeft iemand daar problemen mee gehad. En nu bleek dat dat 'nieuw' meisje de andere had opgestookt omdat ik zoals altijd plezier had met hun. Toen dat de vriendin van mijn goede vriend ff weg was vroeg ik heel voorzichtig aan die vriend wat hij ervan vond. Hij vond net zoals ik dat ik niks verkeerd gedaan had en dat die 2 vrouwen daar maar mee moeten omkunnen. Dat is altijd gelukt tot die nieuwe erbij kwam. Ik ben echt de laatste om jaloers op te zijn. Wat zou ik doen met een man? Niet veel dus. En toch denken sommigen dat ik weet-ik-veel-wat zou doen met mannen, BAH. Vind het al vies dat mensen dat van me denken. Ik was blij dat de avond voorbij was en weet niet of ik moet uitkijken naar de volgende keer.

Ook vandaag op het werk heb ik nog een paar keer moeten aanhoren dat ik geen man wil en geen kinderen enzo. Ben het zo beu. Ik val toch ook geen mensen lastig omdat ze wel een man hebben en wel kinderen hebben.
We hadden deze middag ook een vergadering onder het personeel bij ons en het ging dan ook over een meisje dat er pas voor uitgekomen is dat ze lesbisch is. Heel raar verhaal want ze heeft altijd achter de mannen aangelopen en als ze op vakantie ging vond ze daar wel altijd een man om de nachten mee door te brengen (zei ze zelf) en nu ineens is ze lesbisch..... De vergadering werd als volgt afgesloten door 1 van de vrouwelijke collega's: 'En is er nu nog iemand die uit de kast moet komen?' Iedereen zweeg en keek naar mij. Ik wist niet wat zeggen en liet duidelijk merken dat ik niks te zeggen had. In ieder geval, ik stond op ontploffen!

Gelukkig moet ik morgen niet werken en kan het allemaal weer wat bezinken tot dat ik woensdag terug moet gaan...

essierulez

Vervelend voor je dat mensen zo blijven zeuren. Persoonlijk vind ik het altijd iemand's eigen zaak of ze een relatie hebben of niet, en of ze hetero/homo/whatever zijn. Dat zijn zaken die ik eigenlijk alleen met vrienden bespreek.

Wellicht dat je de volgende keer iets botter moet zijn?, helaas is mijn ervaring dat als je 'boos' word
mensen stoppen met dingen te vragen.
De 'vriendelijke' optie is om de volgende keer iets te zeggen als "Nee, ik heb nog steeds geen relatie. Als er iets verandert zal ik het melden, dus je hoeft het niet telkens te vragen".
Een andere optie is je, op dat vlak helemaal afsluiten. Dus de volgende keer als iemand je je naar je relatie vraagt zeg je "Sorry, dat is privé, en ik hou werk en privé gescheiden".

Hiermee maak je duidelijk dat mensen je met rust moeten laten, maar sommige mensen kunnen hierdoor beledigt zijn, dat risico loop je wel. Wat je het beste kan zeggen hangt van je persoonlijkheid af, en je relatie met je collega's.

Hopelijk vind je een oplossing!!!!

FlowerPower

Ik vind ook dat dat ieder zijn eigen zaak is. Ik ga me ook niet moeien met het leven van een ander.

Mezelf afsluiten op mijn werk is niet echt een optie want bij ons is iedereen heel open over zichzelf. En jah, ik heb zelf niet zoveel te vertellen over mezelf. Zo spannend is mijn leven niet.

Ooit heb ik dat wel eens gedaan, wat boos geworden omdat ik alweer lastig gevallen werd met dat soort zaken, en toen was hun conclusie dat ik kwaad werd omdat ik gefrustreerd ben omdat ik geen relatie heb.......Was dus ook geen succes.
Ze zijn er ook van overtuigd dat ik iets traumatisch heb meegemaakt. Want een andere collega wil ook geen man meer, maar heeft met haar ex wel heel wat meegemaakt, en dat begrijpen ze dus wel! Leg het maar uit dat je 'zomaar' geen relatie wil...

Fricai

Als de woordkeuze niet zo jammerlijk was zou ik willen zeggen 'Fuck them all!'...

De vragen over valentijn, de stomme aannames, de jaloezie... Tenenkrommend! Ik snap dat je er gek van wordt. xD
Op je werk zijn ze precies nogal sloom hè? Hoe lang zou het duren voor ze ooit doorhebben dat je actually meent wat je zegt... Als het niet je werk was zou je er een drinkspel van kunnen maken, iedere keer dat je weer zo'n zelfde vraag/opmerking krijgt, een shotje. :P Maar dat is misschien niet het beste idee als je nog met klanten te maken hebt. xD

Anyway, sterkte!

BlackTeaWithMilk

Het probleem is dat je hier niet echt op kan reageren zonder dat ze zichzelf gesterkt voelen in hun positie.

"Ik ben 100% hetero" doen ze af als ontkenning, maar als je ze vertelt dat jouw seksualiteit niet hun zaak is gaan ze er ook meteen van uit dat je lesbisch bent (of in ieder geval niet-hetero).
Helaas is dit zo'n lose-lose gevalletje. Sterkte. :(

SoulDragon

Geez, het is wel heel erg bij jouw op het werk zeg!
Ik wordt er al geïrriteerd van als ik het lees.
Er zijn tegenwoordig toch wel meer mensen die gewoon niet aan valentijn doen, om allerlei redenen.
Bij ons werd ook wel gevraagd of je wat ging doen, maar als je dan gewoon zegt "daar doe ik/we niet aan" is het goed hoor.
En ik begrijp ook niet waarom je dan lesbisch zou zijn als je geen relatie en kinderen hebt, lesbiennes hebben toch juist ook een relatie en vaak kinderen....?!
BAH,ik krijg zin om eens bij je langs te komen en ze eens even duidelijk te zeggen waar het op staat.

En met dat andere meisje, die is gewoon kennelijk nog niet zeker van haar relatie. Erg jammer hoor dat ze dat dan in jouw schoenen schuift.
Maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook altijd 2 of 3 mannelijke vrienden waarmee we leuke dingen doen, maar als er dan nog een vrouw bij komt...bah, stuk minder gezellig.
Krijg je opeens moeilijke verhoudingen en dat soort dingen.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

SoulDragon

Ik was net nog aan het denken erover.
Als ik het zo hoor is het op je werk echt TE erg, en niet bevorderlijk voor jouw werksfeer.
Ik weet niet hoe groot het bedrijf is waar je voor werkt, en of iedereen zo is, en misschien is het een beetje te overdreven...
Maar kun je niet naar een vertrouwenspersoon toe stappen, of je leidinggevende...eventueel een leidinggevende van een andere afdeling?
Iemand die je kunt zeggen dat je echt helemaal knettergek wordt van dat eeuwige gezeur over het wel of niet hebben van een relatie etc.,
misschien kan degene dat dan eens bespreken met andere leidinggevende ....dat daar toch op een andere manier mee opgegaan wordt op je werk.
Want als ze je inderdaad gewoon in een vergadering gaan aankijken met zijn allen en vragen of je uit de kast wilt komen...
dat gaat toch echt te ver, en neigt volgens mij zelf naar intimidatie.  :knuffel:
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Lizzie7

Jee, jij hebt het wel lastig op het werk. Alsof iedereen aan Valentijn doet, ik vind dat iets voor tieners :-D. Mijn man en ik doen ook niet aan valentijn, en als je dat zegt kijkt er hier niemand vreemd op.
Ik weet niet hoe goed de relatie met de collega's is, maar misschien is zo'n moment waarop ze vragen of er nog iemand uit de kast wil komen wel ideaal om voor eens en altijd aan iedereen duidelijk te maken dat je aseksueel bent en niet geïnteresseerd in relaties? Niet dat ik dat zelf zou durven, maar ik ondervind ook weinig last van mensen die hun neus in mijn relationeel leven willen steken. Ik denk dat als ik er even veel mee zou te maken hebben als jij duidelijk hebt, dat ik dan misschien eerder geneigd zou zijn om ermee naar buiten te komen zodat iedereen zou stoppen me ermee lastig te vallen.
Alleszins sterkte!

fee23

Brrrr... Als ik het zo lees zijn het juist jouw collega's die gefrustreerd zijn :o Je zou voor minder gek worden!
Ik ken ook zo mensen. Ze hebben niets liever dan dat je kwaad wordt of gekwetst doet, dan hebben ze je op je paard gekregen en hebben ze toch één interessant momentje in hun dag :ange: Wat ik merk is dat het het beste werkt om gewoon niet te reageren. Glimlachen, kort zeggen dat je nog single bent en verder doen met wat je bezig was. Als ze je niet op stang kunnen jagen is er op de duur toch niks meer aan.
Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!

Jovi_Hobbes

Het lijkt me zeker geen makkelijke situatie. Je schrijft dat het met name door 1 collega komt die anderen opstookt. Misschien kun je een apart praten met 1 of 2 van die andere collega's dom hun duidelijk maken dat je het echt rot vindt als dit soort dingen gebeuren. Als je er een goede collega tussen hebt zitten die dat begrijpt, zal die je misschien kunnen steunen op het moment dat die ene collega weer irritant begint te doen. Misschien dat het dan ook wat minder wordt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Nihilibido

Citeermensen die denken dat ik vieze bedoelingen heb met andere mannen omdat ik geen relatie heb,.....
Wat zou ik doen met een man? Niet veel dus. En toch denken sommigen dat ik weet-ik-veel-wat zou doen met mannen, BAH. Vind het al vies dat mensen dat van me denken.
De vergadering werd als volgt afgesloten door 1 van de vrouwelijke collega's: 'En is er nu nog iemand die uit de kast moet komen?' Iedereen zweeg en keek naar mij.

Je bent toch aseksueel? Wat is dat dan met de suggestiviteit die ze aan je ophangen?
Die collega's maken een rare indruk op me.
Heb je nou niet 'es zin om hard met je vuist op tafel te slaan en te roepen "koppen dicht!" ofzo?
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!

Dutchamoeba

Citaat van: FlowerPower op februari 25, 2013, 08:36:08 PM

We hadden deze middag ook een vergadering onder het personeel bij ons en het ging dan ook over een meisje dat er pas voor uitgekomen is dat ze lesbisch is. Heel raar verhaal want ze heeft altijd achter de mannen aangelopen en als ze op vakantie ging vond ze daar wel altijd een man om de nachten mee door te brengen (zei ze zelf) en nu ineens is ze lesbisch..... De vergadering werd als volgt afgesloten door 1 van de vrouwelijke collega's: 'En is er nu nog iemand die uit de kast moet komen?' Iedereen zweeg en keek naar mij. Ik wist niet wat zeggen en liet duidelijk merken dat ik niks te zeggen had. In ieder geval, ik stond op ontploffen!


Dit is heel begrijpelijk. Ze heeft zich geschaamd voor haar lesbisch zijn. Ze wilde het in ieder geval verborgen houden, en dat doe je door je 'extra' hetero te gedragen...

Nihilibido

Zij zouden op hun tenen getrapt zijn omdat jij er rond voor uit zou komen dat je aseksueel bent?
In dat geval zeg ik cake them all en wees wie je bent. Als zij dan gaan zitten sippen omdat jij aseksueel bent, is dat hun probleem.
En je hoeft natuurlijk niet letterlijk met je vuist op tafel te slaan (ik druk me graag een beetje krachtig uit), maar je rug recht houden moet mogelijk zijn.
Ik kan me er niks bij voorstellen dat zij daar dan over in zouden moeten zitten.
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!

Thijs

Valentijn, commercieel gemaakt door de Verenigde Staten is men, uit commercieel oogpunt, begonnen met het verleggen van de nadruk van anonieme liefde naar liefde.

Toen las ik dit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valentijnsdag vroeger was dit een vruchtbaarheidsfeest.  :78: :schater: :rollol: ik wist niet wat ik las.

En dit:
Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. Paus Gelasius I riep in 496 14 februari uit tot de dag van de Heilige Valentijn.

Dat kan nog wel, idee is leuk.....Maar extra aandacht kan het hele jaar door toch?

Ik snap dat al dat gezeur over dezelfde vragen, opmerkingen, en je elke keer zelfde antwoorden moet geven je frustreren.