Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verkiezingen

Gestart door littlefanny, juni 14, 2006, 03:05:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Oké, volgende week is ook goed.

En blijkbaar ben ik niet de enige die blij is  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

altijd blij, ben benieuwd wie onze nieuwe minister president wordt.
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Sismo

Wie dan ook, het kan alleen maar beter!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Kan er (of beter gezegd: wil er) iemand mij heel kort vertellen waarom dit kabinet niet goed was en waarom het nu gevallen is? (ik hoorde er hier wel iets van op het nieuws maar had het begin gemist en kon dus helemaal niet meer volgen)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Het kabinet is uiteindelijk gevallen, omdat één van de regeringspartijen het vertrouwen in minister Verdonk had opgezegd. Zij was van Vreemdelingenzaken en het ging over Ayaan Hirsi Ali, die had gelogen over haar naam, toen zij Nederland in kwam als vluchteling. Het hele verhaal weet ik ook niet precies, want eerst moest zij haar paspoort inleveren en daarna geloof ik niet meer.

Waarom, volgens mij, dit kabinet niet goed was, was omdat ze veel te veel bezuinigingen hebben doorgevoerd. En dan meestal ten koste van de armere mensen en niet ten koste van de rijken. Het nieuwe zorgstelsel vind ik ook niet geweldig, we gaan veel te veel naar Amerika kijken. Het nieuwe vreemdelingenbeleid vind ik nog niet eens zo slecht, maar ze hadden de mensen die hier al heel lang zijn allemaal moeten laten blijven.
Kortom eigenlijk; ik ben erg links en dit kabinet was nogal rechts voor mijn begrippen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Dank u voor de uitleg! :cake:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op juli 02, 2006, 09:59:54 AM
Waarom, volgens mij, dit kabinet niet goed was, was omdat ze veel te veel bezuinigingen hebben doorgevoerd. En dan meestal ten koste van de armere mensen en niet ten koste van de rijken. Het nieuwe zorgstelsel vind ik ook niet geweldig, we gaan veel te veel naar Amerika kijken. Het nieuwe vreemdelingenbeleid vind ik nog niet eens zo slecht, maar ze hadden de mensen die hier al heel lang zijn allemaal moeten laten blijven.
Kortom eigenlijk; ik ben erg links en dit kabinet was nogal rechts voor mijn begrippen.

Ik ben het helemaal met je eens, nu maar hopen dat we dan nu ook echt een linkser kabinet krijgen, want vreemd genoeg scoren het CDA en de VVD nog steeds erg goed in de peilingen. Daar snap ik dus niets van. Het hele land zeurt over de regering en vervolgens stemmen ze er allemaal toch weer op  >:(  Ik heb gelukkig altijd vol trots kunnen zeggen: inderdaad, deze regering is helemaal de weg kwijt, maar het is lekker niet mijn verantwoordelijkheid want ik heb niet op ze gestemd.

Volgens mij zijn de verkiezingen nu in november...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

littlefanny

ze zijn inderdaad in november, arme lijstrekkertjes, die moeten opeens als een razende campagne gaan voeren. Ergens is het wel jammer dat loesewies en rita geen lijstrekkers zijn geworden, ik had ze graag in openbare debatten zien kemphanen met o.a. halsema en balkenende, dat zou leuk zijn!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Opeens de vrouwen in de meerderheid! Ja, toch jammer dat het niet zo is gelopen, maar ach, het zijn toch niet de partijen waarop ik stem.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Willem

Dit is een jaar na datum, maar.... :

<<<Ik ben het helemaal met je eens, nu maar hopen dat we dan nu ook echt een linkser kabinet krijgen, want vreemd genoeg scoren het CDA en de VVD nog steeds erg goed in de peilingen. Daar snap ik dus niets van. Het hele land zeurt over de regering en vervolgens stemmen ze er allemaal toch weer op  Angry  Ik heb gelukkig altijd vol trots kunnen zeggen: inderdaad, deze regering is helemaal de weg kwijt, maar het is lekker niet mijn verantwoordelijkheid want ik heb niet op ze gestemd.>>>

De samenvatting van dit lijkt me dus:
Het zeurende landsdeel heeft NIET gestemd.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Jovi_Hobbes

Was dat maar waar...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, ik zou ook denken: stemden ze maar.. dan deden ze wat constructiefs met hun onvrede..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik bedoelde eigenlijk: was het maar waar dat die ontevreden mensen niet hadden gestemd, want het probleem is dat velen gewoon weer op dezelfde partijen hebben gestemd waar ze bijna vier jaar lang op hebben lopen mopperen en zeuren. Het lijkt wel alsof sommige mensen zodra ze het stemhokje instappen niets anders meer kunnen dan precies op hetzelfde vakje drukken als ze altijd al hebben gedaan... Dat is tenminste de ervaring die ik had met veel mensen in mijn omgeving. Eerst vier jaar zeuren en dan een dag voor de verkiezingen trots roepen dat ze toch op het CDA of de VVD gingen stemmen omdat het zulke goeie partijen zijn  ???
Natuurlijk mag je het best goeie partijen vinden, maar wees dan wel consequent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Dan hebben ze misschien naar Freek de Jonge gekeken, die in zijn eindejaarsshow op de tv zei: 'CDA stemmen is net zoiets als roken.. Je weet dat het slecht voor je is, maar laat ik het toch maar weer doen..' ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

 :rollol:

... maar goed, 89 dagen hebben ze al gehaald!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)