Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oproep vrouwenblad Vriendin

Gestart door AstridP, maart 19, 2013, 04:03:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AstridP

Beste lezer,

Ik ben journaliste van het vrouwenweekblad Vriendin.
In een van de aankomende edities willen we aandacht besteden aan het onderwerp Aseksualiteit dmv een persoonlijk interview met een vrouw in de leeftijd 25-45 jaar.
Doel van het artikel is uitleggen wat aseksualiteit precies inhoudt en om het taboe wat hierop rust enigszins te doorbreken.
Interview doe ik zelf en ook persoonlijk, dus niet telefonisch of via e-mail.
Vragen kunnen zijn: wat betekent het voor jou als vrouw om aseksueel te zijn, wanneer kwam je erachter dat je bepaalde seksuele verlangens mist?
Waar loop jij tegenaan wat betreft de vooroordelen, de onwetendheid en het taboe in de maatschappij? En: hoe open ben jij zelf over jouw aseksualiteit?

De tekst krijg je voor publicatie te lezen.
Ook zal je voor het interview op de foto gaan. Foto wordt gemaakt door een professionele fotograaf, inclusief visagie.
Ik hoop dat onder de lezers een vrouw zit die graag haar verhaal wil delen.

Voor meer informatie (voorbeeldartikelen etc) en om mee te werken, kun je mailen naar info@astridpost.nl.
Graag alleen serieuze reacties.

Groet
Astrid Post





Jovi_Hobbes

Welkom Astrid. Leuk dat jullie hier aandacht aan willen geven.
Hopelijk is er iemand die wil meewerken. De ervaring leert dat het lastiger is om mensen te vinden wanneer er niet anoniem meegewerkt kan worden, maar dat zegt niet dat er helemaal niemand mee zou willen werken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

SoulDragon

hmm, klinkt goed....alleen dan die foto.  :-[
Ben wel blij dat er niet gelijk wordt geroepen dat je maagd moet zijn... :) Dat vindt ik een akelig grootte misvatting namelijk.
Ik zal er nog even over moeten nadenken, maar misschien is het ondertussen wel tijd om mijn steentje bij te dragen.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

AstridP

@FlowerPower: dank voor je reactie. Vriendin wordt inderdaad uitgegeven in Nederland, met een oplage van circa 132.000. Het artikel zal worden geplaatst in mei, mits ik tijdig iemand heb gevonden uiteraard. Ik zal hier bij verschijning een link plaatsen naar het artikel en aankondigen wanneer het in de schappen ligt.

@Jovi_Hobbes: ik hoop het ook. We willen juist iemand portretteren met foto omdat dit deels ook helpt een taboe weg te nemen. Het zorgt voor meer herkenning in de ander en het verhaal.

@SoulDragon: Het zou mooi zijn als je mee wilt werken, maar ik snap de twijfel. Om je enigszins gerust te stellen de foto's zijn mooi en natuurlijk. Mocht je meer informatie willen of een voorbeeld willen zien van hoe het artikel met de foto's eruit zal zien, mail dan naar info@astridpost.nl.

Dutchamoeba

Ik heb al aan veel interviews meegedaan en werk nu ook weer mee aan een interview, maar met foto doe ik het niet. Stel ik ga ander werk zoeken en een potentiële werkgever vindt mijn foto/verhaal op Google. De kans is dan groot dat hij/zij denkt: 'Zo'n egoïstische mafkees kan ik niet gebruiken.' Ik weet dat het plaatsen van een foto deels ook kan helpen om het taboe weg te nemen, maar ik weet dat het taboe nu nog te groot is om geen negatieve consequenties te verwachten, dus sla ik deze ronde maar over...

Edewecht

Hallo Astrid,
Ik val -als man- buiten je doelgroep, maar ik wil alleen maar even kwijt dat je -naar mijn idee- in je oproep de juiste toon hebt gevonden. Rustig, duidelijk, open kaart, zorgvuldig.
Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen. Ik hoop dat je iemand vindt en wens je succes met het artikel !
Martin
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

@Dutchamoeba, ik ben niet zozeer bang voor toekomstige werkgevers ofzo. Ik sta met bergen idiote foto's op internet, maar die zijn niet te vinden op mijn echte of deze naam.
Dus zolang mijn hele naam niet erin voorkomt is dat ok.

Ik heb meer mijn twijfels over mijn huidige collega's. Zit tussen de secretaresses, geheid dat tenminste één van hun dat blad leest.
Maar van de andere kant, ik weet niet of het erg zou zijn als ze er achter komen...ik ben sowieso al erg vreemd in hun ogen...dus of het nou nog verschil maakt dat ik ook nog aseksueel ben...denk het eigenlijk niet.
Maar goed, dan moet ik het voor die tijd wel aan mijn moeder vertellen...voordat zij via via het artikel onder ogen krijgt :).
Misschien wel ook een goede aanleiding: "Hey Mam, ik heb meegewerkt aan een artikel in "vriendin"...." de rest kun je je wel bedenken....

hmm, nog even erover nadenken, maar ik nijg momenteel naar "ja".
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

SoulDragon

Ik heb zojuist een e-mail naar haar gestuurd dat ik inderdaad ga meewerken aan het artikel.
Eerder al mail wisseling gehad, en het klinkt allemaal erg goed:

"Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik met het interview jouw portretteer als een gewone vrouw (want dat ben je uiteraard ook) en ik wil aseksualiteit niet afdoen als 'vreemd' of 'gek', maar als iets dat biologisch bepaald is. Het moet een mooi, persoonlijk verhaal worden. Al ben ik me er wel van bewust dat op aseksualiteit een taboe ligt, vooral door onwetendheid.
Maar, zolang er niemand is die er openlijk over praat, zal dat denk ik ook blijven."

Ook wat voorbeelden van andere artikelen gekregen over gevoelige onderwerpen, en ik vond ze erg mooi...en ze waren wel 3-4 pagina's lang...incl. foto's dan.
De deadline is 1 mei...dus dan zal het wel ongeveer in het tijdschrift verschijnen, maar daarvan hou ik jullie wel op de hoogte.
Ik ben heel benieuwt, voor de foto's komt zelfs een echte visagiste...oohh, en dat voor iemand die normaal nooit make-up draagt, hihi.
Heeft iemand nog suggesties of ideeën misschien?
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Fricai


Dutchamoeba

Dat klinkt goed. Blijf gewoon jezelf en wees eerlijk, en beantwoord die vragen waar je je niet prettig bij voelt niet (en leg eventueel uit waarom je die vragen niet wilt beantwoorden). Dan kan er volgens mij niets fout gaan.

Edewecht

Goed SoulDragon!  :cheerleader:

Verder sluit ik me aan bij Dutchamoeba:  "beantwoord die vragen waar je je niet prettig bij voelt niet (en leg eventueel uit waarom je die vragen niet wilt beantwoorden)"  Ik schat in dat de interviewster dit zal respekteren.

Succes en ook: veel plezier!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Uffie

Het klinkt goed, en ik vind het heel stoer dat je dit doet!  :klap:
Is there any escape - A guy called Gerald

SoulDragon

dankjulliewel :D
Ik heb een goed gevoel bij de interviewster, dus dat komt wel goed denk ik.
En het interview is lekker bij mij thuis, dat helpt ook al.
Ben ook alvast wat dingetjes aan het opschrijven die ik niet moet vergeten.. hehe
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

SoulDragon

Zo, gister ochtend het interview gehad.
Ging heel goed, makkelijker dan ik dacht.
Ik ben wel doodmoe nu, had van tevoren toch nog wat zenuwen.
Het zal midden of eind mei waarschijnlijk in de winkels liggen, krijg de precieze datum nog door.
En van tevoren krijg ik het nog te lezen, en mag ik aangeven of er nog iets veranderd moet worden.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.