Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Negatieve ervaringen met therapeuten

Gestart door Uffie, maart 30, 2013, 12:55:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uffie

Deze oproep kreeg ik daarnet te zien. Misschien zijn er mensen die willen reageren? Je kunt mailen naar de Israelische AVEN, of een video insturen.
http://www.youtube.com/watch?v=G43m6QjydIo&feature=youtu.be
Hi ya'll,
I'm looking for asexuals who want to tell me their experience with therapists in order to expose the asexual struggle with finding ace-friendly therapists.
You can send in stories (written or by video) to - asexuality.il@gmail.com
Is there any escape - A guy called Gerald

Edewecht

Waarom alleen negatieve ervaringen met therapeuten?
Misschien zijn er ook wel positieve ervaringen.
Ik zou het belangrijk vinden dat die ook genoemd worden.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Uffie

Citaat van: Edewecht op maart 30, 2013, 07:18:15 AM
Waarom alleen negatieve ervaringen met therapeuten?
Misschien zijn er ook wel positieve ervaringen.
Ik zou het belangrijk vinden dat die ook genoemd worden.  :)
Misschien omdat het merendeel van de therapeuten nog steeds uitgaat van "genezing". Maar als er positieve ervaringen zijn denk ik dat die zeker genoemd moeten worden! Ik heb ze hier in het forum ook al gelezen, dus het zou niet echt eerlijk zijn om te doen alsof er geen ace-vriendelijke therapeuten zijn.
Maar voor wie er meer over wil weten, je kunt natuurlijk altijd een persoonlijk bericht achterlaten op haar Facebookpagina: http://www.facebook.com/index.php?stype=lo&lh=Ac8AzkvmA4nPnKhF#!/GaiaSteinberg
Is there any escape - A guy called Gerald

Bammieboutje

Ja, ik heb inderdaad een hele goede ervaring met mijn therapeute gehad toen het ging over mijn aseksualiteit. Ze heeft me gevraagd of ik geen seksuele relatie miste en ik heb haar kunnen uitleggen waarom niet. Ze nam me totaal serieus. Ze vroeg me of ik gelukkig was binnen mijn geaardheid en ik bevestigde dat, maar gaf wel toe dat ik het jammer vind dat het zo moeilijk is om een aseksuele partner/ maatje te vinden, omdat ik wel van intimiteit hou; knuffelen, vasthouden en zo.  :knuffel:
Mijn therapeute heeft nooit gesuggereerd dat ik een probleem had, of iets dergelijks.
Het is misschien niet zo makkelijk om een goede therapeut te vinden. Er zijn er veel, maar dat betekent zeker niet dat ze kwalitatief hoogstaand zijn. Een middelmatige of slechte therapeut zal eerder geneigd zijn om aseksualiteit als een probleem te bestempelen. Sufferds.
Ik heb er 55 jaar over gedaan om er achter te komen dat er zat mensen bestaan die, net als ik, geen behoefte hebben aan seks, maar wel weten wat liefde is. Je kunt wel zeggen dat ik een echte 'laatbloeier' ben, maar wat ben ik blij dat eindelijk weet wie ik ben.

Edewecht

CiteerSufferds.

Nou ja, sufferds... er is veel onwetendheid.
Ik ben het in zoverre met je eens, dat ik vind dat een seksuoloog seksualiteit sowieso breed moet zien, en 'behandeling' en 'genezing' de allerlaatste opties zijn die in haar/zijn praktijk voorkomen. Maar een seksuoloog die niet weet dat aseksualiteit als geaardheid bestáát, zal misschien eerder geneigd zijn om het als 'op te lossen probleem' te zien.

Dat is de reden dat ik enkele weken geleden naar mijn huisarts ben gegaan. Ik wilde hem zeggen: *ik ben aseksueel, *weet u dat aseksualiteit bestaat, *mocht u in uw praktijk mensen krijgen die Het niet willen/kunnen, dan zou, zou het ook aseksualiteit kunnen zijn.

Maar hij vond aseksualiteit zózeer geen-probleem, dat ik bijna niet kon uitpraten. Hij luisterde nauwelijks.
Dus in die zin toch 'n beetje een negatieve ervaring, zó positief was het...  :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)