Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Student Journalistiek zoekt interviewee

Gestart door Erwin, april 10, 2013, 07:06:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin

Beste lezers

Ik ben Erwin, student journalistiek te Gent en in het kader van mijn studie moet ik een interview doen met als onderwerp een 'beperking'. Het moet hier geen lichamelijke of verstandelijke beperking zijn maar een beperking in de bredere zin van het woord. Nu klinkt beperking wat misschien wat negatief en aanvallend en zo is het uiteraard niet bedoeld, maar gezien het feit dat aseksuelen zich (al dan niet bewust en/of moedwillig) onthouden van seks, leek het mij toch een geschikt onderwerp.

Het interview zal in persoon moeten gebeuren. Dat betekent dat we ergens dienen af te spreken en ik ons gesprek met een voicerecorder zal opnemen. Eventueel - maar alleen indien u daar geen bezwaar tegen hebt uiteraard - zou ik ook graag een foto bij het interview doen, maar die keuze laat ik aan u.

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als iemand bereid is om tegenover mij zijn of haar verhaal te doen. Gezien ik zelf in Gent woon zou het ideaal zijn als er iemand in de omgeving is die zich hiertoe bereid ziet, maar ik vind het ook geen probleem om een afstand af te leggen. Dus ook als u niet in de omgeving woont maar wel bereid bent uw verhaal te doen verneem ik dat graag. :)

Elke reactie wordt gewaardeerd.

Met vriendelijke groet

Erwin

Fricai

Citaat van: Erwin op april 10, 2013, 07:06:02 PMNu klinkt beperking wat misschien wat negatief en aanvallend en zo is het uiteraard niet bedoeld, maar gezien het feit dat aseksuelen zich (al dan niet bewust en/of moedwillig) onthouden van seks, leek het mij toch een geschikt onderwerp.

Laat me helpen met de verwoording; Het is wel eens beperkend om zo 'anders' te zijn in onze kortzichtige maatschappij, tevens is het lastig omdat je qua relaties niet echt 'past' bij het merendeel van de bevolking.

En, aseksuelen onthouden zich niet per se van seks, en als ze dat wel doen lijkt het met juist wél bewust.

Oh, en succes met de opdracht!

vrovanzi

Hallo Erwin

Ik kom regelmatig in Gent. Ik ben bereid om mijn verhaal te doen. Laat maar iets weten.

Groetjes

Edewecht

Hallo Erwin,
Mijn waardering voor je moed om "ons" aan te spreken, en dat je je ervan bewust bent dat je je op glad ijs begeeft met het woord 'beperking'.

Wat Fricai schrijft, is naar mijn mening in de roos, dus daar voeg ik niets aan toe.

Alleen nog een persoonlijke noot over 'beperking'. Sinds ik ontdekt heb dat ik mezelf aseksueel kan noemen, heeft bij mij een draai van 180 graden plaatsgevonden: ik zie mijn aseksualiteit niet meer als beperking ; het voelde als een bevrijding. Ik kan nu contacten aangaan zonder dat ik bang hoef te zijn dat het moet uitdraaien op seks. Nu deze 'claim' er af is, voel ik me het tegenovergestelde van 'beperkt'.

Ik wens je een goed interview en succes met je studie!  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erwin

@Allen: bedankt voor de reacties. Ik begrijp inderdaad dat het woord beperking wat lastig ligt maar zo luidde de opdracht nu eenmaal, het maakte het er voor mij ook niet makkelijker op om te vragen inderdaad. Het woord beperking kun je in deze context bovendien op meerdere manieren invullen natuurlijk, hetgeen maar net van je perspectief afhangt. Ik kan me daarom de noot van Edewecht goed voorstellen. :)

@Asha: Wow, dat is snel. En heel tof dat je dat wil doen, bedankt! :)

Het is zo dat ik volgende week woensdag een deadline heb om aan te geven wie ik ga interviewen en waarover; het interview zelf zal daarna dus plaats moeten vinden. Het lijkt me handig als ik je even kan bellen, zodat ik e.e.a. even nader kan toelichten en we een afspraak kunnen maken voor het interview zelf? Als je dat goed vindt kun je me best even je nummer sturen en eventueel aangeven wanneer ik je (vooral niet) even mag storen?

Fricai

Niet jouw schuld idd. =]

Hopelijk lukt het allemaal en kun je er iets moois/informatiefs van maken.

SoulDragon

Ik vind dat je het heel netjes geformuleerd hebt, vooral omdat je beseft dat het misschien verkeerd kan vallen. :)
Het is inderdaad in een aantal opzichten soms wel een beperking hoor inderdaad, in een bepaald zin van het woord.
En eigenlijk wel leuk, als je aan beperking denkt, denk je toch snel aan inderdaad een lichamelijk of psychische beperking en niet zo snel aan zoiets als aseksualiteit.

@Asha   :cheerleader:
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

vrovanzi

Eventjes een update ivm het interview: vandaag is het dus geweest en ik moet zegge het ging beter dan verwacht! ik was keizenuwachtig maar blijkbaar vond Erwin dat ik er goed en vlot over kon praten hoewel ik er nog nooit met iemand face to face over heb gesproken ( die keren met mijn vriendinne was via FB ) het is enkel voor zijn studies dus het gaat niet gepubliceerd worden ofzo en daar ben ik blij om want ik ben nog nét niet zooo ver dat ik het aan heel de wereld wil laten weten ofzo en vandaar ook dat we het niet op het forum gaan plaatsen zoals ik gevraagd had. voor degene die écht interesse hebben mogen me altijd een berichtje sturen natuurlijk en dan mail ik het wel door ofzo ( van zodra i het zelf heb natuurlijk )
oh ja en sorry dat ik wat afwezig was mss de laatste tijd ( althans minder actief dan int begin toch ) maar ik was met mijn ' zoektocht ' bezig vandaar...

Goeienavond allen!

Greetz x

Dutchamoeba


Fricai


Edewecht


Goed Asha!  :visibility:

Citeervoor degene die écht interesse hebben mogen me altijd een berichtje sturen natuurlijk en dan mail ik het wel door ofzo ( van zodra i het zelf heb natuurlijk )
En ja, ik ben benieuwd naar de tekst van het interview.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

vrovanzi

Dank je wel allemaal! Dat doet me deugd   :D
Ik heb je berichtje geantwoord Edewecht  ;) thanx voor de interesse

:wave:

Jovi_Hobbes

Dapper hoor Asha en fijn dat het zo goed is gegaan  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Erwin

Ja Asha, ik vond inderdaad dat je het heel goed deed, had echt niet de indruk dat je er voor het eerst over sprak. Nogmaals dank ook voor je medewerking ook. :)

Ik ben er inmiddels mee aan de slag, zodra het af is zal ik het je zoals beloofd sturen. :)