Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welke romantische voorkeur heb je als aseksueel?

Gestart door Paul2, april 14, 2013, 09:56:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

Voortbordurende op eerdere polls, hier een wat nader gespecificeerde vraag: niet alleen of je man of vrouw bent, maar ook uitgesplitst naar of je een romantische voorkeur hebt voor mannen, danwel voor vrouwen (waarbij vrouw en homo-romantisch ook gelezen kan worden als aseksueel met een lesbische voorkeur).

Uiteraard blijven dit nog vrij standaard-hokjes en zijn er in de praktijk allerlei nuances en variaties mogelijk, maar ga bij het invullen uit van welke categorie je het meest op jezelf van toepassing vindt.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst  :)

Fricai

Misschien is het wel de moeite waard om er ook nog 2 opties biromantisch in te zetten? Die term heb ik al redelijk vaak horen vallen hier. :)

Paul2


SoulDragon

Dankjewel voor de toevoeging :D
Hier kom je denk ik toch wel een heel eind mee...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Thijs

#4
Man en niet-romantisch aseksueel omdat ik denk dat ik eigenlijk niet romantisch ben, kleine twijfel dus... ;D hoewel ik wel op vrouwen val (niet letterlijk opvatten  :schater: )
Hoewel, als ik ff ga nadenken over vroeger,  :rollol: dan ben ik wel romantisch, dat zeiden mijn toenmalige vriendinnetjes  :bloos: maar dat was toen....

essierulez

Vrouw en Hetero-romantisch.
Hou zelf wel van romantiek. Al is het maar gewoon samen op de bank zitten, tegen elkaar aan & tv-kijken. En over het algemeen heb ik meer met mannen, dan met vrouwen. Heb ook meer vrienden dan vriendinnen.

Edewecht

Voor het eerst meegedaan aan een poll - na enige aarzeling.
Kom op Edewecht, niet te zwaar opvatten. Oké dan: man, homoromantisch aseksueel.
;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Paul2

Je had volledig anoniem kunnen deelnemen hoor, maar dan had je er geen reactie onder moeten zetten  ;)

AceVentura

Ik heb gekozen voor "Man en niet-romantisch aseksueel", al zou ik het zelf eerder als aromantisch in te lijst gezet hebben omdat we die term meer gebruiken dan niet-romantisch.

Helemaal zeker ben ik daar nog niet van, en dan vooral het aromantisch deel. Ik ben daar nog steeds niet zeker van, en zelfs na de bijna 3 jaar dat ik hier kom niet duidelijker geworden. Voorlopig voel ik me wel comfortabel met dat label dus laat ik die maar gebruiken tot het tegendeel bewezen is :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Citaat van: Thijs op april 15, 2013, 11:08:00 AM
Man en niet-romantisch aseksueel omdat ik denk dat ik eigenlijk niet romantisch ben, kleine twijfel dus... ;D hoewel ik wel op vrouwen val (niet letterlijk opvatten  :schater: )
Hoewel, als ik ff ga nadenken over vroeger,  :rollol: dan ben ik wel romantisch, dat zeiden mijn toenmalige vriendinnetjes  :bloos:

Even ter info! :P De term 'romantisch' zoals we hem hier gebruiken is nogal anders dan in de volksmond. Hier is het meer van 'Voelt een zeker verlangen tot het vormen van een romantische/emotionele band met (meestal) één specifiek persoon', niet hoe je omgaat met je partner in een relatie. :P

Thanks voor het aanpassen Paul! :) En inderdaad, gelijk al een paar in die categorie, ha! :P

Paul2


Edewecht

Citaat van: Paul2 op april 15, 2013, 07:51:29 PM
Je had volledig anoniem kunnen deelnemen hoor, maar dan had je er geen reactie onder moeten zetten  ;)

Het gaat er mij niet om, a-noniem[ ;)] te blijven, maar mijn aarzeling had meer te maken 'hokjes' (labels).
Totdat ik dacht: nouja, aseksueel is ook een hokje, en daar voel ik me op dit moment goed bij.

(Elders op dit forum is ook e.e.a. te lezen over na- maar ook voordelen van 'hokjes')  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

#12
Citaat van: Fricai op april 16, 2013, 12:06:30 AM
Even ter info! :P De term 'romantisch' zoals we hem hier gebruiken is nogal anders dan in de volksmond. Hier is het meer van 'Voelt een zeker verlangen tot het vormen van een romantische/emotionele band met (meestal) één specifiek persoon', niet hoe je omgaat met je partner in een relatie. :P

hehe, ja daar moest ik ook aan denken, het is toch af en toe verwarrend, ik heb in het begin ook die fout gemaakt :D
Ik wil wel een relatie, maar romantisch ben ik absoluut niet.
Kan me een keer herinneren dat mijn vriend allemaal kaarsjes had aangestoken en ik kwam binnen "jeetje wat is het duister hier" klikte zo het licht aan :)
Maar dat kwam misschien ook doordat wat er meestal wordt verwacht gebeurt daarna...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Edewecht

Citaat van: SoulDragon op april 16, 2013, 09:53:28 AM
Kan me een keer herinneren dat mijn vriend allemaal kaarsjes had aangestoken en ik kwam binnen "jeetje wat is het duister hier" klikte zo het licht aan :)

:schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Lizzie7

Ik heb gekozen voor vrouw, heteroromantisch en aseksueel. En ik ben romantisch in beide betekenissen :-)