Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Betere domeinnaam?

Gestart door Paul2, april 15, 2013, 10:00:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

Het is weleens eerder aan de orde gekomen, maar het lijkt me goed om het nog weer even te vragen:

Zou het niet handiger zijn als dit forum + voorpagina een eigen, makkelijk herkenbare domeinnaam krijgen, in plaats van dat het een onderdeel is van het Amerikaanse domein?

Als ik het me goed herinner is de domeinnaam www.aseksueel.nl ooit geregistreerd door iemand die ook lid van dit forum is, alleen weet ik niet meer wie. Mochten we die persoon nog kunnen bereiken dan zouden we kunnen vragen of hij die domeinnaam naar de voorpagina hier wil doorlinken. Nu wordt er namelijk niets mee gedaan.

Mocht dat niet lukken, dan wil ik eventueel ook wel een eenvoudiger domeinnaam registreren en die naar hier doorlinken.

Thijs

Jullie kunnen kijken bij de SIDN.nl daar kan je aseksueel.nl in toetsen en je krijgt informatie die je nodig hebt ....

Fricai

Ik heb er geen flauw idee van hoeveel je er aan hebt (en ik ben zelf zo'n nerd die allerlei adressen gewoon uit hoofd in een seconde intypt :P), maar die persoon hangt volgens mij nog wel rond :) dus zal vast wel mogelijk zijn.

Edewecht

 :klap: aseksualiteit.nl is al gereserveerd door ene NL, lid van dit forum, en er is het e.e.a. over heen-en-weer geschreven, maar verder is er niets mee gedaan.
Daarom heb ik enkele maanden geleden aseksualiteit.org gereserveerd en laten doorlinken naar hier. Probeer maar eens.

.org is trouwens een betere toevoeging dan .nl, omdat we ook veel Belgische leden hebben.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

hehe, kijk eens, meer mensen met goede ideeën.
Maar op zich is asexuality.org/du niet zo heel moeilijk...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

essierulez

Als aseksualiteit.nl ook word doorgelinkt naar hier, dan is het 'probleem' opgelost(lijkt me) ;).

Thijs

#6
.EU kan ook natuurlijk of .BE en toen bedacht ik .EDU bestaat ook nog  ;D

Paul2

Citaat van: Edewecht op april 16, 2013, 06:52:36 AM
:klap: aseksualiteit.nl is al gereserveerd door ene NL, lid van dit forum, en er is het e.e.a. over heen-en-weer geschreven, maar verder is er niets mee gedaan.
Daarom heb ik enkele maanden geleden aseksualiteit.org gereserveerd en laten doorlinken naar hier. Probeer maar eens.

.org is trouwens een betere toevoeging dan .nl, omdat we ook veel Belgische leden hebben.

Dat heb je goed gedaan - dank daarvoor! :)

Nu moeten we even zorgen dat deze domeinnaam ook wat breder bekend wordt - ik al het iig even op mijn twitter zetten :P

Deze domeinnaam kan bijv. ook op de flyers worden gezet: niet alleen handiger, maar het staat ook wat professioneler, een eigen domeinnaam ;)

Edewecht

CiteerMaar op zich is asexuality.org/du niet zo heel moeilijk...
Nee. Maar veel internetters, waaronder ik, zijn lui. naam.nl of naam.org e.d. zijn makkelijker te onthouden dan waar moest die "/du" ook weer staan?
Bovendien is dit een Nederlandstalig forum, dus ook de naam mag wel Nederlands.

CiteerAls aseksualiteit.nl ook word doorgelinkt naar hier, dan is het 'probleem' opgelost(lijkt me)
Dan moet je bij NL zijn. Hij heeft die naam gereserveerd, (zie http://asexuality.org/du/index.php?topic=2099.45 ) en alleen hij kan 'm daadwerkelijk doorlinken.
(Ik heb trouwens ooit een PM naar NL gestuurd hierover, maar geen reaktie gekregen.)

Citeer.EU kan ook natuurlijk of .BE en toen bedacht ik .EDU bestaat ook nog
Wie houdt je tegen?

CiteerNu moeten we even zorgen dat deze domeinnaam ook wat breder bekend wordt - ik al het iig even op mijn twitter zetten
Goeie aktie!

CiteerDeze domeinnaam kan bijv. ook op de flyers worden gezet
Dat was inderdaad één van de redenen om deze domeinnaam door te linken.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op april 16, 2013, 07:33:20 PM
Nee. Maar veel internetters, waaronder ik, zijn lui. naam.nl of naam.org e.d. zijn makkelijker te onthouden dan waar moest die "/du" ook weer staan?
Bovendien is dit een Nederlandstalig forum, dus ook de naam mag wel Nederlands.
Die Engelse naam en de /du toevoeging komen omdat we onderdeel zijn van het grote AVEN. Dat is Engelstalig begonnen en internationaal gericht, dus dan is Engels logischer dan Nederlands :) Die /du is ons eigen Nederlandstalige plekje binnen AVEN, haal je dat weg dan kom je gewoon op het Engelstalige AVEN. Als we wat meer klikken niet erg vindt dan hoef je die /du dus ook niet te typen  ;D
Op de meeste browsers heb je vaak ook nog bookmarks, daar kan je 'm natuurlijk ook in opslaan.
Je hoort mij niet zeggen dat het probleem niet bestaat, maar op zich zit er wel een logica in, toch ?

Citeer
CiteerDeze domeinnaam kan bijv. ook op de flyers worden gezet
Dat was inderdaad één van de redenen om deze domeinnaam door te linken.
Hoewel het registreren van domeinnamen en hier naartoe laten linken natuurlijk altijd prima is, denk ik dat we voor de "formele" communicatie (flyers bijvoorbeeld) altijd asexuality.org zullen gebruiken. De kans dat die naam weg gaat voordat het forum is opgedoekt is namelijk nihil, terwijl en domein van een lid (hoe goed bedoeld ook) altijd buiten onze invloed om gestopt kan worden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Paul2

Citeer

Hoewel het registreren van domeinnamen en hier naartoe laten linken natuurlijk altijd prima is, denk ik dat we voor de "formele" communicatie (flyers bijvoorbeeld) altijd asexuality.org zullen gebruiken. De kans dat die naam weg gaat voordat het forum is opgedoekt is namelijk nihil, terwijl en domein van een lid (hoe goed bedoeld ook) altijd buiten onze invloed om gestopt kan worden.


Ja die continuiteit is een belangrijk punt, je ziet helaas vaker dat domeinnamen verlopen, of dat er geen tijd/interesse meer voor is (zie bijvoorbeeld NL die kennelijk niet meer hier aanwezig is).

Niettemin vind ik dat voor de communicatie en promotie toch echt wel een eigen domeinnaam nodig is. Een (ingewikkeld) subdomein van een anderstalige URL is al heel lang uit de tijd en geeft daarom eerder het beeld van een obscuur, achterlopend clubje - iets waar volgens mij niemand bij gebaat is.

Het domein van Edewecht, www.aseksualiteit.org, is al een goede stap voorwaarts: het is Nederlandstalig,  met .org sluit het goed aan bij het Amerikaanse asexuality.org, en het is neutraal ten opzichte van Nederland en Belgie. Het enige punt zou dan zijn: hoe zorgen we dat hij dit domein tot in eeuwigheid in standhoudt  ;)

Edewecht

CiteerHet enige punt zou dan zijn: hoe zorgen we dat hij dit domein tot in eeuwigheid in standhoudt  ;)

Met  :cake: :cake: :cake: :cake: en  een :-*  !!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

@AceVentura: ik begrijp het hele verhaal, en ik wil absoluut niet ook maar iets wegzetten. Ik wilde alleen maar -voor gemak en duidelijkheid-  een kort&krachtige "wegverbreding". Naast de bestaande domeinnaam, en niet in plaats van!

@AceVentura en Paul2:
Citeer...terwijl en domein van een lid (hoe goed bedoeld ook) altijd buiten onze invloed om gestopt kan worden.
en
CiteerJa die continuiteit is een belangrijk punt, je ziet helaas vaker dat domeinnamen verlopen, of dat er geen tijd/interesse meer voor is (zie bijvoorbeeld NL die kennelijk niet meer hier aanwezig is).
Hier hebben jullie een punt.
Zou het daarom een idee zijn dat AVEN als club deze domeinnaam overneemt?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Lizzie7

En waarom geen domeinnaam met "aven" erin?
Ik kan de domeinnaam ook niet onthouden, als ik hem kwijt ben geef ik gewoon "aven" in in google, en dan is't de eerste die je tegenkomt.

Paul2

#14
Ja, "avenforum.nl" bijvoorbeeld zou op zich ook niet verkeerd zijn, alleen de naam AVEN zegt alleen iets voor mensen die al wat meer bekend zijn met aseksualiteit, dat is dus maar een beperkte groep. "aseksualiteit.org" is duidelijker voor een grotere groep geinteresseerden.