Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Betere domeinnaam?

Gestart door Paul2, april 15, 2013, 10:00:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Citaat van: Edewecht op april 16, 2013, 09:42:45 PM
@AceVentura: ik begrijp het hele verhaal, en ik wil absoluut niet ook maar iets wegzetten. Ik wilde alleen maar -voor gemak en duidelijkheid-  een kort&krachtige "wegverbreding". Naast de bestaande domeinnaam, en niet in plaats van!
Dat snap ik, en dat is ook absoluut geen probleem. Waar ik het over had is dat we in communicatie als flyers en zaken die je niet meer makkelijk kan wijzigen (bijvoorbeeld op externe sites) eigenlijk wel asexuality.org/du moeten blijven gebruiken, omdat een andere domeinnaam altijd kan komen te vervallen. Zeker met de flyers zou het zonde zijn als je er een hoop weg moet doen omdat het lid wat de gebruikte domeinnaam heeft laten verlopen.

Citeer
Zou het daarom een idee zijn dat AVEN als club deze domeinnaam overneemt?
Dat zou op zich kunnen, maar het probleem is dat daar -hoe gering ook- kosten aan zitten. Natuurlijk zouden we navraag kunnen doen, maar ik denk dat dat afgewezen zal worden, want waarom zouden wij als Nederlandstalig deel als enige een apart domein moeten hebben ? Dat zou je dan ook voor de andere talen (totaal 15) moeten doen en dan wordt dat geringe bedrag toch ineens wel veel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Helder.

Ander idee: elders op dit forum is sprake van (mogelijk) (toekomstig) (beetje) samenwerken van AVEN en COC, in wat voor vorm dan ook.
(zie "Topic: Zichtbaarheid en eventuele samenwerking met de LHBT-gemeenschap in Nederland", http://asexuality.org/du/index.php?topic=3670.msg134866#msg134866 ).
Mariëlle vraagt in dat topic aan ons, of wij daarover ideeën of wensen hebben. Zou het een optie zijn als het COC, als rechtspersoon, deze domeinnaam gaat beheren?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Paul2

@ Edewecht
Het COC de domeinnaam laten beheren lijkt een goed idee, ware het niet dat mijn ervaring (helaas) is, dat het COC niet heel sterk is wat continuiteit betreft. Men is vrij sterk gericht op de actualiteit en initiatieven worden slechts ondersteund zolang daar (subsidie)geld en noodzaak voor is. Niettemin lijkt mij samenwerking met het COC nuttig, alleen niet om afhankelijk van te zijn  ;)

@AceVentura
De bestaande domeinnaam moet ook zeker in stand gehouden worden, dat staat wat mij betreft buiten kijf, er zijn immers talrijke links en verwijzingen daarheen. Maar zoals gezegd, gaat mijn voorkeur er naar uit om bij publiciteit gebruik te maken van de domeinnaam www.aseksualiteit.org - dat is makkelijker en professioneler.

Overigens neem ik aan dat Edewecht wel verantwoordelijk genoeg is, om de domeinnaam niet over half jaar al weer op te zeggen, en nu deze eenmaal naar hier staat doorgelinkt, is er ook verder geen dringend probleem. Continuiteit over wat langere tijd is altijd iets waar je in je achterhoofd even bij moet stilstaan, dat geldt bijv. net zo goed voor de beheerders van dit forum.

Extra:

Voor de aardigheid (en uit nieuwsgierigheid) heb ik meteen even gekeken hoe de aseksuelensites in andere landen te vinden zijn:

Buiten Nederland hebben de volgende landen een eigen domeinnaam:
Amerika: www.asexuality.org
Frankrijk: www.asexualite.org
Denemarken: www.aseksuel.org (maar die site werkt niet meer)

Alternatief discussieforum: www.apositive.org

Duitsland, Spanje, Italie, Polen en Rusland hebben een forum onder een subdomein van de Amerikaanse site.

Zweden heeft alleen een weblogadres: http://asexuellt.blogspot.com

Thijs


Edewecht

CiteerHet COC de domeinnaam laten beheren lijkt een goed idee, ware het niet dat mijn ervaring (helaas) is, dat het COC niet heel sterk is wat continuiteit betreft. Men is vrij sterk gericht op de actualiteit en initiatieven worden slechts ondersteund zolang daar (subsidie)geld en noodzaak voor is. Niettemin lijkt mij samenwerking met het COC nuttig, alleen niet om afhankelijk van te zijn
Helder!

CiteerOverigens neem ik aan dat Edewecht wel verantwoordelijk genoeg is, om de domeinnaam niet over half jaar al weer op te zeggen, en nu deze eenmaal naar hier staat doorgelinkt, is er ook verder geen dringend probleem. Continuiteit over wat langere tijd is altijd iets waar je in je achterhoofd even bij moet stilstaan, dat geldt bijv. net zo goed voor de beheerders van dit forum.
Tja, ik acht mezelf verantwoordelijk en continu genoeg om de zaak in stand te houden, maar ook ik kan morgen getroffen worden door een vallende mayakalender o.i.d. Het principe wat AceVentura noemt, ("...terwijl een domein van een lid (hoe goed bedoeld ook) altijd buiten onze invloed om gestopt kan worden...") blijft dan ook overeind.
Mijn voorstel: heel pragmatisch de boel laten zoals hij nu is. De naam aseksualiteit.org kan door ieder als verwijzing gebruikt worden, asexuality.org/du geeft daarnaast de meeste zekerheid/continuïteit.
Per slot van rekening is het ook altijd nog zo, dat wie een béétje googlet, AVEN wel vindt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Thijs

Citaat van: Paul2 op april 17, 2013, 05:39:07 PM
Ja, "avenforum.nl" bijvoorbeeld zou op zich ook niet verkeerd zijn, alleen de naam AVEN zegt alleen iets voor mensen die al wat meer bekend zijn met aseksualiteit, dat is dus maar een beperkte groep. "aseksualiteit.org" is duidelijker voor een grotere groep geinteresseerden.

Deels ben ik het met je eens. Maar ik denk juist met avenforum.org, avenforum.be, avenforum.org een grote doelgroep makkelijker kunt bereiken. Ik typ niet snel net als Lizzy aseksualiteit.org in. Nu google ik omdat ik die andere ingewikkelde link niet onthoudt.
asexuality.org/du.

AVEN staat voor Aseksueel Voorlichtings -en Educatie Netwerk gekoppeld in de domeinnaam zoals hierboven maak je het eenvoudig voor mensen die niet bekend zijn met aseksualiteit. Met of zonder streepje in de domeinnaam en los of vast getypt haal ik bij Google tussen de 17 en 24 miljoen resultaten in Google. Duitsland heeft AVEN-Forum.de en staat 4e in de resultaten, van de wel evenzoveel genoemde resultaten. Nu staat dit forum wel boven aan in de lijst, ,maar de domeinnaam is te ingewikkeld naar mijn mening.

AceVentura

Citaat van: Edewecht op april 19, 2013, 06:47:20 AM
Mijn voorstel: heel pragmatisch de boel laten zoals hij nu is. De naam aseksualiteit.org kan door ieder als verwijzing gebruikt worden, asexuality.org/du geeft daarnaast de meeste zekerheid/continuïteit.
Per slot van rekening is het ook altijd nog zo, dat wie een béétje googlet, AVEN wel vindt.
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens :)
Ik bedoel:
- Wie zoekt zal vinden, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Als zou je bij het zoeken op aseksualiteit niet direct hier komen, dan staat ongetwijfeld wikipedia met een link hier naartoe (bijna) bovenaan
- Wie het al kent en moeite heeft met het onthouden kan bookmarks of andere geheugensteuntjes gebruiken

Persoonlijk typ ik de volledige URL inmiddels bijna blind in, maar ik vermoed dat ik wat dat soort dingen betreft niet helemaal representatief ben voor het gemiddelde  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Citaat van: Edewecht op april 16, 2013, 09:42:45 PM
Zou het daarom een idee zijn dat AVEN als club deze domeinnaam overneemt?

Dan blijf je altijd met het probleem zitten dat daar toch weer 1 persoon achter zit. Als die om de een of andere reden weggaat raak je je URL misschien weer kwijt. Al die doorverwijzende URL's vind ik een heel goed idee. Maar ik ben het met Ace eens dat de URL die we nu hebben de meest betrouwbare en duurzame is. Die zullen we toch ook altijd naar buiten moeten communiceren. Ik denk dus eigenlijk dat we beide moeten doen: gemakkelijke URL's die doorverwijzen en het promoten van de officiële URL.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Lizzie7

Citaat van: AceVentura op april 19, 2013, 10:07:48 PM
Citaat van: Edewecht op april 19, 2013, 06:47:20 AM
Mijn voorstel: heel pragmatisch de boel laten zoals hij nu is. De naam aseksualiteit.org kan door ieder als verwijzing gebruikt worden, asexuality.org/du geeft daarnaast de meeste zekerheid/continuïteit.
Per slot van rekening is het ook altijd nog zo, dat wie een béétje googlet, AVEN wel vindt.
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens :)
Ik bedoel:
- Wie zoekt zal vinden, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Als zou je bij het zoeken op aseksualiteit niet direct hier komen, dan staat ongetwijfeld wikipedia met een link hier naartoe (bijna) bovenaan
- Wie het al kent en moeite heeft met het onthouden kan bookmarks of andere geheugensteuntjes gebruiken

Persoonlijk typ ik de volledige URL inmiddels bijna blind in, maar ik vermoed dat ik wat dat soort dingen betreft niet helemaal representatief ben voor het gemiddelde  ;D

Ik ga hier ook mee akkoord:
Ofwel ken je aven helemaan nog niet en ben je op zoek naar meer info over aseksualiteit, en dan zullen de meeste mensen volgens mij eerder via google gaan zoeken dan zomaar lukraak www.aseksualiteit.org of .be of .nl in te geven, en dan komen ze hier wel terecht.
En ofwel ken je aven wel omdat je het forum al eerder bezocht hebt, en dan kun je het toch terugvinden via google of via een linkje in je favorieten.

Fricai

Citaat van: Edewecht op april 19, 2013, 06:47:20 AM
Mijn voorstel: heel pragmatisch de boel laten zoals hij nu is. De naam aseksualiteit.org kan door ieder als verwijzing gebruikt worden, asexuality.org/du geeft daarnaast de meeste zekerheid/continuïteit.
Per slot van rekening is het ook altijd nog zo, dat wie een béétje googlet, AVEN wel vindt.

Eens! =] Tevens is ook lekker continue met de paraplu onder de AVEN websites, asexuality.org (je kan overigens ook via daar naar de /du navigeren).

Ik zie sowieso nooit echt een 'probleem' in webadressen, maar misschien ben ik ook (Ace  :handschudden:) niet gemiddeld ben. Typ het altijd gewoon zonder nadenken in als ik niet thuis ben. :P

NewacE

'k heb ook geen moeite met webadressen hoor   ;)
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Error

Ik heb dit forum ook makkelijk gevonden via google en Wikipedia en ik had totaal geen idee van het bestaan ervan dus het vinden is echt niet moeilijk. Wie iets opzoekt over aseksualiteit komt bijna automatisch hier terecht. Zo hoort het toch?