Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

seks@canvas: mensen die GEEN seks willen...

Gestart door Gudrun, april 17, 2013, 10:21:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gudrun

Op mijn vlucht van de Nederlandse heisa over het aankomende koningspaar kwam ik op Canvas terecht, waar toevallig een programma over sex in Vlaanderen bezig was (seks@canvas). Daar kwam ook een vrouw aan het woord (anoniem) over haar ervaring van geen seks willen hebben. Aseksualiteit werd niet expliciet genoemd, maar haar ervaringen zullen herkenbaar zijn voor velen op dit forum. Ik weet niet of zij ook op dit forum zit, maar ik wil in ieder geval mijn bewondering uitspreken dat zij dit op (inter)nationale tv heeft benoemd.

Zijn er meer mensen die het progamma aan het kijken zijn?

Gudrun

CiteerEr werd toen echt gezegd dat seks verplicht is tijdens een relatie enzo. Ja dan stopt het voor mij

Ik wist niet dat dit een aflevering uit een serie is. Ik dacht dat het een eenmalige uitzending was. En wauw, dat is wel erg vergaand! Ik vond die "experts" die in de uitzending van 17 april aan het woord kwamen ook niet altijd fantastisch. Er was eentje die beweerde dat de behoefte aan seks leeftijdsgebonden was, dus zodra je een bepaald fase in je leven hebt bereikt, heb je geen behoefte meer. Vond het wel grappig dat gelijk het volgende fragment van de aflevering ging over bejaarden die wel seks wilden hebben XD
Ik had wel het idee dat het programma vooral wilde uitstralen dat seks in elke vorm goed en leuk is en dat iedereen er dus vooral aan mee moet doen...

Tja, het was wel jammer dat ze niet dieper ingingen op het onderwerp waarom mensen géén seks zouden willen, en daarbij onder andere aseksualiteit noemen. Er was dus maar 1 kort fragmentje, waarbij een vrouw aan het woord kwam die vertelde over haar afkeek van seks. Ik was daar nogal enthousiast over, omdat het ongelofelijk op mij over kwam dat ze aseksueel is (alhoewel dat dus niet werd gezegd...). En zoals ik al zei: heel dapper dat ze haar verhaal durfde te doen.

Dutchamoeba

Ik was ook benaderd om mee te doen aan dat programma. Ik ben echter geen Vlaamse, dus zochten ze iemand anders, en ik wist dat die ook gevonden was. Er is mij via een programmamaker namelijk het volgende meegedeeld:

"Ik vond jouw verhaal in Libelle boeiend omdat het perfect kaderde in een documentaire reeks " Seks in Vlaanderen" voor Canvas.
In de derde aflevering zullen we het hebben over: " Is seks geen taboe meer"? 
We praten over de nieuwe preutsheid, seks bij senioren, en een leven zonder seks. Jouw verhaal kadert in het laatste.

Omdat  de reeks zich in Vlaanderen situeert ben ik op zoek naar een Vlaamse vrouw en bij het lezen van het artikel kon ik niet vermoeden dat je Nederlandse bent.

Die Vlaamse vrouw is intussen gevonden en bereid om mee te werken.
Dit wou ik je even laten weten."

Maar wie die Vlaamse is, dat weet ik ook niet...
Ik vind het ook jammer dat de docu over een leven zonder seks zou gaan, en niet zo zeer over aseksualiteit.