Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kennen jullie het programma 40 dagen zonder seks nog?

Gestart door Thijs, april 26, 2013, 10:42:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/45560-geen-seks-hebben-is-helemaal-niet-erg.html graag jullie mening? Moet er meer van op teevee komen of juist niet?
Misschien zelfs in een ander format, of juist helemaal niet. Natuurlijk ben ik van mening als aseksueel dat helemaal geen seks hebben niet erg is. Ik ben er niet eens mee bezig, wat komt door verschillende redenen.
In dit programma wordt er een beeld geschept dat heel Nederland seks heeft.. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden, want dat is nogal onrealistisch, als je er niet over na denkt...

Ik denk ik gooi 'n balletje op en zie jullie reactie wel.  :handschudden:

NewacE

Ik ken dat programma niet. Ik neem aan dat ik weg was toen dat uitgezonden werd. Ik zal zo eens een uitzending kijken. Het zou wel goed zijn als er meer over gepraat word op tv.
Persoonlijk heb ik me er nooit aan gestoord, ik kijk gewoon over alle naakte dames enzo heen. Maar de meeste mensen doen dat niet. Vandaar al die naakte dames. ;D Het is een vicieuze cirkel.
Maar ik denk toch wel dat 'de maatschappij' als geheel er wat dat betreft niet beter op wordt. En het vervelende is denk ik ook dat mensen het niet eens doorhebben dat ze er 'last' van hebben
Het ironische is ook dat het een sexy programma zou moeten worden om een wat breder publiek te trekken :banghead:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

Citaat van: Thijs op april 26, 2013, 10:42:09 PM
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/45560-geen-seks-hebben-is-helemaal-niet-erg.html graag jullie mening?

Interessante link, mooi stukje tekst. De druk vanuit de omgeving: "seks moet, het moet vaak, het moet vroeg (jong), het moet lekker zijn", enz. En dat mensen denken dat het zo moet omdat de films en media dat beeld scheppen.

CiteerMoet er meer van op teevee komen of juist niet?
Misschien zelfs in een ander format, of juist helemaal niet.

Naar mijn indruk besteden de media hier wel steeds meer aandacht aan. "Alle goede dingen komen langzaam". Het zou me tegenstaan om "zending" te gaan bedrijven over aseksualiteit. Gewoon laten zien wie ik ben en dat ik er gelukkig mee ben.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Citaat van: Eleandra op april 27, 2013, 05:15:36 PM
Precies! Ik heb wel seksuele relaties gehad en ik vond altijd dat er zo veel tijd ging zitten in wat ik maar even "dat gedoe" noem. Dan heb ik het niet alleen over de seks op zich, maar ook om alles wat daarbij komt/kan komen kijken.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat seks een relatie alleen maar "troebel(er)" maakte. En dat liefde veel dieper zou kunnen zijn, veel wezenlijker, wanneer er geen seks in het spel is. (Waarmee ik seksuelen niet voor het hoofd wil stoten natuurlijk.)

Precies mijn ervaring er mee. =]

Ontopic: Programma nooit gezien en zal wel niet gebeuren, ik kijk echt nooit meer tv tegenwoordig. :P

Thijs

Citaat van: Eleandra op april 27, 2013, 05:15:36 PM

CiteerMensen die al langere tijd geen seks hebben, weten dat de energie die ze normaliter in seks staken nu voor andere dingen gebruikt kan worden.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat seks een relatie alleen maar "troebel(er)" maakte. En dat liefde veel dieper zou kunnen zijn, veel wezenlijker, wanneer er geen seks in het spel is. (Waarmee ik seksuelen niet voor het hoofd wil stoten natuurlijk.)


Je stoot seksuele mensen niet voor het hoofd denk ik, ben het zelf ook geweest. Als ik erover na denk, dan zat ik er wel mee dat ik dingen niet had moeten doen, maar toch wilde weten hoe het was.
Of ik er spijt van heb, weet ik niet. Misschien wel, misschien ook wel niet.

Ik denk dat ik het met je eens ben Eleandra, dat liefde veel dieper en wezenlijker is wanneer er geen seks in het spel is. Ik toen nog als seksueel vermoedelijk niet echt bezig met seks, was verliefd en die liefde voor dat meisje zat diep, heel diep.
Heb dat gevoel nooit meer eerder gevoelt dan toen. Dat realiseer ik mij nu..

NewacE

#5
Citeer
Ontopic: Programma nooit gezien en zal wel niet gebeuren, ik kijk echt nooit meer tv tegenwoordig. :P
Je mist er niets aan. Ik heb een halve aflevering teruggekeken. Ik snap die meiden niet
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

NewacE

En ik snap ook niet hoe ik één zinnetje in een quote krijg  :banghead:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

#7
Citaat van: NewacE op april 28, 2013, 07:57:14 PM
En ik snap ook niet hoe ik één zinnetje in een quote krijg  :banghead:

Vooraan was je het "vierkante haakje sluiten"  ( ] ) vergeten, ná het woordje "quote".
Zie je het?
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

Citeer

Vooraan was je het "vierkante haakje sluiten"  ( ] ) vergeten, ná het woordje "quote".
Zie je het?
:)
nog een keer proberen dan. Ik had al verschillende varianten geprobeerd, maar die nog niet
Thnx!!
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Fricai

Dit keer is het wel gelukt. =] Ik heb je vorige ook even gefixt trouwens. :wave:

NewacE

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Thijs

Eleandra, dat bovenstaande vind ik leuk om te horen  ;D  :cake: