Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

gezocht: homo-romantische aseksuele vrouwen voor interview boek

Gestart door Imogen, mei 19, 2013, 10:46:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Hallo,

Al enige tijd loop ik met het idee om een boek te schrijven met als thema aseksualiteit. Ik houd van lezen en het schrijven van poëzie en wilde me nu gaan wagen tot het schrijven van een roman. Op internet kan ik er weinig over vinden omdat veel uitgevers zich aan dit onderwerp (nog) niet willen wagen. Er schijnt wel een boek met verhalen te zijn over dit onderwerp in het Engels......

Het boek gaat over het volgende:
Twee jonge vrouwen lopen elkaar letterlijk tegen het lijf op het station van Bath, Engeland. Estella, aseksueel maar erg (homo)romantisch verliest daarbij haar boek "Persuasion" van Jane Austen. Louise gaat daarna op zoek naar Estella.
Na enkele spannende en stiekeme ontmoetingen tijdens het Jane Austen Festival word Louise verliefd op Estella. Maar Louise weet niet dat Estella aseksueel is.

=>
Zelf heb ik (nog) geen ervaring met aseksualiteit vs. seksualiteit in een relatie. Misschien zijn hier vrouwen op het forum die er wel ervaring mee hebben en dit met mij willen delen. Dan kan het me inspiratie geven voor mijn te schrijven boek.
<=

Groetjes,
Imogen
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Fricai

Wellicht is wat rondsnuffelen in dit subforum een aardig beginnetje? :) Als je meer zoekt en overweg kan met engels is er een soortgelijk subforum op het engelstalige forum.

Anyhow, succes! =]

vrovanzi

Ik vind het ook een leuk initiatief dat je zoiets als onderwerp neemt!  :D
Ik zou je graag willen helpen als ik kon maar heb geen relatie of gehad met een vrouw ( wel verliefd maar dat zal niet veel helpen zeker? )
Veel succes ermee althans!

:wave:

Linde

Dag Imogen,

Ik vind je idee voor een boek heel erg leuk. De inhoud spreekt me wel aan, zeker als fan van Jane Austen. Maar ik heb geen ervaring met relaties, dus ik denk niet dat ik een hulp voor je kan zijn. Maar je idee voor het boek is echt origineel! Veel succes! Ik hoop dat het boek er komt  :cheerleader:

Imogen

Bedankt voor jullie reacties!

Via de link die ik kreeg van Fricai kwam ik bij de posts van Nicky terecht: "Ik ben lesbisch en mijn vrouw aseksueel". Dat lezen heeft me al wel erg geholpen.
Het boek wordt "(deels) autobiografische fictie" (opgezocht Wikipedia)......Dus ik verwerk er ook elementen van mezelf in. Als ik wat meer tijd heb deze week zal ik ook op het Engelstalige forum kijken.

@Linde: Leuk dat je ook Jane Austen fan bent! Ik heb net het boek "Jane Austen for Dummies" uit. Wel in het Engels. Erg leuk en leerzaam om te lezen.

@Asha: Ja, ik vond zelf dat er over dit onderwerp nog te weinig te lezen viel. Er zijn genoeg romans e.d. over de andere geaardheden, maar niet over aseksualiteit. Misschien als het onderwerp in roman-vorm te lezen is, dat er ook meer begrip voor komt. Ik probeer het luchtig te houden en ook humor te gebruiken.
Bijvoorbeeld de reactie van een jongen die aan het klussen is aan het huis van de B&B waar Estella verblijft(neef van eigenaresse)......Hij ziet Estella met een man gearmd naar binnen gaan 's avonds en 's morgens Estella met een vrouw hand in hand naar buiten gaan.........Sssssstttt! Niet verder vertellen hoor!  :bloos:

@Eleandra: Thanx!

Groetjes.

Imogen
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

SoulDragon

Hoi Imogen,

Geweldig idee! Ik hoop dat het wat wordt. Vooral leuk dat je inderdaad Jane Austen erin verwerkt.
Dat zijn de soort verhalen die ik erg leuk vind, geen last van sex scenes enzo :)

Ik heb zelf nog geen ervaring met een relatie met een andere vrouw. Dus helpen zal niet gaan.
Vergeet het ons niet te laten weten als je boek uit komt!
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

FiReLigHT

Ik heb een relatie gehad met een seksuele vrouw, afhankelijk van wat je concreet zoekt kan ik misschien helpen.
't is inderdaad wel een mooi onderwerp, misschien juist omdat het zo zelden beschreven is.

Linde

Citaat van: Imogen op mei 21, 2013, 10:38:58 PM

@Linde: Leuk dat je ook Jane Austen fan bent! Ik heb net het boek "Jane Austen for Dummies" uit. Wel in het Engels. Erg leuk en leerzaam om te lezen.

"Jane Austen for Dummies", grappige titel! Ik ga dat boek eens googlen en misschien lezen. Thanks for the tip!

Linde

Heb "Jane Austen for dummies" dus gegoogled en de beschrijving staat me aan. Lijkt me een heel tof boek. Aanschaffen dus waarschijnlijk, nog een boek voor mijn rijk gevulde boekenkast :)

Imogen

#9
Het te schrijven boek zit al volop in mijn hoofd, nu nog tijd maken om er echt voor te zitten en het 'op papier' te krijgen. Vele afleidingen helpen het creatieve proces niet echt......

@SoulDragon: Bij Jane Austen en haar boeken/de films moet je iid je eigen fantasie gebruiken. Misschien dat ik en Estella het daarom een leuk genre vinden. Geen sex-scenes lol
Je helpt me al zonder dat je het weet!  ;) Het boek gaat nl. niet alleen over asexualiteit.

@FireLight: in een pm zal ik je wat meer vertellen over wat ik concreet wil weten. Anders verklap ik al te veel over het verhaal  :D

@Linde: de film en miniserie "Lost in Austen" (volledig te zien via youtube btw) is een erg leuke film. Een aanrader!

Groetjes en tot de volgende keer!

Imogen
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

SoulDragon

Citaat van: Imogen op mei 28, 2013, 11:04:29 PM
Je helpt me al zonder dat je het weet!  ;) Het boek gaat nl. niet alleen over asexualiteit.

ohh, haha, nou dat is mooi dan :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.