Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Studenten journalistiek zoeken aseksuele stel

Gestart door lalysa, mei 25, 2013, 09:18:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalysa

Beste lezer,

Wij zijn drie studenten journalistiek aan hogeschool Windesheim en voor een schoolopdracht maken wij een internetdossier over aseksualiteit. Wij willen aan de hand van onze dossier een inzicht geven in het leven van aseksuele mensen. Hiervoor zijn wij nog op zoek naar een aseksueel stel die ons hierbij kan helpen. Het gaat hier om een interview. Wij gebruiken deze informatie om een filmpje of audiofragment te maken. De keus is aan u. Natuurlijk willen wij u het eindresultaat laten zien als u daar interesse in hebt.

Heeft u interesse, wees dan zo vriendelijk om te reageren.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Sabine van der Spoel
Larissa de Heus
Lydia Naarden

Edewecht

Citaat van: lalysa op mei 25, 2013, 09:18:32 AM
Beste lezer,

Wij zijn drie studenten journalistiek aan hogeschool Windesheim en voor een schoolopdracht maken wij een internetdossier over aseksualiteit. Wij willen aan de hand van onze dossier een inzicht geven in het leven van aseksuele mensen. Hiervoor zijn wij nog op zoek naar een aseksuele stel die ons hierbij kan helpen. Het gaat hier om een interview. Wij gebruiken deze informatie om een filmpje te maken. Natuurlijk willen wij u het eindresultaat laten zien als u daar interesse in hebt.

Heeft u interesse, wees dan zo vriendelijke om te reageren.

:) Het is een aseksueel stel, dat zo vriendelijk is om te reageren. (Van belang als je als journalist goed Nederlands wil schrijven  ;) )

Welgemeend succes gewenst, meiden!

@andere forumleden: dinsdag hebben deze studentes een interview met mij als aseksueel persoon. (zie http://asexuality.org/du/index.php?topic=3727.0) Ik heb er een goede indruk van en heb er vertrouwen in.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

En afgelopen vrijdag ben ik door ze geïnterviewed. ik vond het wel goed gaan. Ik weet niet wat de dames er van dachten, maar dat hoor ik mischien nog wel.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar het eindresultaat.


Succes Edewecht!
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

SoulDragon

Citaat van: Edewecht op mei 25, 2013, 05:56:03 PM

:) Het is een aseksueel stel, dat zo vriendelijk is om te reageren. (Van belang als je als journalist goed Nederlands wil schrijven  ;) )


Ach nee, man, daar heb je editors voor ... :p
Echt waar, toen ik het eerste opzetje kreeg te lezen voor het artikel in het tijdschrift moest ik me ook inhouden om niet allerlei zins opbouwen enzo te gaan verbeteren, en dat terwijl ik vreselijk slecht in nederlands ben ...haha
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

GVR

Daarbij was de journalistiek opleiding van Windesheim een jaar of twee geleden in opspraak gekomen. De kwaliteit viel tegen :P
Maar daar zal waarschijnlijk in de tussentijd veel aan verandert zijn ;)

Edewecht

Afgelopen dinsdag waren ze bij mij voor een interview voor de camera. Was gezellig; in een uurtje waren ze (we) klaar. Het wordt een "internet-dossier" ofzoiets, dus met teksten, foto's, filmpjes, e.d. van/met verschillende mensen en invalshoeken. Ergens begin juni moet het projekt af zijn, en dan krijg ik een link om het te bekijken.

@lalysa, mag die link ook hier op het forum, dat anderen het ook kunnen bekijken?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

Van mij hebben ze geen foto of flimpje. Tenzij ze het stiekum hebben gedaan  :P
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

Welnu, het internet-dossier is klaar en hier kun je het vinden:

http://redactie4.wix.com/aseksualiteit

Bedenk wel dat het een studieprojekt is.

Inhoudelijk ben ik een beetje ongelukkig met de seksuologe. Als het gaat over "oorzaken van aseksualiteit" (wat ik al een rare vraag vind, want hoe ontstaat heteroseksualiteit eigenlijk??), dan trekt ze het teveel in de probleem-sfeer, naar mijn smaak.  :geezer:

Nu ja. Oordeel zelf (voorzover je het kunt verstaan).
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Dat doen seksuologen al snel. Tijdens hun opleiding worden ze al geïndoctrineerd met het idee dat aseksualiteit een psychisch probleem is, al dan niet ontstaan door een traumatisch verleden. Ze zullen dan ook vaak proberen aseksuelen te 'genezen'. Dat is een deel van hun werk, daar verdienen ze geld mee...

NewacE

Dat was een leuk praatje Edewecht. Jij kan dat beter dan ik.
Het geschreven interview was letterlijk elk woord dat ik gezegd heb. Dat was een beetje een rommeltje. :rollol:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

Klopt. Er is verschil tussen een proces-verbaal en een interview. Hopelijk leren ze dat in het derde jaar van hun studie.  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

Ik heb het nog niet helemaal geien en gelezen, maar het ziet er goed uit.
Edewecht, je doet het heel goed voor een camera  :klap:, en ontzettend leuk dat je liedje er ook in zit :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Fricai

Allemaal prima, behalve dit:

" Oorzaken die aseksualiteit kunnen ontwikkelen

Van der Kolk denkt namelijk dat het wel iets is wat 'tussen de oren zit'. Zij komt vaak mensen tegen die moeite hebben met sociale interactie of geen goede band hebben met hun eigen lichaam en daarom denken dat ze aseksueel zijn. Aseksualiteit komt volgens haar vaker voor bij mensen die bijvoorbeeld last hebben van autisme of Asperger. Zij hebben over het algemeen al moeite met seks of überhaupt contact met anderen en schijnen daarom sneller een soort angst voor lichamelijk contact te ontwikkelen. Maar niet alleen mensen met een aandoening kunnen aseksueel zijn. Ook schijnen mensen die ooit zijn misbruikt sneller aseksualiteit te ontwikkelen. Dit komt natuurlijk door de slechte ervaring die zij hebben met seks en daardoor ontwikkel je een soort afgunst voor seksuele interactie."

Maar kudos, NewacE!  :visibility:

Edewecht

Welnu, dat bedoelde ik met 'probleemsfeer'.

Ik heb twee tegengeluiden op haar verhaal:
1. Ik heb wel degelijk een goede band met mijn lijf. Ben er vertrouwd en tevreden mee, voel me er in thuis. Inclusief seks. Maar ben wel aseksueel.
2. Over misbruik bestaat óók het verhaal dat slachtoffers later vaak daders kunnen worden. Daarom kun je misbruik niet als oorzaak van aseksualiteit aanvoeren.

(PS "kudos" is dat internet-jargon?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Ghe, nog meer straattaal denk ik. xD Weet niet zo waar ik het ooit vandaan heb. :P

Ik vind de zinsbouw echt afschuwelijk daar; "Maar niet alleen mensen met een aandoening kunnen aseksueel zijn. Ook schijnen mensen die ooit zijn misbruikt sneller aseksualiteit te ontwikkelen." --- Dus het is a) aandoening of b) misbruikt. Bedankt mevrouw, that's very nice.

Oh, seksuologen...