Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oproep voor actualiteitenrubriek

Gestart door Loes, juni 11, 2013, 01:27:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Ze zouden vrijdag komen voor de opnames, maar dat is verplaatst naar zaterdag. Nog één nachtje...eh... slapen?  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Maandagavond wordt het uitgezonden, op Nederland 1 tussen 18.15 en 19.00 uur (EenVandaag).

De aanleiding van deze uitzending blijkt het volgende te zijn:

Sinds kort bestaat er een datingsite, een Nederlandse  :cheerleader: datingsite, voor mensen die wel een relatie zoeken maar geen seks willen. (zie ook onderwerp: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3743.msg136078#new).  Deze site heet www.datezonderdat.nl   :D
EenVandaag wil aandacht besteden aan deze site, en vraagt zich af hoe deze site ontvangen zal worden. Het schijnt dat ze meerdere mensen hebben geïnterviewd; het wordt dus een onderwerp vanuit meerdere gezichtspunten. Maar vooral: aseksualiteit niet als probleem, maar als gegeven, geaardheid; uit de kast komen, enz. De journalist die me interviewde heeft dat goed begrepen, heb ik de indruk.

Voor mij was het trouwens he - le - maal nieuw hoor, dat deze datingsite in de lucht is. Voor dit forum kennelijk ook, want ik heb hier nog niemand over gehoord.

Maar ik heb me meteen ingeschreven!  :bloos:

@ Ereinion, zijn ze nog bij jou geweest?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Uffie

Edewecht en Ereinion, hoe waren de opnames? Fijn dat het al zo snel wordt uitgezonden. Edewecht, succes met je inschrijving! Ik hoop dat je heel veel leuke reacties krijgt! Daar hoef je toch niet van te  :bloos:?   :)
Is there any escape - A guy called Gerald

Edewecht

Citaat van: Uffie op juni 15, 2013, 03:55:47 PM
Daar hoef je toch niet van te  :bloos:?   :)

Maar ja, het is m'n allereerste keer op welke datingsite dan ook!  Als groentje mag ik dan wel even rood :bloos: worden...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SoulDragon

oohh, super zo'n datingsite, wel vreemd dat we er hier nog helemaal niets van wisten...je zou toch denken dat ze hier als eerste komen met zo'n site... :D
Maar ik zal vanavond uitkijken naar de uitzending, jeetje wat is dat snel zeg.
Ben wel blij dat je er een goed gevoel bij hebt!

Nu maar eens kijken op die website...
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Edewecht

Wat ik ook niet wist: ze gaan pas vandaag officieel in de lucht - dus samen met de uitzending van EenVandaag.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb zojuist EenVandaag gezien, naar mijn mening is het een goed reportage geworden en ook de seksuoloog zij volgens mij de goede dingen  :cheerleader:

Fijn dat je hier aan mee hebt durven doen Edewecht  :cake: :cake: :cake: :visibility: :visibility: :visibility:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Uffie

Ik heb net de uitzending gezien: fantastisch Edewecht!  :cheerleader:  :visibility:
Je legde het heel goed uit, en wat was je ontspannen voor de camera! Was je erg zenuwachtig vantevoren, of viel het wel mee?
Leuk dat Peter Leusink ook aan het woord was, hij is één van de weinige seksuologen die niet per se willen genezen.
Dit verdient een groot stuk  :cake: om het te vieren.
En omdat ik nogal van de plaatjes ben, dit komt van de Spaanstalige AVEN, en vat het doel van de datingsite op een geestige manier samen denk ik.
Is there any escape - A guy called Gerald

Fricai

Klinkt goed. Is dat ook nog te zien m.b.v. uitzending gemist ofzo (wat dat ook precies moge zijn :P)?

AceVentura

Het zal misschien ook op uitzendinggemist.nl komen, maar EenVandaag heeft ook zijn eigen website waar het op staat:
http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/46205/daten_zonder_dat

Ik geloof alleen wel dat je alleen de gehele uitzending kan zien, die duurt ca. 30 minuten. Het gedeelte hierover zit in de laatste 10 minuten ofzo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Susan


Edewecht

Zo, er is weer werk gedaan. Dank jullie wel voor de reakties.
Ik ben erg tevreden over de uitzending. Zowel over 'mezelf' als over de seksuoloog, die onmiddellijk het geijkte rijtje vooroordelen wegmaaide. En over de journalist, Marc Schrikkema, die onder de indruk was van mijn verhaal en die boodschap ook zo heeft willen overbrengen aan de kijker. Integer en belangstellend.

@Uffie: ik was minder ontspannen dan ik van te voren verwacht had. Normaal kan ik wel lullen voor een groep mensen, en ik kan dingen wel verwoorden. Maar zo'n interview is ineens 'officieel' , en ik voelde me niet helemaal rustig. Gelukkig is daar weinig van te zien.

@AceVentura: Dank voor de link! Heel nuttig! Deze link stuurt je precies naar het item zelf, zonder de voorafgaande andere 30 minuten.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Dank je wel voor je bijdrage aan het programma Edewecht! Echt super gedaan en trots op je! Het is toch een actualiteitenprogramma dat zo'n beetje op primetime wordt uitgezonden.
Misschien ben jij straks wel de aanleiding dat ik er met mijn moeder over ga praten......ze weet het nog niet van mij maar kijkt wel het programma. Dan kan ik zeggen: "hé mam, heb je afgelopen maandag nog naar EenVandaag gekeken? Het laatste onderwerp over asexualiteit en een nieuwe datingsite voor mensen die willen daten zonder dat? Nou......ik zit sinds kort op een forum......blablabla"

Zo zie je maar wat jou verhaal allemaal teweeg kan brengen. Ik hoop iig dat er nog meer Aces zijn die zich voor de datingsite aanmelden. Misschien mezelf incluus in de toekomst.

:knuffel: => die heb je iig verdient!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

SoulDragon

Heel goed stukje Edewecht! Je doet het inderdaad heel goed voor de camera...natuur talent! :D
En het wordt inderdaad allemaal weer heel goed verwoord...altijd belangrijk.
Ik heb het gevoel dat de laatste tijd het een behoorlijk hot onderwerp is in de media, steeds meer goede aandacht.

@Florence; dat is ook leuk, zit je rustig tv te kijken zonder dat je ergens van weet zie je Edewecht opeens in beeld, dat lijkt me een vreemde gewaarwording. :)
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Ereinion

Mooi hoor, Martin. Heel goed gedaan!  :visibility:

Ik ben uiteindelijk niet geïnterviewd, omdat ik al heel lang een relatie heb en dus niets heb met een datingsite. (Wat ik trouwens wel een geweldig initiatief vind.) Maar als ik dit zo zie, dan had ik het ook echt niet zo goed kunnen doen.

Ik ga het stukje delen via facebook. Toch ook een soort van uit de kast komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.