Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spiritualiteit en Asexualiteit

Gestart door Imogen, juli 05, 2013, 12:38:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maria Louise

Wat leuk om te lezen! Zie dat het een oud onderwerp is, maar alsnog heel interessant.

Ik denk dat spiritualiteit in het vakje 'anders' valt, net als aseksualiteit dat bij veel mensen doet. Vandaar de overeenkomst. Ik denk dat het te maken heeft met het bereid zijn om jezelf open te stellen aan andere mogelijkheden.
Een spirituele aanleg is over het algemeen enigzins 'aangeboren', maar wel iets wat je kan veranderen of wat zonder dat je het zelf door hebt veranderd door een heftige gebeurtenis in je leven. Het aspect van uit je leven willen stappen, zoals je al zegt, kan een soort 'wedegeboorte' in je losbrengen en dan krijg je nog meer prikkels binnen dan voorheen.

Zelf ben ik ook enorm door een transitie aan het gaan en de kans zit erin dat ik zelf medium ga worden door de dingen die ik voel. Mocht je een keer willen kletsen, let me know!  ;)
What's meant to be will always find it's way.

Maria-Louise

Lindsy

Hoi !
Ik ben zelf wel geinteresseerd in spiritualiteit. Volgens mij ontstaan we allemaal vanuit dezelfde bron en zijn we dus eigenlijk 1. We leven in de illusie dat we verschillende mensen zijn,maar zijn eigenlijk facetten van de bron die zichzelf wil leren kennen. Een mooie zoektocht ,diue misschien wel oneindig is. Of asexualiteit er wel of niet mee te maken heeft weet ik niet. Maar ik geloof wel dat de bron niet mannelijk if vrouwelijk is. Het is het al en het is het niets. Ik heb wat ervaringen zelf meegemaakt. Maar het is niet goed onder woorden te brengen en ik vind het ook nog lastig om het re integreren in de praktijk. Ben nu ook met een mooi boek over dit thema bezig. Dansende leegte van Adyashanti. Dit onderwep heeft wel mijn interesse. Dus als iemand het leuk vind om hierover van gedachten te wisselen,superleuk.
Groetjes Lindsy