Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Leuke kom-uit-de-kast ervaringen

Gestart door NewacE, oktober 26, 2013, 11:52:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewacE

Hallo allemaal,

Ik dacht dat het wel een leuk idee zou zijn om eens leuke ervaringen uit te wisselen over "uit de kast komen". Het kan misschien mensen helpen die bang zijn voor reacties uit hun omgeving. Om te laten zien dat het ook best wel heel erg mee kan vallen.

Om te beginnen, deze:

11 oktober had ik gemist, dus ik heb het deze week (per ongeluk) ingehaald.
Iedereen herkent dit scenario wel denk ik.
Per ongeluk zeg je iets dat de nieuwsgierigheid van een ander opwekt. Wat je ook probeert; je kan de aandacht niet meer afleiden. En dat is precies wat mij gebeurde afgelopen week.
Dus na veel zeuren van zijn en hard nadenken van mijn kant, heb ik besloten om het een collega te vertellen. Was wel spannend, want ik had geen idee hoe hij zou reageren. Hij is de meest sexueel georiënteerde persoon die ik ken. Ongeveer elk vijfde woord uit zijn mond heeft met sex te maken. En het feit dat ik in de metaalindustrie werk, helpt ook niet echt. Dat zijn over het algemeen niet de meest sensitieve mensen.
Ik had hem van te voren gezegd dat ik wilde dat hij er over na zou denken en vragen zou stellen. Dat heeft hij gedaan. En hoe! We hebben een paar uur gepraat. Hij was heel belangstellend en heeft veel vragen gesteld. Hij wilde het echt begrijpen.
En het leukste was nog wel dat hij zijn excuses heeft aangeboden voor dingen die hij in het verleden heeft gezegd. Dat was natuurlijk helemaal niet nodig, maar ik vond het wel lief van hem. :knuffel:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

AceVentura

Leuk topic  :cake: :cake:  :cheerleader: En goed dat die collega zo reageerde  :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Freakshow

Wauw, toffe collega NewacE!

Ik ben zelf zo hypocriet, mensen gaan er altijd van uit dat ik hetero en seksueel ben (ik ben beide niet) en ik verbeter ze nooit.
Het is gewoon zo'n gedoe om daar over te beginnen als mensen het over mij en een "vriendje" hebben. Ik ben verder wel redelijk 'out' als queer/niet-heteroseksueel in mijn leven, vooral privé.
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

NewacE

Citaat van: Eleandra op oktober 26, 2013, 05:05:50 PM
En wat goed dat hij ook zijn excuses aanbood! :klap:

:schater: Dat wil niet zeggen dat hij zijn streken verleerd is hoor! Want hij vroeg ook of hij wel mocht blijven kijken naar me :schater:
If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Jovi_Hobbes

Hij hoeft natuurlijk ook niet te veranderen, zolang hij jou maar respecteert zoals jij bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NewacE




Citaat van: Eleandra op oktober 27, 2013, 11:06:30 AM
Citaat van: NewacE op oktober 27, 2013, 12:33:33 AM:schater: Dat wil niet zeggen dat hij zijn streken verleerd is hoor! Want hij vroeg ook of hij wel mocht blijven kijken naar me :schater:

:schater:

Dat zou ik dan maar gewoon als een compliment opvatten. ;)
Dat doe ik ook. Net als toen een vriend tegen me zei dat het jammer was, want "je bent zo leuk"
Sommigen vatten zulke opmerkingen op als beledigend, maar ik zie ze inderdaad als complimenten, omdat ze zo bedoelt zijn.


-
Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 27, 2013, 11:49:14 AM
Hij hoeft natuurlijk ook niet te veranderen, zolang hij jou maar respecteert zoals jij bent.

Het zal wel weer bijdraaien denk/hoop ik, maar er is toch wel iets veranderd.
Als er nu de gebruikelijke gespreksonderwerpen over tafel vliegen, houdt hij zijn mond en kijkt een beetje ongemakkelijk naar mij.
Dus ik praat en lach mee zoals ik altijd gedaan heb in de hoop dat hij ziet dat er niets veranderd is en dat ik er geen last van heb. De praatjes en grapjes van de jongens hebben me nooit gestoord. Ik doe net zo hard mee. Als het me wel gestoord had, dan had ik wel andere mensen uitgezocht om de pauzes mee door te brengen. Dat heb ik 'm ook gezegd. Maar voor nu is het even een beetje onwennig voor hem.

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

 :cheerleader: Goeie aktie, NewacE! Elke ace uit de kast is weer eentje erbij! En ook al is het maar één kollega, alles begint klein. De rest komt wel - in ieders eigen tempo.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Mooi mooi. :) Veel plezier buiten de kast!  :wave:

Ereinion

Gaaf dat hij zo reageerde. En ook mooi dat je tegen hem zei dat hij erover na moest denken en vragen moest stellen. Zo geef je iemand de gelegenheid om te reageren en het te begrijpen.  :klap:

Misschien vind ik dat wel het lastigste aan uit de kast komen: dat mensen daarna denken dat ze anders moeten doen. Maar ik vind het ook altijd fijn dat mensen me daarna echt kennen zoals ik ben.
Mijn ervaringen met vertellen zijn wel ongeveer gelijk. Ik heb nog nooit echt negatieve reacties gehad. Of ik ervaarde het niet als negatief. Ik begrijp dat mensen het niet meteen snappen, dus rare opmerkingen komen meestal daar uit voort.

In het kader van de negatieve reacties op internet wil ik hier ook nog even vertellen dat na mijn coming out op Facebook iedereen heel lief reageerde. Nou zijn dat zo ongeveer 'vrienden' van me, maar toch, ik heb ook veel onbekenden op Facebook omdat ik het ook voor promotie gebruik, dus ik zou niet verbaasd zijn geweest als er minder leuke reacties waren gekomen. Misschien heeft dat er mee te maken dat je op Facebook niet anoniem kunt reageren.

Wie heeft er nog meer mooie ervaringen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Aanvankelijk wist ik niet of ik er wel goed aan gedaan had om uit de kast te komen. Men denkt nogal snel in termen van 'Wat is de oorzaak- Hoe kunnen we dit genezen?' Dat is irritant, al is het wel goed bedoeld. Rustig blijven uitleggen dat je niet ziek bent maar dat je er (mentaal) ziek van wordt om het gevoel te hebben niet geaccepteerd te worden om wie je bent heeft mensen doen inzien dat ik alleen gelukkig kan zijn als ik kan zijn wie ik ben. Mijn omgeving respecteert mijn aseksualiteit nu, en mijn ouders zijn nu zelfs zeer ingenomen met hun aseksuele schoonzoon. Mijn moeder was erg bang dat ik alleen op de wereld zou blijven, en was dus blij verrast om te zien dat 'a-a relaties' (eh, nee, niet in die zin; ik ben geheelonthouder...) ook kunnen werken.

Ereinion

Wat fijn om dat te lezen, Dutchamoeba!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

SoulDragon

Mooie reactie van je collega NewacE  :cheerleader:
Zo zie je maar weer, mensen kunnen heel anders zijn dan dat ze lijken.
Ik heb ook alleen maar goede reacties gehad van mensen die hoorde dat ik aseksueel ben.

De mooiste vondt ik inderdaad de man van de brommerzaak.
Ook zo'n typische stevige man, die op de één of andere manier dat artikel in de vriendin had gelezen (snap ik nog steeds niet), en mij toen als één van zijn klanten had herkent.
De keer daarop dat ik binnen kwam werdt ik vrolijk onthaald met "heeeyy, daar is onze BN-er" en "hey ster!" Ik had natuurlijk geen idee waar dat over ging in eerste instantie.
Er even over gepraat en hij vondt het heel erg mooi dat ik er zo voor uit kwam, hij had er nog nooit over gehoord of zelfs maar over nagedacht, en vondt het heel interresant.
En hij heeft nog wat extra moois geregeld voor mijn brommertje toen :D
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Edewecht

O wat een mooi verhaal, SoulDragon!   :'( (ontroerd)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

Hoi allemaal,

Nog een leuke reactie. Wederom een collega (ik heb er nogal wat, dus ik ben voorlopig nog niet klaar ;D)
Deze week raakte ik 's avonds aan de praat met een mannelijke collega (A) die met mij in één ruimte werkt. Over zijn leven, nu hij vader is en niet meer samen met de moeder van zijn dochter enz. Dus ook dating sites kwamen aan bod. Ik kon dus eigenlijk alleen maar zeggen dat die voor mij niet werken. Na veel ?? besloot ik het maar gewoon te vertellen.
Zijn reactie was eigenlijk nog wel de leukste tot nu toe. Hij zei dat het helemaal klopte bij me en dat hij me nu eindelijk begreep. In het verleden hebben we in onze werkruimte (met meerdere collega's, niet alleen hij en ik) verschillende discussies gehad over relaties, sex etc. Dat was vrij normaal bij ons. En hoewel ik altijd eerlijk ben geweest in mijn reacties, vond hij het nooit kloppen. Achteraf begrijp ik dat nu ook wel. Mijn reacties zijn inderdaad wel een beetje vreemd denk ik. Hij dacht atijd dat ik maar wat stom zat te lullen. Hij was heel blij dat ik het verteld heb.

Een paar jaar geleden vroeg een andere collega of A me nog mee had gevraagd naar een concert. Dat was hij van plan. Dat had hij dus niet gedaan. Nu blijkt dat dus de reden te zijn geweest. Hij wist gewoon niet wat hij met me aan moest. Nu heeft hij gelijk gevraagd of ik een keer zin heb om mee te gaan naar een formule 1 race. Of iets anders met snelle auto's en een hoop herrie.


If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Fricai