Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mijn vader

Gestart door Sismo, juni 30, 2006, 08:06:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Dat vind ik ook. Ik vind ook heel vaak dat jullie zulke mooie reacties schrijven vol bemoedigende woorden. Het maakt dit forum tot een erg fijne plek om te zijn, in welke stemming je ook bent!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Volledig mee eens ja!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik ben er helemaal stil van... Jullie zijn gewoon allemaal tof!  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Vervolg: mijn moeder....

Net met mijn moeder aan de telefoon gesproken, het was niet mijn bedoeling om HET gesprek via de telefoon te voeren, maar ik kreeg een inkoppertje. Mijn moeder vertelde dat een nichtje had gevraagd of ik nog steeds alleen was. Ik vroeg of zij zichzelf nooit had afgevraagd waarom. Ja, zei ze, maar ik weet het eigenlijk wel ( :o) Je hebt toch eens iets verteld (dat klopt, 3 jaar geleden, maar dat was een beetje vreemd gegaan toen en ik wilde er zelf toen ook nog niet aan). Ik wilde checken wat ze dan bedoelde, maar ze kon het niet uitspreken (het woord seks, ook al staat er een A voor). Wat me verbijsterde was dat ze dat toen dus wel heeft begrepen (helaas nooit op terug gekomen) , en ik maar denken dat ze er niks van snapt...
Al mijn voorbereiding ten spijt (ik wilde het puur bij mezelf houden en haar laten komen met een eventuele herkenning, ik was bang dat ze zich aangevallen zou voelen) heb ik nu gevraagd of ze misschien iets ervan herkende. Ze antwoordde dat ze toch samen met mijn vader was...Maar het gevoel dan? Hier kon ze geen antwoord op geven. Ik moet erbij vertellen dat ze thuis in de tuin zat met mijn vader, dus erg makkelijk praten was het niet voor haar. Hopelijk is er snel een moment om er nog eens op terug te komen!

Jeeee, ik heb er met mijn moeder over gesproken! Zomaar onverwachts, dat werkt blijkbaar het beste!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

fijn dat je erover gesproken hebt, Sismo!

Zonnekind

Super! Ik ben echt blij voor jou. Mijn vader heeft net hetzelfde gereageerd als jouw moeder eigenilijk. Hij had het ook al eens gehoord maar is er ook nooit over begonnen ofzo maar blijkbaar wist hij het wel. Ik denk dat het heel moeilijk is voor ouders om het te vatten en zeker om er over te praten. Wanneer je kind homoseksueel is, is het misschien ook lastig om het te aanvaarden maar je kan er wel makkelijker over praten omdat het niet alleen over seks gaat. Ons 'probleem' is moeilijker bespreekbaar denk ik. Welke ouder wil nu eenmaal graag weten wat zijn kind seksueel uitspookt?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

 ;) Jullie evaringen en positieve odersteuning geven mij wat moed... ik heb het er nooit met mijn ouders over willen hebben... durf het niet... ???
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Wat goed Sismo, dat je moeder het toch had opgepikt. Het werkt inderdaad het beste om het er onverwachts over te hebben, dan ligt er ook niet zo'n druk op, maar is het meer een gewone mededeling. Hopelijk kunnen jullie dit gesprek nog een keer met z'n tweeen voortzetten.  :cake:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Dankje voor jullie meedenken!  :wave: Het zet alles wel een beetje op z'n kop...(positief hoor!)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op juli 16, 2006, 08:29:07 PM
Jeeee, ik heb er met mijn moeder over gesproken! Zomaar onverwachts, dat werkt blijkbaar het beste!

Duidelijk wel ja! Het is denk ik voor beide partijen ook makkelijker als je er terloops op komt dan als je het vanuit het niets iemand voor de voeten werpt. Goed hoor, dat je het hebt gedaan. Nu je moeder het weet zal het vast ook makkelijker zijn om ooit nog eens terug te komen op jullie gesprek en op haar gevoelens.

Citaat van: peter1963 op juli 17, 2006, 06:46:15 AM
;) Jullie evaringen en positieve odersteuning geven mij wat moed... ik heb het er nooit met mijn ouders over willen hebben... durf het niet... ???

Ik heb het ook nog steeds niet aan mijn ouders verteld. Aan de ene kant omdat ik er dus niet zomaar plompverloren over wil beginnen en ook omdat ik het dan zo duidelijk over mijn (gebrek aan een) seksleven moet hebben en dat wil ik helemaal niet met mijn ouders bespreken. Aan de andere kant kan het haast niet anders dat ze toch wel enig idee moeten hebben van wat er met mij aan de hand is en hoef ik het ook niet perse uit te spreken. Als ze me er ooit rechtstreeks naar vragen zal ik het ze uitleggen, dat is nu ook makkelijker nu ik het zelf ook snap, maar voorlopig zal ik nog niet uit mezelf over beginnen denk ik.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

 

Citaat van: peter1963 op juli 17, 2006, 06:46:15 AM
;) Jullie evaringen en positieve odersteuning geven mij wat moed... ik heb het er nooit met mijn ouders over willen hebben... durf het niet... ???

Ik heb het ook nog steeds niet aan mijn ouders verteld. Aan de ene kant omdat ik er dus niet zomaar plompverloren over wil beginnen en ook omdat ik het dan zo duidelijk over mijn (gebrek aan een) seksleven moet hebben en dat wil ik helemaal niet met mijn ouders bespreken. Aan de andere kant kan het haast niet anders dat ze toch wel enig idee moeten hebben van wat er met mij aan de hand is en hoef ik het ook niet perse uit te spreken. Als ze me er ooit rechtstreeks naar vragen zal ik het ze uitleggen, dat is nu ook makkelijker nu ik het zelf ook snap, maar voorlopig zal ik nog niet uit mezelf over beginnen denk ik.
Citeer

;) Dank je! Je verwoordt ook goed mijn gevoel, en mijn aarzelingen.. :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Nou, graag gedaan! En ik ben blij dat ik mijn ideeën toch weer begrijpelijk heb kunnen overbrengen. Dat vind ik namelijk toch wel het lastigste hier, vaak snap je heel goed wat je wilt zeggen, maar krijg je het gewoon niet in woorden op het scherm gezet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ja, dat gevoel heb ik ook vaak. Het is ook altijd moeilijker om de juiste woorden te vinden omdat je hier geen intonatie in kan leggen en geen mimiek bij kan tonen. Kan hier niets op gevonden worden? ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Nog meer emoticons!!!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Nog een keer geprobeerd met mijn moeder erover te praten (toen ik wist dat ze alleen thuis was), maar het was niet zo'n succes...mijn moeder is niet zo'n praatwonder. Ik hoopte dat ze iets meer los zou laten als ze alleen was, maar helaas... :'(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-