Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview (face-to-face) Voor Derdejaars Paper

Gestart door Faatje, november 26, 2013, 07:13:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faatje

Heey iedereen  :wave:

Mijn volledige naam is Fátima en ik zit in het derde jaar van mijn studie Algemene Sociale Wetenschappen (samen met een honoursprogramma) aan de Universiteit van Amsterdam.

Ik ben op dit moment op zoek naar één participant voor een interview voor het schrijven van een paper over aseksualiteit, echter ik zal eerst mijn ''first encounter'' met aseksualiteit met jullie delen.

Gedurende mijn eerste jaar ben ik voor het eerst de term aseksualiteit tegengekomen toen een schoolorganisatie (CREA) de documentaire (A)sexual van Angela Tucker (2011) had uitgezonden. Tijdens het kijken naar deze documentaire werd mijn interesse in zo een mate gewekt, dat ik een essay erover geschreven heb voor het vak Verkenning van In- en Uitsluiting. Echter, de hoeveelheid woorden was behoorlijk gelimiteerd (1500 woorden) evenals de mogelijkheid tot creativiteit, gebruik van literatuur en al helemaal voor het houden van interviews en soortgelijke aanvullende bronnen. Dus gedurende de rest van mijn ''studie carrière,'' begon zich de wens in mij te ontwikkelen om ''exploratory research'' uit te voeren over dit onderwerp – sinds aseksualiteit veelal over het hoofd gezien wordt of verkeerd geïnterpreteerd wordt over het algemeen – zodra ik met mijn (research)master kan beginnen na het afstuderen, bijvoorbeeld door naar de Verenigde Staten te reizen (aangezien voor zover ik mij kan herinneren, de documentaire gefocust was op de LGBTA gemeenschap in de VS...?) om vervolgens focus groups samen met participerende observaties uit te voeren, interviews en vragenlijsten afnemen, etc. om hiermee de denkbeelden van aseksuelen zelf naar voren te brengen, men hiervan bewust te maken en die bewustzijn weer te vergroten.

Echter, dit jaar ben ik het vak Reproduction, Health and Technologies (waar ook seksualiteit onder valt) aan het volgen, waarbij ik een paper van ongeveer 6000 woorden moet schrijven, mét ruimte voor een interview deze keer. Omdat ik nog niet zeker weet of het mogelijk zal zijn voor mij om een (research) master te volgen vanaf september 2014, leek deze paper mij dé gelegenheid ''to at least scratch the surface'' (wat naar mijn idee nog steeds meer zal zijn dan een essay van 1500 woorden zoals in mijn eerste jaar) over de percepties en constructies van onder andere de aseksuele denkbeelden zogezegd, aangezien de meeste literatuur wat ik gevonden heb eigenlijk alleen maar top-down psychologische/biologische modellen implementeren en dus niet de denkbeelden van aseksuelen zelf aan bod doen komen/ zich niet daaromheen centreren.

Bovenstaand verhaaltje vormt dan ook de reden waarom ik dit verzoekje post, want ik zou namelijk een interview (echter, niet online maar face-to-face) willen houden met iemand die aseksueel is (en wellicht ook actief is op de AVEN forum / actief in de LGBTA gemeenschap) maar deze week in Nederland verblijft, waarbij (we dan bijvoorbeeld af zouden kunnen spreken in Amsterdam of dat) ik jouw kant op zou kunnen komen (de participant hoeft niet van Nederlandse origine te zijn: het interview kan namelijk zowel in het Engels als in het Nederlands uitgevoerd worden). En als je niet kunt deelnemen, maar wel iemand kent ''that fits this profile'' zogezegd maar niet geregistreerd is op dit forum, dan zou ik heel dankbaar zijn als je deze person in kwestie naar mij door zou kunnen verwijzen  :)

Ik ben me er echter bewust van dat dit een stoutmoedig verzoekje is, aangezien het op korte termijn is en ik eigenlijk om een grote gunst vraag voordat ik goed kennis met iedereen heb gemaakt. Daarom verontschuldig ik mij voor het aard van deze post, want als ik meer tijd had (ik heb het namelijk onder andere via ''de grote AVEN forum'' geprobeerd, maar ik heb na twee/drie weken nog geen antwoord/toestemming gekregen om mijn verzoek te posten. Verder heb ik het ook via verscheidene asexual Facebook pagina's geprobeerd, maar tevergeefs en de deadline voor zowel het interview als de paper nadert), dan had ik weken van tevoren kennis met jullie en het forum gemaakt in plaats van zo met de deur in huis te vallen.

Als iemand er wat voelt om deel te nemen aan dit (ongeveer een uur durende en - met toestemming van de mogelijke deelnemer- audio opgenomen) interview, dan kan ik je verzekeren dat het natuurlijk anoniem zal blijven en dat alleen de docente toegang heeft tot het getranscribeerde interview (tenzij toestemming gegeven wordt door de geïnterviewde zelf, bijvoorbeeld dat ook medestudenten het in zouden mogen zien). Voor het geval er nog andere zorgen/vragen onbeantwoord zijn gebleven, dan zal ik die met alle plezier willen beantwoorden. En natuurlijk als je meer wilt weten over mij (aangezien mijn profiel nog tamelijk leeg is, maar daar ben ik mee bezig  ;) ), voel je dan vooral vrij om vragen te stellen!

Echter, als het voor niemand mogelijk is om deel te nemen, dan respecteer ik dat natuurlijk volkomen  :) En ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de genomen tijd om mijn post te lezen  :)

Ciao ciao,
Fátima, studente aan de Universiteit van Amsterdam


AceVentura

Hoi Fatima,  :cake: ?

Dat is wel erg kort dag inderdaad, daardoor zal het wel lastig worden om iemand te vinden. Verder is je verhaal erg duidelijk en netjes, waren alle verzoeken tot interviews maar zo duidelijk en uitgebreid ...
Ik kan je helaas niet helpen, maar toch succes met je paper.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Hey Faatje,

Ik wil eventueel wel meewerken, ben 24, man, student, ervaring met relaties, veel ervaring met AVEN, geen ervaring met lgbta organisaties, wat ervaring met interviews, studies, zelfs een keer deelgenomen aan een college bij de UvA, geloof ik (kan ook de VU zijn geweest xD).
Maar zie het vanwege ziekte op het moment niet zo zitten om te gaan reizen. Als je niemand anders kan vinden wil je misschien wel mijn kant op reizen.

Succes met de zoektocht en je essay iig!

Edewecht

Hallo Fátima,
Een uitgebreide en heldere introduktie - compliment hiervoor!

Zoals AceVentura schrijft: inderdaad, kort dag. Ik zou wel mee willen doen, maar: ik woon bepaald niet vlak naast Amsterdam, en heb deze week en dit weekend een aardig volle agenda. Misschien als je naar Emmen, Drenthe kunt komen, kunnen we wat afspreken. Kun je me een Persoonlijk Bericht sturen?

Voor mij hoeft het niet zo anoniem allemaal enzo, maar ik waardeer je zorgvuldigheid hierover!

En misschien zijn er ook wel andere forumleden die makkelijker in hun tijd (en ruimte  ;) ) zitten.
Succes!
Martin
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Moet het echt een interview zijn, of is het ook mogelijk om vragen schriftelijk te beantwoorden? Het zal namelijk niet mogelijk zijn voor mij om in zo'n korte tijd nog een afspraak te regelen met je.

Freakshow

Hmm, ik zou eventueel wel willen en kunnen, maar ik ben als grey-area aseksueel niet zo geschikt ben ik bang.
Vooral aangezien mijn seksualiteit nogal politiek beïnvloed is.

Dus, als niemand anders kan/wil, sta ik er wel voor open. En als iemand wel kan, maar niet durft: kunnen we samen het interview doen anders? 2 demiseksuelen maken wellicht ook een hele aseksueel,  of zo. :P
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Faatje

#6
Heey iedereen  :wave:

Allereerst: dank jullie wel voor de snelle reacties, dat is al meer dan waar ik op had kunnen hopen! En ook bedankt voor de complimentjes over de inhoud en structuur van mijn verzoekje, ik was zelf eerlijk gezegd bang dat het te veel zou zijn, aangezien ik er in mijn directe omgeving ''bekend om sta'' dat ik uitgebreid beargumenteer en schrijf  :D


Citaat van: Dutchamoeba op november 27, 2013, 11:19:49 AM
Moet het echt een interview zijn, of is het ook mogelijk om vragen schriftelijk te beantwoorden? Het zal namelijk niet mogelijk zijn voor mij om in zo'n korte tijd nog een afspraak te regelen met je.

^ Ja, ik vind het zelf ook jammer dat het op zo'n korte termijn is en ook dat het niet anders kan dan face-to-face op dit moment (misschien zou ik een andere keer wel op jouw aanbod in kunnen gaan in de al dan niet nabije toekomst?), maar iig bedankt voor je antwoord  :)


Citaat van: Edewecht op november 27, 2013, 06:18:07 AM
Hallo Fátima,
Een uitgebreide en heldere introduktie - compliment hiervoor!

Zoals AceVentura schrijft: inderdaad, kort dag. Ik zou wel mee willen doen, maar: ik woon bepaald niet vlak naast Amsterdam, en heb deze week en dit weekend een aardig volle agenda. Misschien als je naar Emmen, Drenthe kunt komen, kunnen we wat afspreken. Kun je me een Persoonlijk Bericht sturen?

Voor mij hoeft het niet zo anoniem allemaal enzo, maar ik waardeer je zorgvuldigheid hierover!

En misschien zijn er ook wel andere forumleden die makkelijker in hun tijd (en ruimte  ;) ) zitten.
Succes!
Martin

^ Oeps ik zie nu pas in dat ik in mijn verzoekje iets zei over ''in Amsterdam kunnen meeten'' en dat dat opgevat zou kunnen worden als ''alleen in Amsterdam meeten,'' ik zal het meteen even aanpassen! Vanzelfsprekend kan ik ook jouw kant op reizen  ;) Ben je dan nog steeds beschikbaar als ik naar Emmen zou komen?


Citaat van: Fricai op november 26, 2013, 11:10:35 PM
Hey Faatje,

Ik wil eventueel wel meewerken, ben 24, man, student, ervaring met relaties, veel ervaring met AVEN, geen ervaring met lgbta organisaties, wat ervaring met interviews, studies, zelfs een keer deelgenomen aan een college bij de UvA, geloof ik (kan ook de VU zijn geweest xD).
Maar zie het vanwege ziekte op het moment niet zo zitten om te gaan reizen. Als je niemand anders kan vinden wil je misschien wel mijn kant op reizen.

Succes met de zoektocht en je essay iig!


^ Dat is een heleboel ervaring, daar zou ik zeker wat mee kunnen! En uiteraard geldt ook hetzelfde voor jou: ik zou ook jouw kant op kunnen reizen, het ''in Amsterdam meeten'' onderdeel fungeerde meer als voorbeeld, niet als enige optie  ;) Zou je dan wel beschikbaar kunnen zijn?
En beterschap:   :cake: !


Citaat van: AceVentura op november 26, 2013, 09:17:02 PM
Hoi Fatima,  :cake: ?

Dat is wel erg kort dag inderdaad, daardoor zal het wel lastig worden om iemand te vinden. Verder is je verhaal erg duidelijk en netjes, waren alle verzoeken tot interviews maar zo duidelijk en uitgebreid ...
Ik kan je helaas niet helpen, maar toch succes met je paper.


^ Ik lust wel een stukje cake  ;D Zoals ik hierboven heb gezegd, vind het zelf ook jammer dat ik zo weinig tijd heb, hopelijk zal dat anders zijn als ik mijn (research)master hierover zou kunnen doen. Maar iig bedankt voor je reply!  :)


Citaat van: Freakshow op november 27, 2013, 03:43:00 PM
Hmm, ik zou eventueel wel willen en kunnen, maar ik ben als grey-area aseksueel niet zo geschikt ben ik bang.
Vooral aangezien mijn seksualiteit nogal politiek beïnvloed is.

Dus, als niemand anders kan/wil, sta ik er wel voor open. En als iemand wel kan, maar niet durft: kunnen we samen het interview doen anders? 2 demiseksuelen maken wellicht ook een hele aseksueel,  of zo. :P

^ Ik ben zelf eerlijk gezegd weinig bekend met de term grey-area aseksualiteit, ik denk het dat ook wel interessant is om te laten zien dat ook aseksualiteit niet maar ''één vorm heeft'' zogezegd, maar ik ben bang dat het misschien wat ingewikkeld wordt voor de docente, die in principe al weinig bekend is met de ''basis term van aseksualiteit.'' On the other hand is het, zoals ik al zei, wel goed om de ''variatie'' of fluïditeit'' zogezegd hierin te laten zien en verder leer ik ook gelijk weer wat bij, dus je bent meer dan welkom  ;)

Maar aangezien je zelf aangaf dat je pas mee zou willen/kunnen doen als niemand andere kan/wil, zullen we dan maar afwachten op de reacties van (de) anderen?  :)



Verder wilde ik nog zeggen dat ik dankbaar ben voor de toegankelijkheid van dit forum en de members ( had niet gedacht dat ik zo snel geïnteresseerden zou vinden ) maar ook qua de soepelheid van de regels voor het plaatsen van een oproepje  :D

Tot slot, voor diegenen die denken dat ze willen/kunnen deelnemen, ik ben iig zelf deze hele vrijdag beschikbaar (ook donderdag aan het einde van de middag / gedurende de hele avond, maar omdat het op zo'n short notice is, ga ik er vanuit dat dat voor jullie niet mogelijk is) en voor degenen die anders alleen in het weekend willen/kunnen, zaterdag ben ik ook de hele dag beschikbaar (zondag moet ik werken, dus dat zou dan misschien nog later in de avond kunnen, hangt af van de afstand die ik dan af zou moeten leggen).

Ciao ciao!   :)

Dutchamoeba

Citaat van: Faatje op november 27, 2013, 05:57:41 PM

Citaat van: Dutchamoeba op november 27, 2013, 11:19:49 AM
Moet het echt een interview zijn, of is het ook mogelijk om vragen schriftelijk te beantwoorden? Het zal namelijk niet mogelijk zijn voor mij om in zo'n korte tijd nog een afspraak te regelen met je.

^ Ja, ik vind het zelf ook jammer dat het op zo'n korte termijn is en ook dat het niet anders kan dan face-to-face op dit moment (misschien zou ik een andere keer wel op jouw aanbod in kunnen gaan in de al dan niet nabije toekomst?), maar iig bedankt voor je antwoord  :)

Zeker. Graag gedaan!

Faatje

Citaat van: Dutchamoeba op november 27, 2013, 06:35:18 PM
Citaat van: Faatje op november 27, 2013, 05:57:41 PM

Citaat van: Dutchamoeba op november 27, 2013, 11:19:49 AM
Moet het echt een interview zijn, of is het ook mogelijk om vragen schriftelijk te beantwoorden? Het zal namelijk niet mogelijk zijn voor mij om in zo'n korte tijd nog een afspraak te regelen met je.

^ Ja, ik vind het zelf ook jammer dat het op zo'n korte termijn is en ook dat het niet anders kan dan face-to-face op dit moment (misschien zou ik een andere keer wel op jouw aanbod in kunnen gaan in de al dan niet nabije toekomst?), maar iig bedankt voor je antwoord  :)


Zeker. Graag gedaan!


Dankjewel! Ik zal het in mijn achterhoofd houden  ;)

Edewecht

Hallo Fátima en de anderen,
Ben je op zoek naar één of meerdere 'participanten'?
In geval van één, dan gun ik de eer aan Fricai. Ik ben het afgelopen jaar al drie (vier?) keer geïnterviewd en er staat er nog eentje op de rol.
In geval van meerdere, dan ben ik graag beschikbaar. Vrijdag kan ik de hele dag - (dat weet ik ook net sinds een uur  :D ). Heb geen ervaring met relaties, ben nu ruim één jaar lang AVEN-lid. Mijn verhaal vind je op mijn website.
Ik hoor wel van je.
Groet, Martin

Citeerik was zelf eerlijk gezegd bang dat het te veel zou zijn, aangezien ik er in mijn directe omgeving ''bekend om sta'' dat ik uitgebreid beargumenteer en schrijf  :D
Dat klopt wel, ja...  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Buik vol van interviews? Nee hoor! Alleen: ik hoef niet altijd met me neus vooraan te staan.

Mocht niemand willen of kunnen, dan graag!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Faatje


Citaat van: Edewecht op november 27, 2013, 07:16:51 PM
Hallo Fátima en de anderen,
Ben je op zoek naar één of meerdere 'participanten'?
In geval van één, dan gun ik de eer aan Fricai. Ik ben het afgelopen jaar al drie (vier?) keer geïnterviewd en er staat er nog eentje op de rol.



^ Oh daar ben ik niet duidelijk over geweest, stom van me :D Zal het meteen even aanpassen!

Anyway, ik ben dus voor deze paper op zoek naar één participant (tenzij de enige beschikbare persoon het alleen zou willen doen als er nog iemand geïnterviewd zou worden), voornamelijk door een tekort aan tijd. En ik kan me wel voorstellen dat je je buik vol hebt van interviews, maar iig bedankt voor de reply  :D

Faatje

Citaat van: Edewecht op november 27, 2013, 07:41:37 PM
Buik vol van interviews? Nee hoor! Alleen: ik hoef niet altijd met me neus vooraan te staan.

^ (Oops ik deed blijkbaar iets verkeerds en had toen even tijdelijk mijn reactie verwijderd om het te fixen, vandaar dat de volgorde niet meer klopt  ;D)


Citaat van: Edewecht op november 27, 2013, 07:41:37 PM

Mocht niemand willen of kunnen, dan graag!

^Anyway, ik zal het onthouden en ik zal wel op je terug komen als niemand anders kan/wilt!

Freakshow

Ik maak er maar een intekenlijst van. ;)
Even quoten en bijvullen graag.

Donderdag:
Vrijdag: Freakshow (avond)
Zaterdag: Freakshow
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Fricai

Citaat van: Faatje op november 27, 2013, 05:57:41 PM
En ook bedankt voor de complimentjes over de inhoud en structuur van mijn verzoekje, ik was zelf eerlijk gezegd bang dat het te veel zou zijn, aangezien ik er in mijn directe omgeving ''bekend om sta'' dat ik uitgebreid beargumenteer en schrijf  :D

Ik vond het eerlijk gezegd wel ietsje overdreven, maar niet storend. Is veel meer storend als er informatie mist en dat is ongeveer traditie bij zulke aanvragen. ;) Ik reageer even per PM verder!