Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Fotografie

Gestart door Ereinion, juli 01, 2006, 09:11:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik geloof dat ik toch maar weer fotograaf word en in Amerika ga wonen  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Of hier een nieuw "super sexy bruid"bedrijfje opzetten. Dit soort trends waaien altijd over en dan ben jij de eerte hier, word je super rijk!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

littlefanny

daar zit op zich wat in hoor! Ik ken mensen zat die er gek genoeg voor zouden zijn, ik wilde zelf ook altijd fotograaf worden, maar dan moet je natuurkunde enzo, en dat vind ik saai
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Ik geloof toch niet dat ze er hier ook zulke bedragen voor neer zouden tellen.

Natuurkunde? Ik heb wel scheikunde gedaan, maar eigenlijk was dat voor de kunstacademie ook niet echt nodig. Jij bedoelt dan vast de foto-vakschool, Littlefanny? Ik ben er trouwens van overtuigt dat je voor dat soort beroepen eigenlijk geen opleiding nodig hebt. Tuurlijk kun je wel wat dingen leren, maar het zit hem voornamelijk in veel doen en dat het al een beetje in je zit.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Als je er geen grijntje aanleg voor hebt dan lukt het idd niemand om het je te leren denk ik. Ik denk dat je het meeste hebt aan les over alles wat er bij komt kijken, bijvoorbeeld het hebben van een eigen bedrijf, freelance werken, belastingen, aan opdrachten komen etc.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Helemaal goed, en dat heb ik dus heel erg gemist op de kunstacademie.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

dat kan ik me voorstellen! tsja, mij werd altijd verteld dat je natuurkunde nodig had voor intressante rotzooi ivm lenzen, spiegelreflex enz.. misschien moet ik het maar een keer in heroverweging nemen
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Fotografeer je nu ook al veel?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

nee, nooit, ik kijk altijd foto's van anderen, die vinden het leuk foto's va momenten te maken, maar als je op een speciale plaats/tijdstip bent vind ik dat je moet genieten van het moment en dat je dat niet kunt door een lens. Daarbij is een herinnering altijd mooier dan een foto en als iets echt speciaal is zal ik het sowieso nooit vergeten. Maar fotograferen van mensen vind ik heel leuk
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Ik ben het er helemaal mee eens.
Ik vind het ook interessanter om mensen te fotograferen, maar het vergde voor mij te veel moed. Ik ben altijd bang dat ik mensen te veel lastig val.
Laatst kwam ik erachter dat ik in mijn documentaire werk (wat klinkt dat plechtig  ::) ) wel een terugkerend thema had. Namelijk het gewone in de mensen. Voor mijn stage wilde ik fotograferen dat de Noord-Amerikaanse Indianen net zo leven als wij, en echt niet met een verentooi op in een tipi wonen. Helaas vonden mijn leraren het té gewoontjes. Zij hadden wel liever de sensatie willen zien van de mensen met 'vreemde' rituelen. Voor mijn eindexamen fotografeerde ik 'Goth's', maar als je mijn expositie binnenkwam zag je eerst een soort pasfoto's van 'gewone' mensen, pas aan de achterkant zag je ze van top tot teen in extremere kleding. Helaas viel dit ook niet echt in de smaak. Door mijn terughoudendheid in het fotograferen van mensen, was dat een beetje een moeilijke combinatie met de onderwerpen die ik koos.

En ik maakte veel beeldverhalen in boekvorm, dat vond ik echt gaaf om te doen. Ik gebruik dan mezelf als model, dan hoef ik ook niets uit te leggen (ik ben wat dat betreft ook net een kameleon  ;D ) en als ik een man nodig had, gebruikte ik mijn vriend of mijn broer (dat lag aan het type). Hier zou ik nog wel meer in willen gaan doen, maar ik weet niet precies hoe...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Citaat van: Ereinion op juli 03, 2006, 08:33:15 PM
En ik maakte veel beeldverhalen in boekvorm, dat vond ik echt gaaf om te doen. Ik gebruik dan mezelf als model, dan hoef ik ook niets uit te leggen (ik ben wat dat betreft ook net een kameleon  ;D ) en als ik een man nodig had, gebruikte ik mijn vriend of mijn broer (dat lag aan het type). Hier zou ik nog wel meer in willen gaan doen, maar ik weet niet precies hoe...

Wat bedoel je precies met beeldverhalen?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Verhalen in beeld, vaak niet echt duidelijke verhalen, dus meer ruimte voor je eigen fantasie en invulling.
Ik heb één boekje gemaakt over een man en vrouw op reis met een stoomtrein. Nooit samen in beeld en eigenlijk zag je de vrouw ook steeds net 'verdwijnen'. Op het eind lag ze in het gras. Volgens mij was ze dood, maar hoe weet ik eigenlijk ook niet. Het kan zijn dat de man het gedaan heeft, maar misschien was hij net te laat om haar te redden. (Maar misschien lag ze wel gewoon te slapen) En het kan trouwens ook nog, dat de vrouw alleen voorkwam in het boek dat de man las.

En ik heb een boekje gemaakt over een vrouw die een droom krijgt over een vogel, in een bibliotheek belandt en daar een boek pakt, waarin die vogel weer voorkomt. Uiteindelijk vlucht en toch in gehaald wordt en dan als het ware opnieuw geboren wordt.

;D Is het nu iets duidelijker of helemaal niet. Misschien kan ik ze beter meenemen, de 22ste?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Ja, ik begin het te snappen  :D Het lijkt me heel leuk om ze te zien! Je bent zelf steeds die vrouw geweest? Doe je dat dan met de zelfontspanner? Nog niet makkelijk!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Ja, meestal met de zelfontspanner. Of mijn vriend maakt de foto's, nadat ik zeg hoe ik het wil. Ik zal ze wel meenemen... Er staan wel wat onthullende foto's van mijn achterkant in  :-[
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-