Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Deelnemers gezocht voor interview (face-to-face, mail, skype)

Gestart door Ymke, maart 24, 2014, 02:26:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ymke

Hallo iedereen!  :wave:

Wij zijn Amber en Ymke, studenten aan de RU in Nijmegen. Op het moment zitten wij in ons tweede jaar van de studie culturele antropologie.

Voor deze studie is het de bedoeling dat wij een (klein) onderzoek uit gaan voeren. Wij willen ons hiervoor gaan richten op aseksualiteit en zijn hiervoor op zoek naar mensen (4)  die mee zouden willen doen aan een (het liefst face-to-face) interview.

Wij zijn geïnteresseerd in aseksualiteit omdat we merken, ook binnen onze studie, dat het nog vrij onbekend is en vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd (aseksualiteit wordt vaak verward met aromantisch). Wij volgen allebei een minor in sexuality studies en zelfs hier wordt aseksualiteit niet vernoemd. In onze vriendenkring kennen wij één meisje dat zichzelf als aseksueel omschrijft en zij geeft ook aan dat zij hier soms toch mee worstelt, vooral door het onbegrip van de buitenwereld en door het feit dat seks overal om ons heen is.
Voor ons onderzoek richten wij ons dan ook vooral op de bekendheid van aseksualiteit in Nederland en (en daarvoor hebben wij wat hulp nodig!) op hoe mensen zelf hun aseksualiteit ervaren en hoe zij hiermee omgaan in deze wereld die toch om seks lijkt te draaien.
Wij hopen dat iemand er iets voor voelt om hier aan deel te nemen! Het zal ongeveer een uur duren, en – met toestemming van de deelnemer natuurlijk – audio opgenomen worden. Locatie zouden we in overleg moeten bepalen, maar wij zijn zeker bereid er een eindje voor te reizen.
Het (getranscribeerde) interview zal uiteindelijk alleen toegankelijk zijn voor onze docent.
Als je meer wilt weten (over ons of over het interview) voel je alsjeblieft vrij dit te vragen!

Bedankt voor het lezen van deze post in ieder geval en we hopen op reacties  :)
Amber & Ymke
yr.meerding@student.ru.nl

Deelname is eventueel ook mogelijk via skype of mail!


Edewecht

Hallo Amber en Ymke, goed dat jullie ons forum gevonden hebben. Hoog tijd dat ook in de richting Antropologie meer kennis komt over aseksualiteit.
Dus: Ik wil wel meedoen. Maar als je al 4 mensen hebt, hoef ik niet; want ik heb al wel vaker interviews gegeven, en het lijkt me belangrijk dat ook andere mensen en verhalen aan bod komen.

Veel succes!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ymke

We zijn nog steeds op zoek naar 3 à 4 deelnemers. Deelname wordt zeer op prijs gesteld!

Deelname is eventueel ook mogelijk via skype of mail.

Dutchamoeba

In dat geval wil ik ook wel mee doen (via mail). Jullie mogen gerust contact met me opnemen met jullie vragen.


AceVentura

Via email (of liever nog via persoonlijke berichten op het forum) heb ik ook geen bezwaar om mee te doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Mijn internet is niet stabiel genoeg voor Skype bellen enzo en Nijmegen is niet echt om de hoek (ik woon in het noorden van Nederland), dus ik kan alleen via de mail meedoen.

Teal's Tracks

Ik zou ook via mail mee willen doen!  :) Ik ben alleen wel nog minderjarig (17) jaar.
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

Imogen

Hoi Ymke en Amber,

Ik, vrouw van 34, wil ook wel mee doen aan het interview. Ik woon zelf in Nijmegen, dus kan ook een face-to-face interview met jullie doen.
Stuur me maar een pm als jullie interesse hebben, dan stuur ik jullie een mail met contactgegevens.

Groet,
Imogen
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Ymke

Iedereen bedankt voor alle reacties! Dit heeft ons heel erg geholpen. We hebben nu voldoende interviews kunnen afnemen, dus dit topic kan gesloten worden.

Bedankt!
Ymke & Amber  :wave:

Dutchamoeba

Graag gedaan! :wave:
Zouden jullie eventueel het eindresultaat met ons (of in ieder geval de deelnemers aan jullie interview) willen delen?

Edewecht

Citaat van: Dutchamoeba op april 14, 2014, 12:25:23 PM
Graag gedaan! :wave:
Zouden jullie eventueel het eindresultaat met ons (of in ieder geval de deelnemers aan jullie interview) willen delen?

Goeie vraag! Had ikzelf nog niet bij stilgestaan  :bloos:   :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba