Nieuws:

Voor wie zich aanmeldt als nieuw lid: welkom! Wij streven ernaar, je account binnen 24 uur na je aanmelding te hebben geactiveerd. Voor vragen rond je registratie, je account, activatie of het forum kun je een email sturen naar mailaven(at)freedom.nl.

Hoofdmenu

Aseksualiteit benoemd in Divorce.

Gestart door Brummetje, maart 30, 2014, 10:35:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Brummetje

Vorige week benoemde Linda de Mol (als Desiree) dat ze aseksueel is in de serie Divorce (zondag - vanavond - 21:00, geen idee welk net). Vanavond wordt er verder gegaan op dat onderwerp.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Dutchamoeba

Ik heb het programma gezien. Desiree heeft goed uitgelegd wat aseksueel zijn is, en dat het niet de schuld van de partner is. Ook heeft ze uitgelegd dat dat niet betekent dat ze niet van hem houdt- in tegendeel. Samen zijn ze naar een bijeenkomst geweest van de 'VVA' ('Vereniging van Aseksuelen'), waarin de cursusleidster heeft uitgelegd dat er 4 typen aseksuelen zijn (A tm D), en dat een relatie met een aseksueel wel degelijk mogelijk is. Wat ik ook goed vind is dat de problemen en issues waar je mee te maken krijgt in een gemengde seksuele-aseksuele relatie ook aan bod komen (zoals wil je kinderen, wil je kinderen adopteren, hoe moeilijk is het voor de seksuele partner om aseksualiteit te accepteren, vind je het als seksuele partner zijnde een goed idee om naar een prostituee te gaan voor bevrediging, wat voor gevoelens maken zo'n vraag los). Volgende week gaat de serie verder; ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkeling van Desiree en de nieuwe relatie waar ze nu in zit. Het is ook fijn dat Linda de Mol Desiree speelt en dat personage op een normale manier vertolkt. Een  :visibility: voor haar!

Dutchamoeba

Wat ik ook goed vond, was dat er bij de 'VVA' ook een aseksuele man was met een vrouwelijke seksuele partner. Het programma laat dus zien dat aseksuelen niet per definitie van het vrouwelijke geslacht zijn.

Dutchamoeba

Ik heb even de Facebookpagina van Divorce gezien. Er zijn veel reacties van mensen die de scènes hilarisch vonden: "Ik ben seksueel, hilarisch", "Wat een knappe acteurs moeten het zijn om zoiets te kunnen spelen", "Als je geen zin hebt, moet je gewoon zeggen dat je aseksueel bent! Hilarisch!". Dit is niet het effect waarop ik had gehoopt, maar misschien zijn er mensen die het programma hebben gezien en die aseksueel zijn en het nog niet wisten, en die onze site nu weten te vinden.

AceVentura

Ik heb niet zo veel met series enzo, maar dit klinkt wel alsof er heel goed aandacht word gegeven aan aseksualiteit  :cheerleader:

En die reacties op facebook, tja, die zie je overal dus dat kan je wel een beetje verwachten. Misschien denken ze ook dat het iets is wat voor de serie verzonnen is, zo bekend is aseksualiteit immers niet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op maart 31, 2014, 06:57:22 PM
Misschien denken ze ook dat het iets is wat voor de serie verzonnen is, zo bekend is aseksualiteit immers niet.

Die indruk heb ik ook.

Fenna

Ik ben dankzij Divorce hier terecht gekomen!
Ik zag het en had al wel eerder van aseksualiteit gehoord, maar verder nooit bij stilgestaan en nu zag ik dit toevallig (normaal kijk ik geen Divorce, dus het was vast meant to be :P) en ben meteen gaan googlen.

Weet iemand van jullie waar je uitleg over die verschillende typen kan vinden?

Dutchamoeba

Jawel, hier: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=A_B_C_D

Desiree is een 'typische B', volgens de voorlichtster van de VVA (en daar is Desiree het roerend mee eens).

Jovi_Hobbes

Tja, die reactie sop Facebook... Internet haalt nou eenmaal het slechtste in de mens naar boven.

En dat terwijl het enige fantastische aan het verhaal die bijeenkomst van de VvA is.  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 01, 2014, 07:48:30 PM
Tja, die reactie sop Facebook... Internet haalt nou eenmaal het slechtste in de mens naar boven.
Zeker. Zoals de volgende reacties: "Zo'n aseksuele, daar kun je niks mee.", "'T is vast een pot" (ook leuk voor lesbische vrouwen...). Tja...

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 01, 2014, 07:48:30 PM
En dat terwijl het enige fantastische aan het verhaal die bijeenkomst van de VvA is.  ;D
;D

Imogen

Ik heb geen televisieaansluiting, dus heb ik het gemist. Heeft er iemand een link waar ik het terug kan kijken? B.v.d.!!  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Ziehier de link: http://www.rtl.nl/divorce/#!/

Je moet op het filmpje bij 'Gemist' klikken.

Jovi_Hobbes

Als ik het goed heb was die aflevering op 23 maart. Ik zag in de statistieken dat het forum op die dag 666 bezoekers heeft gehad  :o
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Dutchamoeba