Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Integer interview voor vrouwenblad

Gestart door sofie 87, april 17, 2014, 11:26:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sofie 87

Dag allemaal,

Voor een goed gelezen vrouwentijdschrift werk ik aan een meerluik over seksuele problemen bij vrouwen. Het doel is anderen in eenzelfde situatie een hart onder de riem te steken en te inspireren. Ik ben benieuwd of hier iemand is die over haar ervaringen wil vertellen. Hoeveel invloed heeft het op zelfbeeld, relaties, je leven? Uiteraard mag het anoniem en krijg je de tekst van te voren te lezen ter controle. Ik hoor het graag, liefst zo snel mogelijk. Mijn mailadres is: sofieart87@gmail.com, of stuur me een PB.

Hartelijke groetjes,

Sofie

Dutchamoeba

Aseksualiteit is niet een onderwerp dat past bij seksuele problemen bij vrouwen, omdat het daar niets mee te maken heeft. In de eerst plaats is het geen probleem maar een geaardheid, en in de tweede plaats is het ook zo dat er mannen zijn die aseksueel zijn.

Edewecht

Citaat van: Dutchamoeba op april 18, 2014, 10:52:41 AM
Aseksualiteit is niet een onderwerp dat past bij seksuele problemen bij vrouwen, omdat het daar niets mee te maken heeft. In de eerst plaats is het geen probleem maar een geaardheid, en in de tweede plaats is het ook zo dat er mannen zijn die aseksueel zijn.
Klopt.
Maar:
Het aseksueel zijn kan een probleem zijn t.a.v. de partner of de omgeving.
Of, zoals bij ondergetekende (man): je kunt een probleem hebben met je seksualiteit totdat  je ontdekt dat dit probleem geen probleem is, maar een geaardheid.

Ik kan me voorstellen dat een stuk over aseksualiteit wel tot z'n recht kan (kan! ) komen in een 'problemen'-rubriek. Juist om aseksualiteit uit de probleemsfeer te halen en bespreekbaar te maken als geaardheid.

Ik vermoed (hoop) dat het sofie87 hier ook om te doen is, omdat ze schrijft:
CiteerHet doel is anderen in eenzelfde situatie een hart onder de riem te steken en te inspireren.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba


SoulDragon

Tja, ik vondt het ook niet helemaal lekker verwoord...maar het kan dat het wel een goed stuk zou worden.
maar deze keer voel ik me niet geroepen om hieraan mee te doen.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Dutchamoeba

Ze heeft ook nog niet gereageerd, ook niet op mijn persoonlijke mail naar haar toe.