Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Jullie visie?

Gestart door Special Agent, mei 05, 2014, 08:50:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Special Agent

Een korte introductie is denk ik wel even op zijn plaats. Ik ben een jongeman van twintig jaar oud. Dagelijks houd ik mij bezig met van alles en nog wat, maar mijn passie ligt voornamelijk bij de sport. Afijn, sinds de pubertijd sta ik wat betreft het gebied van seksualiteit en relaties een beetje in dubio. Ik heb de omgeving van mijn leeftijdsgenoten hard zien veranderen, maar die van mijzelf maar gedeeltelijk. Een aantal dingen kan ik goed op een rijtje zetten. Ik voel mij namelijk alleen aangetrokken tot vrouwen en ik heb bepaalde behoeftes. Zelf ben ik nog nooit verliefd geweest en het voelt alsof ik dit ook heel moeilijk kan worden. Ik ben iemand die zich moeilijk aan dingen en personen hecht en ze des te makkelijker kan loslaten. Desalniettemin ben ik er wel zeker van dat ik verliefd kan raken. Ze loopt dan ook vast wel ergens op deze wereld rond, dus mocht je dit lezen stuur even berichtje  :wave:

Enfin, even zonder grappen. Wat betreft mijn behoeftes ligt het ook ietwat vreemd. Ik heb twee keer een one night stand gehad. Beide keren kon ik zonder problemen klaarkomen, maar ik heb geen idee waarom eigenlijk. Het is niet alsof ik opgewonden was en genoot van de seks. Integendeel zelfs het kon mij gestolen worden(zie je het al voor je? Als een dief in de nacht...). Natuurlijk zal seks anders zijn als het uit ware liefde is, maar het voelt gewoon niet goed. Het zou mij verbazen als ik het tijdens de echte liefde wel kan waarderen. Verder denk ik eigenlijk nooit aan seks. Bij het zien van mooie en/of aardige vrouwen heb ik wel gevoelens, maar niet richting het seksuele.

Ik ben wel benieuwd naar jullie visie. Het is niet dat ik op zoek ben naar een label of ik aseksueel ben of niet, omdat je daar in mijn inzien niet veel aan hebt. Je bent wie je bent, deal with it: zowel voor jezelf als voor anderen in je omgeving. Natuurlijk ben ik wel een beetje benieuwd. Dat laatste ben ik dus meer naar op zoek(deal with it). Ik zit er niet zo mee (in de zin dat het mij dagelijks bezighoudt), maar het lijkt mij toch wel handig om er meer over te weten in verband met toekomstige relaties. One night stands laat ik in elk geval al achterwege, maar hoe ga ik hier precies mee om in een serieuze relatie?

Edewecht

Hallo Special Agent, welkom op dit forum!

Citaat van: Special Agent op mei 05, 2014, 08:50:43 PM
(...) Het is niet dat ik op zoek ben naar een label of ik aseksueel ben of niet, omdat je daar in mijn inzien niet veel aan hebt. Je bent wie je bent, deal with it: zowel voor jezelf als voor anderen in je omgeving.

Klinkt wel relaxed. Alleen begrijp ik niet wat je vraag vervolgens eigenlijk is. Hoe het gaat in jou (toekomstige) relatie(s) zul je zelf 't beste weten, (of te weten komen  ;D )
"Ik ben benieuwd naar jullie visie", schrijf je. Wel, dan kun je je hart ophalen: zoveel forumleden, zoveel visies! Dus kijk lekker rond hier en neem een stukje  :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

kreupelhout

Ah Twin Peaks. ;D *duimpje omhoog*

Als ik je bericht goed begrepen heb...dan dus dit.
Niemand kan voor jou bepalen wat je seksualiteit is, dat is een puzzel die je zelf mag oplossen. Dat is je recht.

Maar klinisch bekeken is een climax naar aanleiding van frictie een volsterkt natuurlijke reactie.
Dat hoeft op zich niet te betekenen dat je asexueel, hetero, of wat dan ook bent.
Waar het hem in zit is: voel je je sexueel aangetrokken tot een ander persoon?
Andere vragen die je jezelf mag stellen zijn bijvoorbeeld: voel ik me romantisch aangetrokken? Gaat het me meer om het experiment an sich, of voel ik echt iets bij deze andere persoon?

Hopelijk kun je hier iets mee.