Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Als je ex een nieuwe vriendin heeft

Gestart door Wolf, mei 10, 2014, 11:11:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolf

Hey iedereen, Het is een tijdje geleden sinds ik hier ben geweest, maar er moet even wat van m'n hart.

Het is nu een half jaar geleden sinds het uit is met mijn ex. Via mijn profiel kun je in een oud bericht lezen meer daarover lezen, maar wil het niet nog eens helemaal typen  ;). Ik denk dat de reden dat het uit is gegaan kwam omdat hij een hoog libido had en ik niet (ben nog maagd en voel mij semi asexueel). Ik heb er wel behoefte  aan, maar er kan weken tussen zitten voordat ik weer zin heb.
Het vervelende is dat mijn ex bij mij in de klas zit. Dus ik zit als het ware nog twee jaar met hem opgescheept. Ik had gehoopt dat wij nog op vriendschappelijk voet verder konden gaan en alhoewel hij mij niet totaal negeert, spreekt hij alleen maar met me als ik hem soms wat vraag. Afgelopen week zat ik met mijn klasgenoten tijdens de pauze aan tafel. Hij had het ontzettend gezellig met een eerstejaars (wijzelf zijn tweedejaars). Een keer waren ze zo hard om iets aan het lachen dat zij haar hoofd op zijn schouder legde. Ik ben eigenlijk nog nooit echt jaloers geweest, maar ik was mij toch pisnijdig.  :banghead: Gelukkig kon ik mijn kalmte bewaren, ik denk niet dat iemand het opmerkte hoe kwaad ik mij voelde, en raakte ik in gesprek met mijn andere klasgenoten en die wisten mij toch nog aan het lachen te brengen.

Ik ken het meisje een klein beetje, ze is wel aardig, maar op dat moment was ik zelfs kwaad op haar. Ik werd het ook een beetje zat dat hij nauwelijks meer met mij sprak, dus besloot er om toch maar wat van te zeggen, wel op een vriendelijke toon. Ik vroeg hoe het kwam dat wij eigenlijk nauwelijks meer met elkaar spraken en ik stelde voor om eens naar de bioscoop te gaan. Hij sloeg het aanbod beleefd af en zij dat hij het te druk had met z'n eindjaarwerk en zijn vriendin en dat het nooit de bedoeling was geweest om mij te negeren. Dus zo kwam ik erachter dat hij niet meer single was. Vreemd, want de reden dat hij het met mij uitmaakte was deels ook omdat hij z'n schoolwerk niet kon combineren met een relatie. Blijkbaar nu dus wel. Ik heb het vermoeden dat dat meisje van school zijn nieuwe vriendin is.

Eigenlijk wil ik niet eens meer een relatie met hem, maar wat ik wel ontzettend mis zijn onze gesprekken en de humor die wij met elkaar deelden, hij was niet alleen mijn vriendje, maar ook mijn beste maatje. 2 dagen voordat hij het uitmaakte zei hij nog: ik zou je niet kunnen missen. Nou, dat lukt nu toch vrij prima lijkt me. >:(
Hij is mij totaal geen verplichtingen schuldig, hij is nu eenmaal mijn vriend niet meer. Maar toch voel ik mij best kwaad. Zeer irritant! Ik hoop dat het mij lukt om hem uit mijn hoofd te zetten, maar het idee dat nu een andere meid leuke dingen met hem doet, dat doet gewoon nog echt pijn. Zo stom dat ik mij na 6 maanden nog zo voel.

Iemand anders die zich herkend in mijn verhaal?

mischa1

beste wolf ik herken het wel. al heb je geen relatie meer kan dat toch nog pijn doen.
mijn eigen relatie is ook stuk gelopen op het verschil in sexbehoefte. mijn ex wilde veel vaker dan ik en voor mij ws her dan vaak een moetje. uiteindelijk is zij het toch buiten de deur gaan zoeken. in eerste instantie heb ik mij daarover heen proberen te zetten en ercwel over gepraat, maar toch blijft er een soortbgevoel van jaloersheid of zo iets.

Wolf

Hoi Mischa,

Vervelend voor je dat je een soortgelijke situatie hebt moeten meemaken. Ik zou wel graag willen dat mijn volgende vriend een laag libido heeft, klinkt als de perfecte match voor mij. Maar ja, helaas vindt het grootste gedeelte van de bevolking sex een zeer belangrijk onderdeel van de relatie. Maar misschien kan ik mij daar gewoon niet genoeg inleven.

Ik had vandaag dus bevestiging gekregen dat het meisje op school inderdaad zijn nieuwe vriendin is. Zij zat toevallig voor mij te werken aan een opdracht en hij komt binnenlopen en geeft haar een begroetingskus, wat wij vroeger ook deden. Ik vond het eigenlijk erg ondoordacht van hem, maar ja hij zal met zijn verliefde kop natuurlijk niet stilstaan bij exen. Een vriendin van mij en mijn familie zeggen: hij is jou geen verplichtingen schuldig, dus dat mag hij gewoon doen. Dat snap ik natuurlijk maar al te best, toch blijf ik er bij dat deze actie voelt als extra zout in de wonden strooien. Was er dus ook helemaal niet blij mee. (Verder krijg ik gelukkig wel veel steun van mijn familie en de vrienden die weet hebben van de situatie.)

Het meisje weet via een vriendin van mij dat ik een ex van hem ben en ze was, volgens mij, dan ook extra aardig tegen mij. Weet niet of ik het vreemd moet vinden dat hij nog niet tegen haar had verteld dat wij ooit ook eens een relatie hadden. Ik heb absoluut geen hekel aan dat meisje, maar ja. Het blijft balen dat hij per se weer iemand heeft gevonden op school waarmee wij ook vaak de klas delen. Pfoe, iedereen zegt: die gevoelens slijten wel. Ik geloof dat ook, maar hoop dat dat snel zal gebeuren.

mischa1

hoi wolf,

natuurlijk is het balen als je zoiets voor je neus ziet gebeure,maar ja hij heeft idd geen verplichtingen meer richting jou. dat het slijt klopt wel maar kan lang duren.


wat betreft de perfecte match, hoop ik die ook ooit tegen te komen. alhoewel perfect is een groot woord. voormij is de sex of het libido dan niet zo belangrijk. het hoeft voor mij niet vaak dus als de ander dat ook niet hoeft zou dat goed uitkomen. wat ik belangrijker vindt is dat er een klik is en dat er dezelfde interesses humor en (romantische) behoeftes zijn zoals knuffelen samen zijn zoenen (liefst zonder tong) en samenbdingen doen. je hoeft niet alles precies hetzelfde te doen vinden of zijn of alles altijd samen doen (ik hou ervan om af en toe alleen te zijn) maar er moeten wel (mentale) raakvlakken zijn. ik zal de ander eerst betervwillen leren kennen voordat ik kan zeggen dat ik verliefd ben.