Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een kadertje in de Quest van augustus

Gestart door Tempesta, juli 19, 2006, 11:22:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Ik kreeg gisteren de Quest op de mat, da's een populair wetenschappelijk tijdschrift, waar op de cover een groot artikel over alle gezonde effecten van seks werd aangekondigd  :geezer:. Och, ik blader het even door, en wat kom ik tegen in het artikel: een kadertje over aseksualiteit  :klap:. Niets meer dan het standaard zinnetje van een Wetenschapper die zegt "kan daar aan liggen, kan ook nergens aan liggen" en een vermelding van Cliff Richards en Rowan Atkinson, maar WE STAAN ERIN!!!

We worden nog wel eens gemeengoed  ;D.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

En wij hebben er zelfs niks voor hoeven doen!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

littlefanny

Ik was al fan van de quest... maar nu ben ik het helemaal, echt HEEL veel mensen lezen dat blad!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

 :klap: Leuk hoor! Zomoet het ook, wij geven wat voorzetjes en vervolgens vallen de media over elkaar heen om ook wat over aseksualiteit te mogen roepen...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Straks is het nog in, is opeens iedereen aseksueel.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Gaat iedereen opscheppen over hoe vaak ze het niet hebben gedaan  :rollol:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Citaat van: Ereinion op juli 19, 2006, 07:33:23 PM
Straks is het nog in, is opeens iedereen aseksueel.  ;)

help! ons forum gaat overbevolkt worden, en wij als moderatoren overwerkt!

Zonnekind

Och, als het maar een modetrend is gaat dit wel weer voorbij ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

littlefanny

en dan blijven de echte asexy's hangen.
ff off topic
wat vinden jullie iegnelijk van geraldine die aseksuelen tot nonlibidoïsten heeft omgedoopt. Ze heeft dit gedaan zodat het woord seks er niet meer in zit, maa rhet is toch juist belangirjk dat dat er wel in zit? dat maakt het toch juist duidleijker?
volgens mij had ik het al een keer gevraagd maar toch
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Tempesta

Citaat van: littlefanny op juli 20, 2006, 02:16:15 PM
ff off topic
wat vinden jullie iegnelijk van geraldine die aseksuelen tot nonlibidoïsten heeft omgedoopt. Ze heeft dit gedaan zodat het woord seks er niet meer in zit, maa rhet is toch juist belangirjk dat dat er wel in zit? dat maakt het toch juist duidleijker?
volgens mij had ik het al een keer gevraagd maar toch

Bij aseksueel is het tenminste een hoop mensen duidelijk dat het iets te maken heeft met "seks" en "niet". Bij de term nonlibidoisten raak zelfs ik in verwarring  :geezer:.

Ereinion

Ik vind aseksueel ook veel duidelijker, en op één of andere manier klinkt het lekkerder. Het heeft ook een makkelijke link met hetero- of homo- of biseksueel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Toen ik hoorde dat ze een andere term voor aseksueel had verzonnen, vond ik dat wel fijn, ik vond het woord aseksueel nog zoveel met seks te maken hebben en dat voelde toen niet oké (ik wilde niets met seks te maken hebben). Nu ben ik eigenlijk helemaal gewend aan de term aseksueel en vind ook dat het beter uitdrukt wat het is. Nonlibidoïst klinkt nu een beetje raar, ik krijg er steeds een beeld bij van een een of ander zee-wezen  ;D, vraag me niet waar ik dat vandaan haal! ???
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik vind nonlibidoïstisch klinken als een of andere vieze ziekte :o
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

volgens mij is het gewoon een intellectuelere term voor aseksualiteit. Het  betekent eigenlijk hetzelfde.