Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

BDSM

Gestart door FransD, augustus 23, 2014, 11:20:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FransD

Citaat van: hobbitscones op augustus 23, 2014, 10:54:37 AM

FransD, ik ga er vanuit dat BDSM (beter bekend als gewoon SM) zonder seks dus gewoon elkaar wel pijn doen enzo is, maar er komt geen seks van.

Maar hoe komt men er dan bij  om daar sexualteit bij te betrekken
FransD

AniMeshorer

Citaat van: FransD op augustus 23, 2014, 11:20:56 AM
Citaat van: hobbitscones op augustus 23, 2014, 10:54:37 AM

FransD, ik ga er vanuit dat BDSM (beter bekend als gewoon SM) zonder seks dus gewoon elkaar wel pijn doen enzo is, maar er komt geen seks van.

Maar hoe komt men er dan bij  om daar sexualteit bij te betrekken
FransD

Iets kan ook seksueel zijn zonder dat het echte seks is. Het draait om zoveel meer dan het lichaamsdeel in het andere schuiven, om het even plastisch uit te drukken. Dat hoeft geen noodzakelijk onderdeel van seks te zijn. Je kan ook erg genieten en zelfs opgewonden raken van dingen die uiteindelijk sensueel zijn maar niet tot effectieve seks leiden.

Ik moet er wel bijzeggen dat SM mij absoluut niets zegt, maar ik ben openminded en vind het prima als twee mensen daar onderling zelf voor kiezen, en dan kan ik me best inbeelden dat men die keuze maakt omdat men weet dat ze het prettig gaan vinden. Misschien zelfs opwindend. Maar zonder dat het een aanleiding tot seks is.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

JustKidding

Dat is altijd moeilijk om vragen over BDSM te beantwoorden naar mensen die niet aan BDSM doen.
Maar ik zal mijn best doen om het een beetje uit te leggen voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar wat BDSM >KAN< inhouden...

BDSM is eigenlijk de benaming dat voornamelijk de kinksters in de BDSM wereld gebruiken, voor de buitenwereld is het nog heel erg bekend als SM.
SM komt eigenlijk van vroeger vandaan toen de media en de maatschappij SM nog heel erg als een spel zagen van pijn geven & pijn ontvangen, maar het is veel meer dan dat.

In principe kan er bij BDSM heel veel komen kijken, denk hierbij aan fetisjes, bondage, vernedering, dienstbaarheid, geborgenheid, diep vertrouwen en zo heel veel meer dingen.
BDSM kan seksueel opwindend zijn maar dat hoeft niet perse, sommige mensen hebben gewoon de behoefte om dienstbaar te zijn en zijn dit dan tegenover hun dominant(e).
Maar meestal wordt BDSM in verband gebracht met seksuele opwinding en dat klopt ook vaak. Voor sommige is het een voorspel voordat ze seks hebben, en voor sommige is het een levensstijl.

BD(SM) is dus niet alleen pijn het is veel meer dan dat.

Wat BDSM niet is; is pedofilie, necrofilie, dingen met dieren doen, mensen zonder wederzijdse toestemming pijn doen. Dat valt wat mij betreft en voor de meeste BDSMers gewoon onder mentaal ziek zijn.Met dit soort activiteiten kun je beter niet aankomen in de BDSM community want dan spugen ze je uit. Je kan er weliswaar over praten hoe je ermee moet omgaan om deze activiteiten niet uit te voeren en hulp ervoor zoeken. Dat is net zoals hier, alles is bespreekbaar en voor alles mag je advies zoeken. Mits het niet tegen de wet in gaat en je niet zoekt HOE je het moet uitvoeren.(daarmee bedoel ik dan de dingen die bij wet verboden zijn) Maar juist hoe je ervoor moet zorgen dat je de behoeftes onder controle houdt.
(Wat BDSM niet is, is in principe irrelevant aan wat het wel is. Maar vaak merk ik dat ik de behoefte heb om aan te geven wat het niet is. Omdat vaak verkeerd begrepen word wat er onder valt en dit een slechte naam geeft aan de BDSM community)

Maar nogmaals dat uitleggen is niet een van de meest gemakkelijke dingen want het is zo breed en iedereen heeft er een ander gevoel/beeld bij. Mijn uitleg zal bijvoorbeeld veel mensen voor het hoofdstoten en andere juist weer niet. Als je benieuwd bent naar een aantal dingen wat bij BDSM komt kijken kun je beter directe vragen stellen, dat is makkelijker beantwoorden.
I'm an asexual that is not afraid of intimacy and/or a relationship with someone sexual active. I enjoy sexually intimacy with others, while not being sexually attracted to anyone; still I can become sexually triggered which can result in a lascivious state. I dislike penetrating.

I am a kinkster