Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(Aankomende) concerten

Gestart door Briggy, augustus 24, 2014, 02:38:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbitscones

Citaat van: AniMeshorer op september 08, 2014, 04:23:16 PM
Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 06:41:29 AM
Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

Als je tijdig aankomt op bestemming (wat sowieso leuker is omdat je dan meteen de stad gaat verkennen) kan je dankzij het hotel juist zorgen dat je perfect op tijd bent om een heel goeie plaats in de zaal te hebben. Bij tegenslag onderweg kan je in de hotelkamer nog even douchen, proper toilet gebruiken (niet zo evident in een concertzaal), rustig hapje eten indien gewenst, en dan rustig naar de concertzaal. Mits je niet heel nipt aankomt heb je net zoveel kans om voorin een goede plek te bemachtigen. Ik heb toch al meer dan 10 buitenlandse concerten op m'n teller (dan bedoel ik: concerten waarvoor ik reisde naar een ander land dan hetgene waar ik op dat moment woonde) en heb nooit problemen gehad om rustig een goed plekje te vinden. Bovendien er steeds een leuke citytrip aan kunnen koppelen. En met de luxe dat ik niet, zoals vele fans, moest haasten voor de laatste trein naar huis na het concert, maar rustig kon blijven tot ik moe werd en dan een prima hotelbed op enkele minuten van de concertzaal had.
Oh, je bedoelt om de nacht ervoor te boeken? Dan moet ik al twee nachten boeken, het wordt maar al duurder. Dit zou zowel gelden voor binnen- als buitenland, dus... het voordeel aan buitenland zie ik nog niet.  ???

Voor mensen ontmoeten... dat is minder makkelijk met sociale angst hoor. In het binnenland heb ik niemand ontmoet, en in Duitsland ook niet. Sterker nog, in Duitsland keken ze me juist afkeurend aan...

Briggy

Nouja het voordeel van het buitenland is je idool vaker zien  ;D

Buitenlandse concerten waren voor mij P!nk in Gelsenkirchen, Duitsland. Steve Harley in Birmingham, Engeland. Antwerpen een paar concerten.
12-1-2015 <3 MarkA

Sabine

Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 06:41:29 AM
Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

Heb ook liever gewoon in Nederland als ik mag kiezen, ben maar een arme student  :P Maar als bepaalde artiesten ons kleine landje overslaan... Tja, dan maar naar het buitenland als de mogelijkheid er is.

Briggy

Ik zou eerst met "een vriend" naar Kylie Minogue gaan in Brussel of Keulen. Niets meer van gehoord, plaatst hij plots op FB dat hij ging. Ik zo van, uh we gingen toch samen?

Reageerde ie zo van, oeps... dacht dat je al kaarten had!

Grrr
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 08:39:03 PM
Citaat van: AniMeshorer op september 08, 2014, 04:23:16 PM
Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 06:41:29 AM
Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

Als je tijdig aankomt op bestemming (wat sowieso leuker is omdat je dan meteen de stad gaat verkennen) kan je dankzij het hotel juist zorgen dat je perfect op tijd bent om een heel goeie plaats in de zaal te hebben. Bij tegenslag onderweg kan je in de hotelkamer nog even douchen, proper toilet gebruiken (niet zo evident in een concertzaal), rustig hapje eten indien gewenst, en dan rustig naar de concertzaal. Mits je niet heel nipt aankomt heb je net zoveel kans om voorin een goede plek te bemachtigen. Ik heb toch al meer dan 10 buitenlandse concerten op m'n teller (dan bedoel ik: concerten waarvoor ik reisde naar een ander land dan hetgene waar ik op dat moment woonde) en heb nooit problemen gehad om rustig een goed plekje te vinden. Bovendien er steeds een leuke citytrip aan kunnen koppelen. En met de luxe dat ik niet, zoals vele fans, moest haasten voor de laatste trein naar huis na het concert, maar rustig kon blijven tot ik moe werd en dan een prima hotelbed op enkele minuten van de concertzaal had.
Oh, je bedoelt om de nacht ervoor te boeken? Dan moet ik al twee nachten boeken, het wordt maar al duurder. Dit zou zowel gelden voor binnen- als buitenland, dus... het voordeel aan buitenland zie ik nog niet.  ???

Voor mensen ontmoeten... dat is minder makkelijk met sociale angst hoor. In het binnenland heb ik niemand ontmoet, en in Duitsland ook niet. Sterker nog, in Duitsland keken ze me juist afkeurend aan...

De nacht ervoor boeken is enkel nodig als je transportgewijs niet op tijd kan aankomen in de stad op de dag van het concert zelf.



Ter voorbeeld mijn laatste concert in het buitenland én in m'n eentje op hotel (dat was Sophya in Den Haag)

ca 12u: vertrek uit Brussel met de trein rechtstreeks naar Den Haag Hollands Spoor
ca 14u30 : aankomst in Den Haag, met nog ruim 5 uur voor ik in de concertzaal moest zijn (in feite 6 uur maar ik wilde vooraf de bandleden gaan begroeten)
14u30 - 16u: al even rondkijken in de stad, en een klein hapje eten
ca 16u: inchecken in hotel, daarna rustig een douche nemen en m'n spullen voor het concert (fotocamera, ticket, fan shirt, ...) bijeen rapen
ca 18u: klaar voor vertrek naar concertzaal, in feite nog een uur te vroeg maar zoals ik zei: ik wilde de band nog gedag zeggen eerst (door een enorme regenbui bleef ik vast in het hotel te zitten tot 19u en toen heb ik de receptie gevraagd een taxi te bestellen om richting concertzaal te gaan)
ca 19u30 : aankomst in concertzaal
ca 20u: band arriveert, voor en na de soundcheck rustig de tijd om een praatje te slaan
21u - 23u : concert
23u - 24u : nog even napraten met de band en met enkele andere aanwezigen
0:30 : nog even een vegetarische kebab gegeten
ca 1u : rustig weer gaan slapen in hotel, slechts 1 overnachting


Dag nadien:
opstaan 11u, rustig douchen en rustig spullen bijeenpakken en in depot van hotel achterlaten
12u - ca 16u : in Den Haag rondgewandeld en behoorlijk wat foto's gemaakt + een pannenkoek gaan eten tijdens een korte regenbui
16u30 : bagage gaan oppikken in hotel
17u : aankomst aan treinstation, en eerste trein terug naar Brussel genomen
ca 20u: terug thuis in België/Brussel



En dat was met slechts 1 overnachting én met een beetje sighseeing inclusief. Zo ga ik het ook doen voor Apeldoorn indien ik geen carpoolpartner vind.

Ik heb inderdaad wel al eens 2 of 3 nachten hotel geboekt, maar dat was niet uit noodzaak maar omdat als ik dan toch naar Berlijn of Liverpool reis, ik bewust ook de stad wilde zien en dus bewust een extra dagje voor sightseeing er bij nam. In principe kan je quasi elk buitenlands concert met 1 overnachting klaren. Extra nachten is optioneel indien je er graag een korte citytrip van maakt met naast concert ook een beetje toeristische activiteiten :)

Ik weet niet of Apeldoorn een aangename stad is, maar voorlopig reken ik op 1 overnachting. Tenzij ik toch iemand vind voor het carpoolen. Zoniet 1 nachtje hotel. Het is geen grote stad dus ik denk dat 1 nacht wel volstaan zal, tenzij Apeldoorn een toeristisch pareltje blijkt te zijn tegen m'n verwachtingen in...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

Citaat van: Briggy op september 08, 2014, 08:52:58 PM
Nouja het voordeel van het buitenland is je idool vaker zien  ;D

Buitenlandse concerten waren voor mij P!nk in Gelsenkirchen, Duitsland. Steve Harley in Birmingham, Engeland. Antwerpen een paar concerten.
Hoe bedoel je vaker zien? o.o

Citaat van: Sabine op september 08, 2014, 09:19:47 PM
Citaat van: hobbitscones op september 08, 2014, 06:41:29 AM
Ik zie geen voordelen aan concerten in het buitenland, zowel qua tijd als kosten. Ik moet in beide gevallen een hotel hebben, en in het buitenland heb ik nog minder kans dat ik op tijd kan komen om een fatsoenlijke plek in het publiek te hebben.

Sabine, je bent al wel naar heel wat concerten geweest!  :o  Gemengd ook.

Heb ook liever gewoon in Nederland als ik mag kiezen, ben maar een arme student  :P Maar als bepaalde artiesten ons kleine landje overslaan... Tja, dan maar naar het buitenland als de mogelijkheid er is.
Yep. Ik ben daarom ook alleen naar Duitsland gegaan omdat ze niet naar Nederland kwamen, of een keer wanneer ik in Nederland niet kon omdat ik zelf in het buitenland was (waar ik niet eens plezier aan had, trouwens). Dus ja... dan maar buitenland.  :P

Citaat van: Briggy op september 08, 2014, 09:31:50 PM
Ik zou eerst met "een vriend" naar Kylie Minogue gaan in Brussel of Keulen. Niets meer van gehoord, plaatst hij plots op FB dat hij ging. Ik zo van, uh we gingen toch samen?

Reageerde ie zo van, oeps... dacht dat je al kaarten had!

Grrr
Oh bah, dat lijkt me een rot situatie. Misschien volgende keer duidelijk maken dat kaartjes voor zich zijn? Ik zou ook nooit zomaar iemand ander zijn kaartje meebestellen.




@AniMeshorer (omdat de quote anders heel lang wordt ;) )
Oh je bedoelt dat je tussendoor even naar het hotel kan. Dat kan ik in Nederland anders ook gewoon, dus ik zie het verschil tussen binnen- en buiteland nog steeds niet, behalve dat ik in het buitenland meer kans heb om te laat te komen om een nummer op mijn hand te krijgen. Bij de concerten waar ik heen ga is mijn ervaring dat als je er sowieso voor 12u bent, je een nummer op je hand krijgt en die mogen er dan als eerste in. Mijn laatste concert (wat wel lang geleden was) kwam ik echt net op tijd daarvoor, ben ik inderdaad ook gewoon naar het hotel geweest enzo.
De dag erna reis ik altijd naar huis, hoef geen stad te bekijken met een koffer achter me aan. :P Je moet ja altijd uitchecken bij het hotel om 11u, wist niet eens dat je je bagage nog kan laten staan 's middags? Ik dacht dat alles gewoon mee moest.

Maar ja... het blijft dus staan, binnenland is nog steeds handiger dan buitenland. :P Zoals ik al zei, ik moet in beide gevallen een hotel, dus er is geen verschil.

Briggy

Als mijn favoriete artiest naar Europa komt, doen ze meestal België en Duitsland ook aan. Dan kan ik ze vaker live zien.

De situatie was zo ik vroeg het hem een paar keer, telkens zei hij nog niet te weten of hij wilde gaan. Ik appte steeds, maar hij had nog niet besloten. Toen tijd later ging ie opeens. Niet eens aan mij gedacht, eikel.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

@ Hobbitscones : quasi elk betrouwbaar hotel heeft een bagageruim waar je je tassen kan achterlaten zodat je nog de stad in kan trekken voor de terugreis, zonder een hele bagage te moeten meesleuren. Er zullen wel hotels zijn die minder betrouwbaar zijn hierrond, maar een betrouwbaar hotel kan je ook best vertrouwen met je bagage. Zorg dat je fotocamera, portefeuille en identiteitspapieren op zak zitten, en je dus enkel dingen achterlaat waar een dief sowieso niets mee is. maar in de meeste hotels is dat bagageruim achter de balie, zodat niemand er bij kan zonder eerst de receptioniste te spreken.

En uiteraard kan je favoriete band vaker zien. Stel dat je band 5 concerten geeft waarvan 1 in Nederland. Als je er het concert in België en Duitsland nog bijneemt heb je je favoriete band 3x gezien. Niet dat dat moet, sommige mensen zijn perfect tevreden met 1x. Ikzelf verkies 2 of 3x, ik vind het zonde je band maar 1x te zien als je op doenbare afstand nog een 2de keer kan gaan.

Nummers op je hand?  ??? Ik moet doorgaans gewoon m'n ticket scannen en tonen bij de ingang, en that's it. Bij festivals gaan ze soms een stempel zetten of bandje om de pols omdoen, maar bij een gewoon concert met slechts 1 band heb ik dat nog nooit meegemaakt, tenzij die zeldzame keren dat je backstage mag en daarvoor een pasje krijgt (soms ; in sommige gevallen zeg je gewoon je naam en als ze die terugvinden op de lijst mag je backstage ook zonder enige stempel op de hand)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

@Briggy
Oh bah. Als iemand dat bij mij zou flikkeren, is de kans groot dat ik nooit meer tegen diegene praat. Ik ben daar iets te hard in.

@AniMeshorer
Oh, als ik dat eerder wist... ik dacht dus dat alles er direct uit moest. Dure dingen heb ik toch altijd wel bij me, alleen mijn stijltang natuurlijk niet, maar die is zoveel jaar oud nu... daar maak ik me geen zorgen om in een hotel. :P
Hotel in London had niet zoiets (wij wilden eerst London in gezien we nog niet konden inchecken)... we moesten ons bagage ergens laten wat ik eigenlijk helemaal niet vertrouwd vond. Het was dan ook een rot hotel. Had niks te maken met concerten, trouwens. Dat was mijn afgelopen zomervakantie.

Oh op die manier. Jij denkt direct heel duur na, of niet? :P Nee, ik kan vaak net 1 concert betalen en dat is het hem dan wel geweest... nou zie ik de bands die ik leuk vind niet zo gauw weer hier komen anyway. Een band is met hiatus omdat de zanger ziek is en de ander is met hiatus en de zanger werkt solo terwijl de andere leden onder een andere bandnaam een andere kant op zijn gegaan.  :-[  Maar geduld heb ik toch wel, bespaard alleen maar geld voor andere dingen. Dat zijn echter wel de enige 2 bands waarvoor ik in mijn eentje zou gaan... in het binnenland. In het buitenland durf ik niet alleen te gaan.

Ja. We kregen dan bijvoorbeeld de nummer 1 tot en met 20 op onze hand. Daarna kan je van alles in de stad gaan doen. Dat had ik tenminste bij de concerten in Amsterdam (ik dacht bij Melkweg), in Duitsland weet ik het niet eens want toen kwam ik toch te laat aan voor dat soort dingen en ben je nog afhankelijker van vroeg in de rij staan. Maar ja, die nummers zijn puur van "oke jullie waren er voor __ uur en mogen er eerder in dan de rest".

Briggy

Ik bewaar al mijn concertkaartjes. Ik durf niet op te tellen hoeveel geld ik er in die jaren aan heb uitgegeven. Als ik alleen al aan de verzendkosten denk, a 3 euro per bestelling.. ik weet dat uitprinten gratis is, maar dat is niet leuk voor mijn verzameling. Als je dan ook nog merchandise-, reis-, hotelkosten etc. etc. erbij tel.. dan schrik mij waarschijnlijk een ongeluk. Maar ik heb het er dik voor over, ik wil gewoon geen enkel concert van mijn favoriete artiesten missen. Daarnaast ging/ga ik eigenlijk nooit uit en winkel ik niet ontzettend veel. Dat geeft me wat gemoedsrust haha.

Morgen ga ik naar een concert in Veldhoven, gegeven door enkele bekende YouTube artiesten. Ik ga vooral voor Ali Brustofski uit Amerika. Hoop met haar op de foto te kunnen, heb meet en greet gekocht.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: hobbitscones op september 12, 2014, 07:18:20 PM
@Briggy
Oh bah. Als iemand dat bij mij zou flikkeren, is de kans groot dat ik nooit meer tegen diegene praat. Ik ben daar iets te hard in.

@AniMeshorer
Oh, als ik dat eerder wist... ik dacht dus dat alles er direct uit moest. Dure dingen heb ik toch altijd wel bij me, alleen mijn stijltang natuurlijk niet, maar die is zoveel jaar oud nu... daar maak ik me geen zorgen om in een hotel. :P
Hotel in London had niet zoiets (wij wilden eerst London in gezien we nog niet konden inchecken)... we moesten ons bagage ergens laten wat ik eigenlijk helemaal niet vertrouwd vond. Het was dan ook een rot hotel. Had niks te maken met concerten, trouwens. Dat was mijn afgelopen zomervakantie.

Oh op die manier. Jij denkt direct heel duur na, of niet? :P Nee, ik kan vaak net 1 concert betalen en dat is het hem dan wel geweest... nou zie ik de bands die ik leuk vind niet zo gauw weer hier komen anyway. Een band is met hiatus omdat de zanger ziek is en de ander is met hiatus en de zanger werkt solo terwijl de andere leden onder een andere bandnaam een andere kant op zijn gegaan.  :-[  Maar geduld heb ik toch wel, bespaard alleen maar geld voor andere dingen. Dat zijn echter wel de enige 2 bands waarvoor ik in mijn eentje zou gaan... in het binnenland. In het buitenland durf ik niet alleen te gaan.

Ja. We kregen dan bijvoorbeeld de nummer 1 tot en met 20 op onze hand. Daarna kan je van alles in de stad gaan doen. Dat had ik tenminste bij de concerten in Amsterdam (ik dacht bij Melkweg), in Duitsland weet ik het niet eens want toen kwam ik toch te laat aan voor dat soort dingen en ben je nog afhankelijker van vroeg in de rij staan. Maar ja, die nummers zijn puur van "oke jullie waren er voor __ uur en mogen er eerder in dan de rest".

Ik besteed best veel geld aan muziek (ik koop nog CD's ja :) en veel concerten) maar anderzijds ga ik vrijwel nooit naar de kroeg, nooit naar een disco, cinema doe ik wel maar ook niet heel frequent, en ik probeer ook erg zuinig te zijn met andere recreatieve uitgaven. Ik ga bv graag eens naar een sportwedstrijd, maar op niet-professioneel niveau is dat even gezellig en kost een stuk minder dan bij grotere evenementen of wedstrijden.

Aan hotels spendeer ik verrassend weinig geld voor iemand die vaak in het buitenland concerten doet. Ik heb in feite maar 1 vereiste (vanwege m'n smetvrees): een eigen kamer met douche en WC. Dat er amper plaats tussen de muur en het bed is, geen TV op de kamer, geen minibar etc  is allemaal prima, het enige wat ik nodig heb is dat beetje basiscomfort dat m'n smetvrees vereist. Maar ik hoef geen chique bed met TV, minibar, veel ruimte, ... Zo kan je aardig goedkoop op hotel, en het is doorgaans maar voor 1 nacht als de trip speciaal rond een concert is opgebouwd. De enige keer dat ik de laatste jaren op hotel ging voor een concert en er meer comfort was dan het absolute basic, was een traktatie van m'n familie. Dat concert was in januari en zij verrasten me met een wat chiquer hotel, een soort late nieuwjaarsgift. Was best leuk, maar ik slaap uiteindelijk even goed in een kleine hotelkamer zonder luxe.  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Oh ja, er is 1 band waarvan ik de groepsleden voldoende ken opdat ze me steeds backstage laten. Daarnaast, als ik zelf een poëzielezing doe, heb ik uiteraard ook backstage.

De mythe rond backstage is zo'n wild verhaal waar weinig van klopt. De doorsnee backstage ruimte is heel basic, een zetel en een tafeltje en als je veel geluk hebt staan er een paar flesjes cola of fruitsap klaar. Als die drankjes er al op voorhand staan is het in feite al een luxe, in de doorsnee backstage is het een vrij kale ruimte met enkel een (vaak niet zo moderne) sofa en een tafeltje. Slechts 1x heb ik een backstage ruimte met een douche gezien. Misschien kunnen Madonna, Bono, Britney, of Ozzy Osbourne een luxe backstage eisen, maar voor veel artiesten is het in feite niet meer dan een ietwat kale kamer waar je enige comfort is dat je in alle rust je optreden kan voorbereiden. Maar luxe en backstage ruimtes, dat is een zeldzaamheid. Nu ja, hoeft wat mij betreft ook niet, tenslotte is het enkel een ruimte waar je wacht tot het optreden begint en waar je nadien wacht tot je weer huiswaarts kan vertrekken (als optredend artiest zijnde bedoel ik dan)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

hobbitscones

@Briggy
Met het aantal dat je hebt bezocht geloof ik dat best, haha. Maar het gaat om de plezier, dus ach. Ik zou mijn favoriete artiesten ook niet willen missen als ik de mogelijkheid heb te kunnen gaan.

Oh? YouTube artiesten? Dan zullen de paar die ik ken er wel niet bij zitten, anders wist ik er wel vanaf. :)

@AniMeshorer
Ik koop/kocht ook CDs hoor. Ik zeg kocht omdat ik hiermee ben gestopt sinds februari ofzo, omdat ik de douanekosten ontzettend beu was. Ik betaal elke keer bijna de prijs van de CD zelf nog bovenop de CD en verzendkosten zelf. Ik heb jaren douanekosten betaald, nu niet meer. Onzin is het ook.

Maar ja, kroegen en uitgaan... nee dank je, ik doe er ook niet aan. Niet mijn soort muziek, ik drink ook niet... dan blijft er niet veel over om voor uit te gaan. ;) Enige wat ik echt regelmatig bezoek is de bioscoop, en dat is dus omdat ik een abonnement heb en zo vaak kan gaan als ik wil.

Dat smetvrees hebben we gemeen, haha. Ik denk dat iedereen wel die standards heeft als het komt op een hotel puur voor alleen na een concert hoor. ;) Misschien heb ik ongeluk met goedkope hotellen vinden ofzo, want ik vind het allemaal uiteindelijk alsnog een dure grap.

Backstage moet ik speciale VIP kaarten voor kopen en daar komt gauw heel veel geld bij kijken, dus dat heb ik nog nooit gedaan, haha. Ik heb echter geen beeld ervan. Ik had wel een meet & greet met artiesten jaaaren geleden doordat mijn broer iets won. Ik was er dus geen fan van ofzo. Dit was ook gewoon buiten bij een tafeltje. Waarschijnlijk ook anders omdat het een gewonnen iets was.

Briggy

Mag ik een tip geven.. 'wowhd'. Heel veel goedkope cd's, ook die net uit zijn kosten meestal maar een tientje. Er zijn geen verzendkosten. Ik heb al een paar keer besteld en ben erg tevreden. Het duurt meestal wel 2 weken voordat de cd's aankomen.

Dit is waar ik heen ga vanavond: http://themusicsessions.nl/nl/de-sessions/

Impressie van vorig jaar
https://www.youtube.com/watch?v=NVQAaGPBI_Y#t=36
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Ik bestel vaak CD's (vaak import zowel uit de VS, Israel, Duitsland, ...) en boeken, doe regelmatig concerten. Ik geef daar best wat aan uit, maar ik ben dan wel erg zuinig met alle andere uitgaves.

Backstage is doorgaans als je door de artiest zelf op een gastenlijst staat. Er is maar 1 band die ik ietwat persoonlijk ken, en zo doorgaans backstage kan. Maar als ik zelf optreed met m'n poëzie en er is een apart zaaltje voorzien gaat men dat ook afsluiten en enkel mij en mijn directe invitees toelaten. Dat is ook alles want backstage ruimtes dienen in feite nergens toe dan de artiest (ongeacht poëet, muzikant, theater, ...) de kans te geven zich in alle rust voor te bereiden op het optreden en nadien in alle rust op adem te laten komen. En daarvoor volstaat een wat saaie kamer met enkele stoelen en een tafeltje. Op die ene backstage ruimte waar een douche was (maar verder ook niets van luxe) heb ik vooral leeg aandoende kamers gezien (ze verven die muren niet zo goed, als ze überhaupt geverfd zijn) met een paar stoelen of een oude zetel, en een klein tafeltje waar op een biertje, colaflesje en flesje water staan. Sommige mensen denken dat backstage een soort VIP oord is, maar tenzij je backstage mag bij Bono of Madonna ... de meeste artiesten moeten het doen met een kamertje die als enige comfort heeft dat je er rustig bent en dus voor/na het optreden niet in de drukke menigte hoeft te staan.

Wilde feestjes in de backstage ruimte heb ik nog nooit gezien en de backstage ruimtes die ik zag hadden ook niet echt de sfeer voor een feestje te bouwen ... Ik denk dat zulke wilde backstage avonden ook weer enkel de allergrootste en rijkste artiesten overkomt, terwijl de doorsnee artiest met zijn flesje cola op een oude sofa zit met een klein tafeltje voor zich.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.