Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(Aankomende) concerten

Gestart door Briggy, augustus 24, 2014, 02:38:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

En tussendoor allicht nog een paar festival optredens ... Dus allicht hoef je geen 2 jaar te wachten :)

Nog een maand om deze tekst uit het hoofd te leren zodat ik volop meezingen kan:
סַפְּרִי תַמָּה תְמִימָה סַפְּרִי נָגִיל בְּתֵימָא
בּת מְלָכִים הַחֲכָמָה אָן מְקוֹמֵךְ סַפְּרִי לִי
עָנְתָה יוֹנָה סְעַדְיָה לִי בְּפַלְטֵרִין עֲלִיָּה
וַאֲנִי תּוֹךְ לֵב אֳנִיָּה בַּיְּפִי עוֹטָה מְעִילִי


Het is jammer dat dit een dialect is en geen standaard Hebreeuws, dat maakt het wat lastiger dan met het Hebreeuws waar ik mee vertrouwd ben. Maar bon, 't zal wel lukken op tijd  :)  Ik overweeg om me een set tefillin aan te schaffen (voor de leken: dat zijn die zwarte riemen die rond de onderarm gewikkeld worden voor het ochtendgebed bij orthodoxe joodse mannen) maar ik vraag me af waar ik dat moet gaan kopen... We hebben hier in Brussel wel 2 islamitische boekhandels en 1 christelijke winkel, maar niets dat joodse spullen verkoopt (of ik heb het nog niet tegengekomen)

"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

#46
Dat ziet er echt uit als abracadabra.

Ik zie de band niet snel op festivals in Europa optreden, helaas. Maar ach ja ik heb voor de komende twee jaar mijn "fix" wel gehad.  ;)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10204663340804937&type=1&l=0d61356085
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op oktober 15, 2014, 09:24:06 AM
Dat ziet er echt uit als abracadabra.


Zo dacht ik er ook over toen ik m'n Hebreeuwse cursus begon, m'n leraar heeft me toen echt moeten overtuigen dat het wel zou vlotten na een tijdje. Gelukkig gaf ik toen niet op, want hij had gelijk: na zo'n 5 a 6 maanden begon dat alfabet steeds normaler aan te voelen en intussen schrijf en lees ik het met relatief gemak.

Die song is toch wel een beetje abracadabra want gezongen in een oud Yemenitisch dialect van het Hebreeuws, niet in het moderne Hebreeuws dat men spreekt in Israel en dat ik in de cursus leer. De tekst is in een dialect dat nu maar zeldzaam meer voorkomt, dus sommige Israëli's hebben zelf ook moeite met die songtekst. Het is eigenlijk een 400 jaar oud gedicht dat de band op muziek gezet heeft. Geschreven door een Yemenitische rabbijn. Het dialect is door de eeuwen heen steeds minder gebruikt gezien vele joden in die regio gevlucht/geëmigreerd zijn naar Israel en intussen zijn we enkele generaties verder en spreken hun nakomelingen ook gewoon het moderne Hebreeuws.
Shlomit Levi, die de vrouwelijke vocalen in het lied doet, is 1 van de enige zangeressen in Israel die dat oude dialect nog echt vlot beheerst.

De band heeft nog een nummer, "Norra el Norra", dat eveneens in een oud-Hebreeuws dialect is gezongen. Ze hebben gelukkig ook songs in het moderne Hebreeuws waar ik sommige woorden en zinnen vlot begrijp. Die oude dialecten zijn voor veel Israëli's vandaag de dag ook stilaan onbekend, al is het jammer als zo'n dialect of "taalvariant" helemaal verloren zou gaan.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Robbie Williams gaat volgend jaar weer touren  :cheerleader:

Hij komt dit keer naar plaatsen waar hij bijna nooit komt/nog nooit geweest is.

Ik wil heel graag naar Barcelona, ben nu al aan het kijken wat het beste uitkomt qua vervoer etc! Hoop dat het lukt kaartje te bemachtigen!  :cheerleader:

Negatief puntje, 110 euro voor staplaats  :pinguin:..
12-1-2015 <3 MarkA

Imogen

Ik ga volgende week dinsdag naar Lindsey Stirling in de 013 in Tilburg, haar enige concert in NL. Heb er super veel zin in! Alleen jammer dat het op een doordeweekse dag is en de trein al om half 12 ´s nachts gaat.
Moet dus al weer vroeg weg of een slaapplek regelen in Tilburg zelf......

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=49tpIMDy9BE
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

hobbitscones

Jaloers ben ik zeker! Tilburg was iets te ver weg voor mij... helaas weet ik pas sinds deze week dat ik volgende week vrij ben, te laat om nog in te gaan plannen incl overnachting enzo (denk niet dat ik nog terug kan als het is afgelopen). Bleh. Waarom woon ik ook in Groningen.

Dutchamoeba

Citaat van: hobbitscones op oktober 30, 2014, 09:06:32 PM
Bleh. Waarom woon ik ook in Groningen.
Omdat er in de Oosterpoort ook wel eens goede concerten zijn? ;D

hobbitscones

Naar mijn ervaring nog niet, ik wacht op de dag dat daar een concert zal zijn dat ik daadwerkelijk leuk zou vinden.

Briggy

Jullie zullen wel denken dat ik gek ben, maar heb vier hotels geboekt voor het concert in Barcelona. Terwijl het kaartje en de vlucht nog niet eens geboekt zijn. Kaartverkoop start woensdag.  :pinguin:

Hotels zijn gratis te annuleren, ik dacht, boek alvast nu het nog goedkoop is, kijk later wel welke het beste is  :schater:
12-1-2015 <3 MarkA

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Ik hoorde laatst over concerten van Queen met Adam Lambert als zanger, dat lijkt me echt super ! Kaartjes kopen kan je inmiddels wel vergeten, dus nu maar hopen dat er een CD/DVD van komt :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Briggy

Er zijn nog kaartjes te koop. Wel in vak 201 en 214, maar de Ziggo Dome is zo compact dat je dan wel goed zit. Alleen zie je alles van de zijkant (en misschien achterkant)

Nu voor Taylor Swift de kaartverkoop ook begint deze maand, ben ik echt blut dadelijk.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Arsenal binnen exact een week  :cheerleader: Ga allicht nog een tweede concert van hen meepikken... nog niet zeker welke locatie ik er nog bij neem. Het is hun speciale tour waar ze de film bij hun laatste CD gaan spelen maar met de muziek uiteraard live op het podium.

Voor wie denkt aan een groep voetballers: Arsenal is tevens de naam van een Belgisch elektronisch muziekduo. En het is uiteraard daar waar ik naartoe ga... Geen idee of ze in Nederland bekend zijn, check op YouTube songs als "Temul", "Saudade", "Black mountain" en het heerlijke "Melvin". Voor elk nummer gebruikt men gastvocalisten, tenzij live wanneer John (de vriendelijke man met baard die ook gitaar speelt) de vocals voor zijn rekening neemt.

Toch een paar bands in België waar we trots op kunnen zijn :)



Briggy, zeker gaan naar Barcelona. Heb daar drie jaar gewoond en was er nooit weggegaan als mijn gezondheid niet gaan protesteren was. Gezondheidszorg is duur in Spanje, verzekeringen niet goed. Maar het is een heerlijke stad vol cultuur in alle vormen en soorten. Een aanrader!
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

http://asexuality.org/du/index.php?topic=3196.15

In dit topic even een paar links naar songs van Arsenal gezet, gezien ik besef dat zij allicht niet zo bekend zijn bij onze Nederlandse forummers. Heb inmiddels besloten een 2de concert van hen toe te voegen aan de agenda, ik had al m'n kaartje voor Brussel maar ik neem er dus een tweede show bij.  :cheerleader:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Ja ik heb een kaartje voor Robbie in Barcelona :) Heb er zin in! Duurt nog zo lang...

Jullie zullen wel denken dat ik gek ben, maar ik ga morgen een kaartje voor het eendaags festival TW classic kopen. De hoofdact is Robbie. Normaal kaartje is 80 euro, golden circle 141  :pinguin:

Ik twijfel want verschil van 60 euro is wel erg veel...! En ik wil ook al naar Pinkpop (ook met Robbie haha), gelukkig start die kaartverkoop pas in februari! Aan de ene kant vind ik golden circle wel leuk, maar ik sta in Barcelona ook al heel dichtbij..

Heb ondertussen ook al mijn concertkaartje van Taylor Swift en Fleetwood mac binnen...

Het is zo wrang, deze maand had ik een verkeersboete van 90 euro en per ongeluk een telefoonrekening van 230 euro.. dat had ik allemaal overgehouden als ik niet zo stom was geweest! Nu ben ik dankzij de concerten al bijna blut..

Ani, ik dacht inderdaad als eerste aan de voetbalclub haha :)
12-1-2015 <3 MarkA