Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Welk liedje luister je Nu?

Gestart door JustKidding, augustus 25, 2014, 08:14:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AceVentura

Niet altijd, wel heel vaak. Ik ben veel alleen, en zeker als het in m'n omgeving dan stil is dan gaat er al snel muziek in m'n hoofd spelen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Gus Gus op juni 25, 2018, 11:22:47 AM

Zijn er nog meer mensen die dat hebben? Altijd muziek in hun hoofd?


Ja, ik! Ik heb altijd een muziekje in mijn hoofd. Meteen bij het wakkerworden is het er. Meestal vind ik het prettig tot neutraal. Soms wordt het vervelend, omdat ik dan de halve (of de hele) dag 'luister' naar éénzelfde nummer. Een 'oorwurm' noemen ze dat.

Het is zelfs zo erg dat als ik één muziekje draai dat ik vroeger veel geluisterd heb, het zich meteen in mijn hoofd nestelt en zich als oorwurm gaat gedragen. Dus ik vermijd nog al eens om 'muziek van vroeger' te draaien. Wat wel jammer is...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bubble

Goh, ben ik dus toch niet de enige met bijna voortdurend muziek of liedjes in mijn hoofd. herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?
Anders goed is ook goed

Empo

Mijn statistieken zijn bijgesteld! Ik dacht ook altijd dat ik de enige was...

Ik heb het net als Edewecht ook meteen bij het wakker worden. De muziek gaat aan, alsof je het licht aandoet. Soms is er kennelijk geen muziek voorhanden, en dan wordt het een ritmisch structuurtje.
@Edewecht, heb je wel eens geprobeerd bewust een ander liedje in te zetten om het ongewenste liedje te 'verdrijven'?

Citaat van: Bubble op juni 25, 2018, 09:57:20 PM
Herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?

Onmiddellijk! Wat grappig dat jij dat ook hebt. Bij mij gaat het vooral via woorden. Een woord dat ik denk of zie, en dat terug komt in de tekst of de titel van een liedje.

Edewecht

Citaat van: Gus Gus op juni 26, 2018, 08:36:20 AM

@Edewecht, heb je wel eens geprobeerd bewust een ander liedje in te zetten om het ongewenste liedje te 'verdrijven'?


Jazeker. De ene keer lukt dat wel, de andere keer niet. Het is alsof een bepaalde golflengte in m'n hoofd dat muziekje heeft uitgekozen, en daardoor krijg je dat soms niet zomaar weg.

Dat is éen van de redenen dat ik graag naar Ambient luister. Dat kan niet blijven hangen, want het heeft geen struktuur.

Citaat van: Bubble op juni 25, 2018, 09:57:20 PM

herkennen jullie het ook dat je hoofd heel snel links legt naar namen, omstandigheden, gesprekken e.d. en daar bijpassende liedjes bij afspeelt?


Soms, ja.

Citaat van: Gus Gus op juni 26, 2018, 08:36:20 AM

Ik dacht ook altijd dat ik de enige was...


Je kunt zo gek niet verzinnen of het blijkt dat je zelden of nooit de enige bent... Dat gaat van alledaagse dingetjes als in dit topic, tot grote zaken als aseksualiteit. Maar laat ik verder niet offtopic gaan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Somebody someome

Ik ben vandaag en gisteren even geen muziek aan het luisteren kwam gisteren terug van graspop metal meeting. gigantische metal festival waar ik 3 dagen bivakkeerde met stel vrienden. Dus effe rust aan mijn oortjes hahaha


AceVentura

De laatste tijd zitten de Guano Apes met Open Your Eyes weer volop in m'n hoofd.

Waarschuwing: Niet geschikt voor gevoelige oren  ;D
https://vimeo.com/135545994
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Samoth op november 08, 2018, 07:10:08 PM
https://youtu.be/SVjwkOBUV-w

Ah! Een feestband! Met toeters! En een publiek dat nog gewoon tot aan het podium kan komen, zonder sh*t. Mooi om te zien! (Ook de mannen...)

Citaat van: AceVentura op november 08, 2018, 07:14:20 PM
Waarschuwing: Niet geschikt voor gevoelige oren  ;D
https://vimeo.com/135545994

Blijkt dat ik dit nummer min of meer ken. Staat op een cd-tje dat ik in de auto heb liggen. Lekkere automuziek.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Het is inderdaad lekkere kijk-uit-met-je-rechter-voet muziek  :headbang:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

calculatedpassion


Edewecht

(Edewecht ligt nu echt in de vangrail.) :bricks:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)