Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Forum is stuk geweest (database fout)

Gestart door AceVentura, juni 03, 2014, 08:03:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ja, valt mij ook op.  Het forum laadt heel traag (bij mij in elk geval) en is vaak foetsjie. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Daarstraks kreeg ik weer een database-error...
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Eleandra

#17
...

AceVentura

De database is inderdaad weer stuk geweest, maar op een andere manier dan vorige keer  ::) Deze keer deed ook de Engelstalige site het geheel niet meer, deze keer kon ik ook niets anders doen dan afwachten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Himawari


Zonnekind

Niet te negatief over het forum he ;)

Gigantische websites als Google en Facebook liggen er ook af en toe uit.
En die worden opgevolgd door ontzettend veel professionele mensen.
Hier werken we met vrijwilligers en ik denk dat we ontzettend blij mogen zijn met hun hulp.

Van mij krijgt iedereen die meewerkt aan dit forum alvast een stukje :cake:

En als het forum even niet werkt en je hebt het daar heel moeilijk mee, ben je misschien een beetje te verslaafd ;) ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Het lastige is ook dat ons forumpje onder het Engelstalige AVEN valt. Als daar iets stuk is, gaan wij mee en daar kunnen wij dan helaas helemaal niets aan doen. Voor ons is het dan vaak ook gewoon afwachten en via de techs van het grote forum proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
Ik geloof dat David Jay nog steeds het grootste deel van de kosten zelf betaalt, dus wat Zonnekind zegt is wel waar: we mogen blij zijn dat er mensen zijn die AVEN überhaupt in de lucht willen houden. Maar het is soms best frustrerend als het weer eens niet werkt. Nee hoor, ben helemaal niet verslaafd...  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Koffie

Ik geloof ook niet dat er iemand was die mensen persoonlijk iet kwalijk namen, toch? Ik niet in elk geval. :) Het zijn gewoon technische problemen.

wat ik me wel eens afvraag, maar waar ik als finaal geen nerd zijnde helemaal niet aan kan meehelpen, is dat het misschien mogelijk zou zijn een andere forumhoast te zoeken. Er zijn er die sneller en stabieler werken. Maar kennelijk zitten we nu gekoppeld aan de grote Engelstalige (ik wist niet eens dat dat gekoppeld was!) en dat zijn we dan neem ik aan niet meer. Bovendien heeft zo'n forumverhuizing met behoud van berichten nogal wat voeten in aarde, weet ik van beheerders van een ander forum dat wel eens is verhuisd. 't Is niet iets wat je op een regenachtige namiddag even gauw tussendoor doet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Op zich is het geen gekke gedachte hoor Koffie, we kunnen inderdaad naar een andere hosting partij toe en daar een website beginnen. Dit heeft dan zelfs als voordeel dat we zelf meer controle hebben en minder afhankelijk zijn van het grote AVEN. Een nadeel is wel dat het adres (asexuality.org/du) zal veranderen, maar buiten dat zijn de kosten eigenlijk nog de grootste uitdaging. Zoals Jovi al zei liften we nu netjes mee op 1 grote server voor alle landen waar een AVEN website van is (daar komt die aseksuality.org vandaan, "du" is ons Nederlandse stukje) en dat kost ons niets.

De kosten voor hosting hoeven niet eens zo hoog te zijn, denk aan enkele tientjes per maand ofzo, probleem is alleen de vraag "Wie gaat dat betalen ?", en als dat bij een enkel persoon terecht komt, wat gebeurd er als die persoon het forum verlaat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Dat is idd bij andere fora ook een kwestie. Daar wordt dan een vrijwillige bijdrage gevraagd aan de deelnemers, of het zijn gratis fora.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AceVentura op juli 27, 2014, 03:11:41 PM
Op zich is het geen gekke gedachte hoor Koffie, we kunnen inderdaad naar een andere hosting partij toe en daar een website beginnen. Dit heeft dan zelfs als voordeel dat we zelf meer controle hebben en minder afhankelijk zijn van het grote AVEN. Een nadeel is wel dat het adres (asexuality.org/du) zal veranderen, maar buiten dat zijn de kosten eigenlijk nog de grootste uitdaging. Zoals Jovi al zei liften we nu netjes mee op 1 grote server voor alle landen waar een AVEN website van is (daar komt die aseksuality.org vandaan, "du" is ons Nederlandse stukje) en dat kost ons niets.

De kosten voor hosting hoeven niet eens zo hoog te zijn, denk aan enkele tientjes per maand ofzo, probleem is alleen de vraag "Wie gaat dat betalen ?", en als dat bij een enkel persoon terecht komt, wat gebeurd er als die persoon het forum verlaat ?

De domeinnaam "aseksualiteit.org" is door mij gereserveerd, en ik heb het zo geregeld dat wie dit adres intikt, bij de Nederlandstalige AVEN-site uitkomt (een zg. redirect ). Dit kost me nog geen 20 euro per jaar, en ik heb het erg graag voor over. Mocht er ooit een 'eigen' Nederlandstalig forum komen, dan kunnen we dit adres daarvoor gebruiken.
Zie ook dit onderwerp: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3693.0

Lastiger is, om de hele inhoud mee te verhuizen, denk ik. Je zou dan opnieuw moeten beginnen. Denk ik. Maar... ik heb meer verstand van seks dan van die dingen.  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

 :schater: Gelukkig heb ik meer verstand van deze zaken dan van seks  ;D

Het eventueel omzetten naar een nieuwe locatie zou ik best willen doen, dat geeft ook een mooie gelegenheid om de boel van een zeer noodzakelijke update te voorzien, en het zal waarschijnlijk het beheerwerk een stuk makkelijker maken omdat ik nu slechts heel beperkt toegang tot de server heb.

De kosten voor zoiets vind ik persoonlijk ook niet het grootste probleem, maar zoals ook gezegd in de domein-discussie: Wat als de persoon die betaald ermee stopt ? Het is iets waar we geen enkele controle over hebben, maar wat grote impact kan hebben op het voortbestaan van het forum.

De enige weg die ik kan bedenken waarbij je dat probleem voorkomt is als je een vereniging/stichting opricht, die de benodigde zaken laat betalen, en dat die vereniging/stichting zijn inkomsten haalt uit donaties van de leden (wij dus :) ). Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit voor ons wat te veel van het goede is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Laten we dan maar gewoon hier blijven en meeliften met het grote forum. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Koffie op juli 30, 2014, 09:53:27 PM
Laten we dan maar gewoon hier blijven en meeliften met het grote forum. :)

Dat lijkt me inderdaad de beste optie op dit moment. Zullen we ter afronding van dit gesprekje een  :cake:  nemen..?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie