Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Je voelt je een vreemde in je eigen land

Gestart door AniMeshorer, september 12, 2014, 01:20:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AniMeshorer

Soms moet je een plek eerst betreden om pas echt te beseffen hoezeer je er NIET thuishoort.

Op cafe beland op uitnodiging, en meteen overdonderd door de veel te luide muziek. Gelukkig zijn Black Sabbath en The Clash nu ook niet zo'n straf, het had op dat vlak erger gekund. Maar het ergste volgde nadien toen een groep toeristen binnenkwam. 1 van hen was een bloedmooi meisje, een echte natuurlijke schoonheid met een fabelachtig gezicht. Denk MIlla Jovovich, Mila Kunis, Natalie Portman, ... Ik heb geen seconde aan seks gedacht, geen seconde. Ik voelde me wel aangetrokken, maar het enige wat ik graag wilde was een goed gesprek met haar, om te kijken of we iets gemeen hadden. Gewoon mezelf voorstellen, dat ze wist met wie ze aan het praten was, en een goed gesprek voeren. Meer niet, enige vorm van erotische prikkels of seksuele gedachten ontbraken bij mij volledig. Je voelt je dan heel erg bevreemd in je eigen omgeving als je dan de reactie en commentaar van de andere mannen in het café hoort. Blijkbaar zaten heel wat mannen met een ongemakkelijke erectie, en de vulgaire woorden en wens tot seks was duidelijk te horen. Gelukkig sprak dat meisje geen Nederlands want anders zou ik me heel erg geschaamd hebben. Maar het was heel bevreemdend dat ik, blijkbaar als enige, gewoon een goed gesprek met haar wou hebben en niet meteen aan seks dacht. Dat ze een toeriste was maakt de zaak voor een nadere kennismaking natuurlijk moeilijker, maar het leek er op dat ik als enige die bedenking maakte terwijl de andere mannen gewoon een nachtje plezier wilden zonder verder contact te houden. Totaal het omgekeerde van wat ik wou: wel in contact blijven, maar bij een eerste avond dat je elkaar ontmoet seks hebben vind ik dan weer een dermate bevreemdend idee dat het zelfs niet bij me opkwam.

Onderweg naar huis nadien kwam een kerel op me af. Ik kleed me nogal alternatief, en sommige mensen denken dan dat je een soort hedonistische seks-drugs-rock'n'roll type bent. Die kerel kwam zonder aarzelen en alsof het de normaalste vraag ter wereld is, op me af en vroeg of ik geen speed had. Ik heb nog nooit een drug aangeraakt; hoe zou ik dan met speed op zak rondlopen ?! Die man z'n uitgaansleven moet toch een dikke tegenvaller zijn als hij enkel met zulke middeltjes een illusie van plezier kan opwekken...

Ik voelde me die avond echt alsof ik in een soort wildvreemde cultuur gedropt was, waar iedereen er andere gebruiken en gedachten op nahield dan mezelf. Je moet soms eerst eens in zo'n kroeg komen voor je beseft hoe ver je eigenlijk van de "normale" medemens verwijderd bent.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Toen iemand me dan vroeg waarom ik die toeriste niet volgde, antwoordde ik dat ze maar heel kort in België was dus... Het antwoord was "so what? Ze heeft NU een vagina, dus penetreren maar". Op dat moment voelde ik me echt beschaamd in de mensen rondom mij ... en heb ik het café verlaten.

Dan moest die speedverslaafde nog voorbijkomen.

Het gevoel valt best te beschrijven alsof men je middenin een vreemde cultuur dropt zonder de minste richtlijn hoe die cultuur zich gedraagt, en zonder de minste gemeenschappelijke kenmerken en inzichten. En zelfs al had ik een soort gids, het was geen plek waar ik me comfortabel genoeg voelde om er te blijven. Het enige positieve aan die beledigende woorden en drankverspilling was dat het de druppel was die duidelijk maakte dat ik zo snel mogelijk dat café uit moest. Ik voelde me echt vervreemd bij het buitengaan. OK, sommige mannen waren geil en dan gaat er iets overeind staan, zo werkt de natuur. Dat betekent niet dat je die informatie moet delen met een vol café! Als je een wind laat, dat is ook natuur, maar je doet het ook bij voorkeur zonder er anderen mee lastig te vallen ...
En net als je even aan iets anders wilt denken onderweg naar huis, krijg je de grauwe realiteit weer te horen omdat iemand wanhopig drugs aan het bedelen is ...

Is mijn/onze wereld nu zo vervreemd van de "massamens" of was ik gewoon op de verkeerde plek op de verkeerde tijd?
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

Bedenking die ik al vaker maakte en die ik me opnieuw maakte toen die kerel onderweg van huis vroeg of ik geen drugs had ... Hoe slecht moet je uitgaansleven of de plaatsen waar je heen gaat niet zijn, als je enkel met behulp van drugs de illusie kan hebben plezier te maken?

Ik heb nog geen drug aangeraakt (zelfs geen cannabis) en weet niet juist wat speed precies voor effecten heeft. In België zijn er nu discotheken die de kwaliteit van je drugs kunnen testen, onder het motto "ze nemen het toch, dus dan kunnen ze beter goed gemaakte drugs nemen". De logica achter het gedogen van hard drugs ontgaat me volledig  ???
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.