Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Liedje over aseksualiteit

Gestart door AceVentura, september 14, 2014, 08:05:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Ik zat net wat op het Engelstalige forum rond te kijken en toen kwam ik een topic tegen over een singer-songwriter die een liedje heeft geschreven over aseksualiteit. Op deze pagina staat de songtekst en kan je het liedje beluisteren: http://dearlie.bandcamp.com/track/for-me

Hoewel het niet helemaal mijn genre is vind ik het liedje wel geslaagd  :cheerleader:

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Anemone

Ik vind het een mooi liedje, deze neem ik mee! :D
I would if I could, but I can't so I shan't.

Bidanya

Thanx aceventura voor de link. Ik vind het erg mooi!
Bidanya, V 1962

Edewecht

Sorry, misschien snap ik het niet, maar hoezo gaat het liedje over aseksualiteit? Zoals ik het begrijp, gaat het over háár manier van liefhebben ("Everybody loves a little different / Doesn't mean I love you any less"). En dat is mooi.  :)
Maar speciaal aseksualiteit?  ???
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NewacE

Edewecht, ik heb even gekeken op youtube en aan de reacties te zien gaat het zeker over asexualiteit. Er staan ook een paar recties op van mensen die ik ken van asexualitic.com.
En op de foto draagt ze een shirt in AVEN-kleuren.

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

Ik zie het! (Wist niet dat het ook op Youtube stond.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik had precies dezelfde vraag als Edewecht. In het liedje wordt niet echt heel duidelijk gesproken over aseksualiteit, het zou van alles kunnen zijn.
Toch haal ik het er wel uit, maar ook omdat ik weet waarover het gaat. Ik vraag me af hoe iemand die niet bij aseksualiteit stilstaat de tekst interpreteert.

Dat maakt het liedje net een beetje mysterieus, je kunt het voor jezelf invullen. Ook als je het voor jezelf niet specifiek over aseksualiteit wilt laten gaan en zelf vind ik dat juist wel weer leuk. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Ik haal er meteen uit dat het over aseksualiteit gaat, wat goed dat er zo'n lied bestaat  :)
12-1-2015 <3 MarkA

Dutchamoeba

Citaat van: Koffie op september 15, 2014, 10:45:58 PM
Dat maakt het liedje net een beetje mysterieus, je kunt het voor jezelf invullen. Ook als je het voor jezelf niet specifiek over aseksualiteit wilt laten gaan en zelf vind ik dat juist wel weer leuk. :)

Dat is eigenlijk zo met de meeste liedteksten. Er is vaak ruimte voor een eigen interpretatie, gebaseerd op eigen ervaringen, ideeën, etc. Daarom is liedteksten schrijven wat mij betreft ook een echte vorm van kunst!

Koffie

Ik vind de meeste liedteksten juist voor weinig interpretatie vatbaar, het zijn gewoon liefdesliedjes of 'het-is-uit-liedjes'. Sommige hebben wel meer poetische kanten en dan vind ik ze mooi worden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Je hebt ergens wel een punt, maar ik denk dat zelfs bij standaard liefdesliedjes mensen er wel hun eigen interpretatie  op na houden gebaseerd op hun eigen ervaringen. Zo hoor je mensen wel eens zeggen over een liedje dat het 'hun' liedje is, omdat het hun eigen verhaal zo mooi omschrijft...

AniMeshorer

Is dit een professionele zangeres die ook CD's uit heeft, of is haar muziek enkel online te vinden en nergens te koop in CD formaat?


Ik denk wel dat het over aseksualiteit gaat, vooral omdat ze het heeft over geen "switch to turn me on" en ik vermoed dat die ene kleur die altijd bekeken wordt waarover ze zingt refereert naar een seksuele uitdrukking van affectie. Misschien leuk om de zangeres een bemoedigend woordje te schrijven? dearliemusic AT gmail DOT com ; zal misschien aangenaam verrast zijn dat haar song opgevallen is in de verre Benelux :) Of is zij reeds op AVEN actief gezien de YouTube reacties? (het feit dat ze de posts over aseksualiteit niet weerlegt in de comments, duidt er ook op dat het over aseksualiteit gaat, want anders had ze allicht geantwoord met een uitleg waar het lied écht over gaat)


Nu ja, is zij aseksueel? Dat is weer wat anders. Ik heb al gedichten geschreven die seksuele verlangens afdoen als een zwaar gewicht op je schouders, maar heb ook al gedichten geschreven waar seks beschreven wordt als overgave en dus als iets moois mits het tussen twee geliefden gebeurt. De tekst lijkt duidelijk over aseksualiteit te gaan, maar is niet noodzakelijk autobiografisch (gelukkig, anders zat Eddie Vedder nu in wel heel slechte papieren sinds de betekenis van "Alive" net ietsje anders bleek dan vermoed werd)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

AniMeshorer

PS: in de links die YouTube geeft na de clip, vond ik dit : https://www.youtube.com/watch?v=o5sK2sIYSTk ; ook weer een mooie uiting van aseksualiteit  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

ariaster

Ace, dank je wel. Echt ontzettend dank je wel voor het delen van dit lied. Prachtig!

Idril Telrúnya

Wow. Vliegt meteen op m'n iPod!! Het is inderdaad misschien niet altijd zo duidelijk waarover het lied gaat, zeker niet voor een 'buitenstaander', maar het belangrijkste is de eigen interpretatie die je eraan geeft, toch? BEDANKT om dit te delen, echt waar.
Angels are supposed to be asexual. Therefore, I'm an angel.