Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zo veel vallen af..

Gestart door Briggy, september 15, 2014, 10:53:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Briggy

Ik heb drie jaar en een maand een relatie gehad met een seksueel persoon. Hij was hartstikke lief, stoer etc. etc. Gewoon een heel leuke en lieve vriend en persoon. Maarja hij had een hoog libido en mijn aseksualiteit heeft ons uiteindelijk genekt.

Nu ik weer single ben, heb ik mij zelf beloofd om nooit meer een relatie aan te gaan met een seksueel persoon. Opties zijn, of single blijven, of een relatie met een ander aseksueel persoon. Ik wil gewoon geen seks meer, ook niet 'maar' 1 keer per maand.

Maarja er zijn zoveel mannen die ik leuk vind, en het is gewoon leuk om met ze op te trekken en te praten (zoals ik zaterdag met een jongen uit Engeland praatte, super leuke man en knap). Maar het stemt mij dan verdrietig dat ik er nooit een liefdesrelatie mee kan hebben.

Ik had vandaag mijn oude jaarboek van 2005/2006 gevonden. Toen was ik 15 of 16. Ik was benieuwd naar hoe mijn oude klasgenoten er nu uit zagen, dus zocht ik ze op op FB. Een paar mensen hebben al een kind, veel zijn er al getrouwd. En dan denk ik, grr ik wil ook ooit trouwen. Maar ik heb nu echt de moed opgegeven dat ik ooit nog iemand vind. Mijn ex vriend zei pas, 'op ieder potje past een deksel'. Maarja vind maar eens een vierkant deksel, in een wereld waar veel potjes rond zijn.  :(

Als je mensen vraagt wat ze van mij vinden, dan zegt iedereen gezellig, leuk, een fijn persoon, grappig etc. etc. Lelijk ben ik ook niet. Maarja, wel aseksueel.  :-X

Vaak baal ik daar van, maar ik kan nu eenmaal niet veranderen wie ik ben. Al heb ik nu wel (het is natuurlijk recentelijk uit met mijn ex, zit nog in de 'Depressie' fase volgens Kübler-Ross), dat ik af en toe een knagend gevoel heb van 'Kom op, zo erg is het toch niet. Je vind het niet leuk, maar het kan je verder niet zo veel boeien als iemand anders zijn gang gaat, waarom doe je het niet gewoon 1 keer per week voor iemand van wie je houdt.) Terwijl ik dat drie jaar lang heb geprobeerd, en als het na drie jaar nog niet ging, dan komt het nooit. Hoeveel je ook van die andere persoon houdt.
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

1x per maand of 1x per week is een heel verschil. Ik denk dat je best seksuelen NIET uitsluit voor toekomstige relaties, maar wel je limieten stelt die je zelf aankan. Dus als je bv zegt "1x per maand" dan moet hij  accepteren dat dat de grens is, en dat hij je niet moet gaan overtuigen om er "1x per week" van te maken. Je kan ook afspreken welke standjes per definitie uitgesloten zijn, zodat --ookal is het eerder een cadeau voor hem dan iets waar je zelf plezier aan hebt-- je alleszins niet voor pijn of walging hoeft te vrezen. Ook hier moet hij die grens duidelijk accepteren en niet hopen dat je na een tijdje van mening gaat veranderen en de experimentele toer op gaat.

Het zou natuurlijk het eenvoudigste zijn met een andere aseksueel. Ik zie dat je Facebook gebruikt (ikzelf niet, al heeft het weten dat er een groep voor "singles in België" bestaat me wel eens in de verleiding gebracht) ; daar zullen zeker groepen rond aseksualiteit bestaan waar je enkele leuke mannen kan ontmoeten. En hoewel ik nog altijd single ben: ik vond m'n eerste ervaringen met Ace Book en Asexualitic tot nu toe erg positief.

Houd de moed er in, eens je die bijzondere persoon hebt gevonden zal je geluk des te groter zijn! :grouphug:
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Dutchamoeba

Citaat van: AniMeshorer op september 15, 2014, 11:07:28 PM
En hoewel ik nog altijd single ben: ik vond m'n eerste ervaringen met Ace Book en Asexualitic tot nu toe erg positief.

Mijn ervaringen met Asexualitic zijn ook erg positief. Het is een site met veel actieve leden die op zoek zijn naar een serieuze relatie. Ik heb er mijn vriend ontmoet, en we hebben inmiddels al ruim 2.5 jaar een relatie. Ik heb ook een tijdje dezelfde negatieve gevoelens gehad als jij ('vind maar eens een vierkant dekseltje in een wereld waarin bijna alle dekseltjes rond zijn'), maar door op die site te gaan, heb ik er zelf actief aan bijgedragen die situatie te veranderen en de kans te vergroten de liefde van mijn leven te vinden. Dat is me gelukt, en dat is beter dan bij de pakken neer te gaan zitten waardoor de situatie zo blijft zoals hij nu is.