Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben ik nu gek?

Gestart door dappered, oktober 03, 2014, 08:55:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dappered

Het lijkt wel sinds ik ervoor gekozen heb mijn eigen leven te gaan leiden,seks en intimiteit-loos dus,dat ik erg in trek ben bij andere geslacht.En wat roept dat toch een frustraties op.Ze willen het gewoon niet snappen,het kan er gewoon niet in,dat iemand zoiets moois als seks,knuffelen,intimiteit niet wil.Ik daarintegen snap hun niet,hoe kun je daar toch je tijd aan verdoen,ik ga liever uit eten,wandelen met mijn honden,eet een groot stuk taart.Zal mijn tijd verdoen met een zwetend,hijgend,opdringerig lijf bovenop me,terwijl mijn hoofdje alleen toe is om te gaan slapen.De boosheid en walging die ik voel als ik tegen mezelf vocht om het toch maar te doen,ik wil die gevoelens niet meer hebben.Tis klaar,ik heb die gevoelens niet.Word gewoon zo gefrustreerd van die zinloze discussies met iedereen,is het zo moeilijk mij niet als een geschift persoon af te schilderen en mij te accepteren.Wat is er erg aan dat ik geen seks heb?Wat is er erg aan dat ik geen behoefte voel om geknuffeld te worden?Als ik behoefte heb aan warmte pak ik een kruik ;) als ik genegenheid wil kruip ik bij mijn hondjes.
En dan nog maar niet te spreken over alle walgelijke seksuele verhalen die ik aan moet horen of wensen en verlangens op seksgebied van vrienden.Heb je net heerlijk gegeten krijg je zon verhaal achter je kiezen ??? soms kan ik het gewoon niet meer,overal waar je kijkt,gaat of staat vliegt de seks je om de oren..
En daar is dan gelukkig dit forum,na net weer walgelijk gesprek met iemand,waar je even je hart kunt luchten bij lotgenoten en waar je niet als raar bestempeld word.
Halleluja!

Edewecht

Nou, je bent NIET gek.

En als  je gek bent, zijn we hier allemaal samen gek. Samen gek is ook normaal  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen allerlei dingen gaan vertellen over hun seksleven. Ja, als je heel goed bevriend bent komt het wel eens naar voren. Toen ik aan een vriendin vertelde over aseksualiteit en dat ik niet weet of ik dat echt ben, maar dat relaties aangaan vanwege mijn 'anders zijn' op seksgebied wel erg ingewikkeld kan zijn, kwam zij ook met wat dingen, omdat zij een lichamelijke ziekte heeft waardoor seks niet zo vanzelfsprekend is en zij daar met haar partner ook afspraken over heeft. Verder heb ik maar een keer meegemaakt dat iemand me allerlei dingen ging vertellen over haar playmates, maar dat was iemand die sowieso weinig grenzen van anderen respecteerde.
Ik verwacht niet dat mensen me begrijpen, wel dat ze me respecteren. Ik respecteer hen ook, ook als ze met van alles in bed duiken, maar ik hoef er niet alles over te horen.

Ik vind dat als ze dat soort dingen met je willen gaan delen en je wilt dat niet, je heel rustig mag zeggen: Dat is fijn voor je, maar ik geloof dat ik dat allemaal niet zo hoef te weten. Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen voor wat jij wel en niet wilt. Dat is zoals het voor jou is en dat is jouw zaak. Je mag ook zeggen dat ze je niet hoeven te begrijpen maar dat het voor jou is zoals het is en dat je respect verwacht. Leven en laten leven, met interesse in elkaar.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie