Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Workplace pride

Gestart door AceVentura, oktober 28, 2014, 07:41:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Tijdens de laatste coming-out day werd ik gewezen op een organisatie die Workplace Pride heet, deze organisatie heeft als doel dat iedereen zichzelf kan zijn op zijn/haar werk en stimuleert openheid en acceptatie daarvoor. Als je de website bekijkt is het initiatief wel goed, maar aseksualiteit ontbreekt structureel in het verhaal. Mijn indruk is dat dat meer uit onwetendheid komt dan dat ze bewust een groep willen buitensluiten.
Ik denk dat het een goede organisatie is die ons kan helpen met de zichtbaarheid van aseksualiteit, ik heb zelf momenteel niet voldoende tijd om hier actief iets mee te doen. Is er iemand anders hier die dat ziet zitten ? Dit is hun website: http://workplacepride.org/

Alvast bedankt.

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Ik heb inmiddels gereageerd, en heb ook al een reactie terug (de snelste reactie tot nu toe).

De man die gereageerd heeft geeft aan dat ze nog nooit over aseksualiteit hebben nagedacht, en dat ze ook nog nooit door iemand benaderd zijn met de vraag of het onderwerp aseksualiteit ook opgenomen kan worden in hun organisatie. Ook geeft hij toe dat, ook al focussen ze op 'LGBT', het voor hen al moeilijker is om iets voor de 'B' en de 'T' te doen. Niet omdat ze het niet voldoende proberen, maar omdat seksualiteit als onderwerp over het algemeen nog een onderwerp in ontwikkeling is op de werkvloer.
Hij geeft wel aan dat er de laatste tijd meer aandacht is gekomen voor 'intersex individuals', en dat zelfs het COC nog bezig is met de vraag hoe (niet of) ze deze groep mensen een plaatsje kunnen bieden binnen hun organisatie. Volgens hem loopt Workplace Pride over het algemeen een beetje achter met dat soort zaken.

Dit is hoe hij zijn mail afsluit:

So, although we won't be including Asexuality, nor Intersex in the short term, I certainly will not rule it out for the medium to long term.

In the meantime, thank you very much for bringing this to my attention. It is now 'on my radar screen' and, from experience, I can say that it will remain there.

Ik vind dit op zich wel positief, al zal het nog wel even duren voor ze ook concreet iets voor ons kunnen betekenen.

Imogen

Goed van je dat je zo snel reageert! En ook wel een hoopvol bericht terug gekregen  :klap:
Maar aan de Engelstalige reactie te lezen is het een internationale site? Misschien doen ze er ook voorlopig niks mee omdat het voor de ´mainstream´ nog vrij onbekend is. Onze community heeft geen Ellen DeGeneres, Perez Hilton of Ellen Page. Een bekende Spokes Person die vaak in de media komt.
Ik heb hier iig wel een goed gevoel bij. Moet zelf nog een mail sturen naar het COC in mijn woonplaats om te kijken of ik binnen hun organisatie nog wat kan betekenen.

Well done Dutchamoeba! *Tumbs up*
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Bedankt voor je aktie, Dutchamoeba! :cake:

Het komt wel goed..! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

@Dutcvhamoeba: Fijn dat je dit zo snel hebt kunnen doen, en leuk dat je zo snel reactie hebt  :cake: :cake: :visibility:
Hoewel het antwoord niet superpositief is denk ik dat je van zo'n organisatie kan verwachten dat ze heel snel iets (voor hun) nieuws toevoegen, dat ze er voor open staan is denk ik al heel wat.

@Imogen: Workplace pride werkt met leden, en die zijn inderdaad internationaal. De organisatie zelf zit in Amsterdam, ik vermoedt dat ze daarom ook een klein Nederlandstalig deel op de site hebben :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op oktober 29, 2014, 08:09:52 PM
@Dutcvhamoeba: Fijn dat je dit zo snel hebt kunnen doen, en leuk dat je zo snel reactie hebt  :cake: :cake: :visibility:
Hoewel het antwoord niet superpositief is denk ik dat je van zo'n organisatie kan verwachten dat ze heel snel iets (voor hun) nieuws toevoegen, dat ze er voor open staan is denk ik al heel wat.
Ben je niet ergens het woordje 'niet' vergeten? :P

AceVentura

Yep  ;D En om het leuk te houden zet ik hem hier neer en mag je zelf bepalen waar hij moet staan  ::) : niet
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

 :schater:

Ja, sorry, maar ik corrigeer beroepshalve teksten. Mijn opmerking is dus ook het symptoom van een beroepsziekte... ;D