Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Awareness Werkgroep Nederland

Gestart door Imogen, november 08, 2014, 05:59:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Ben wakker door een storm hier en de invloed van deze volle maan, dus dacht......Laat ik maar een polletje maken. Kijken waar we op dit moment staan qua discussie op het andere topic. Een aangezien de Awareness Week al weer voorbij is, een nieuw topic openen.

En met een poll kunnen andere leden wel stemmen, maar hoeven zich (nog) niet inhoudelijk in de discussie te mengen.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Ik weet niet voor welke optie ik wil gaan, Imogen, want ik ben eigenlijk voor 2 opties: en een eigen werkgroep, omdat wij toch zelf de meeste expertise hebben op het gebied van de aseksualiteit, en proberen aansluiting te vinden bij andere queer-verenigingen, want samen sta je nou eenmaal sterk(er). Zo werkt het bij veel vergelijkbare organisaties als de onze volgens mij ook. Waarom zou je moeten kiezen als je ook voor 2 opties kunt gaan?

Koffie

Ik heb op ja gestemd, niet zo zeer vanwege de frustratie, maar kennelijk is dat gewoon de weg niet. Het sluit voor mij ook niet uit dat we nu of in de toekomst wel aansluiting kunnen vinden, maar kennelijk stuiten we op zo veel verbazing, ongeloof en weerstand dat we zelf ergens moeten beginnen. Ik ben alleen persoonlijk niet iemand die het voortouw neemt en de boel wel even gaat regelen, maar ik draag het zeker een warm hart toe.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

#3
Op korte termijn is samenwerking denk ik het hoogst haalbare, maar ik denk dat we uiteindelijk toch weer dusdanig afwijken van de andere geaardheden dat het beter is om voor onszelf te beginnen. Wel trigger ik op de het voorbeeld van COC, voor zover ik weet richt die namelijk specifiek op homoseksualiteit, ik denk dat we het meeste kans maken bij organisaties die zich in het algemeen richten op seksuele diversiteit zoals onlangs de workplace pride. Met even zoeken kwam ik nu http://www.expreszo.nl/ tegen, daar heeft zelfs wel eens een artikel over aseksualiteit gestaan, dus misschien is dat nog een poging waard.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Voor zover ik weet richt het COC zich inderdaad ook voornamelijk op homoseksualiteit, en is er ook niet echt de expertise om zich met andere geaardheden bezig te kunnen houden. Expreszo is, voor zover ik heb kunnen zien op hun website, een veel bredere en voor ons dus waarschijnlijk meer voor de hand liggende kandidaat om een samenwerkingsverband mee te proberen aan te gaan.

Ik herinner me dat de samenwerking met de journaliste van Expreszo die mij geïnterviewd heeft heel soepeltjes verliep, en dat het artikel ook heel mooi geworden is. Ze weten daar in ieder geval wat aseksualiteit is, en zijn er in het artikel heel correct en respectvol mee omgegaan, dus ja, ik vind Expreszo een goede kandidaat.

Imogen

Heb de poll aangepast met meer opties en een uitgebreidere vraagstelling. Heb ´m ook ff gereset, dus kan er opnieuw gestemd worden.
Misschien dat iemand anders van het forum contact wil opnemen met het blad en online community van Expreszo voor een interview of iig de vraag of ze in een volgende editie iets willen doen met asexualiteit.
Ik wil niet de kans lopen om door het blad Zij aan Zij te worden afgewezen omdat ik al met een interview in een ander blad sta.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Ik heb inmiddels gestemd. Ik denk niet dat het moeilijk te raden is waarop... ;D

Dutchamoeba

Citaat van: Imogen op november 08, 2014, 06:08:26 PM
Misschien dat iemand anders van het forum contact wil opnemen met het blad en online community van Expreszo voor een interview of iig de vraag of ze in een volgende editie iets willen doen met asexualiteit.
Ik wil niet de kans lopen om door het blad Zij aan Zij te worden afgewezen omdat ik al met een interview in een ander blad sta.
Ik heb al in 1 van hun bladen gestaan in een artikel over aseksualiteit.
Misschien is het een goed idee om te vragen of ze ook info over aseksualiteit willen toevoegen op hun website, met een link naar de AVEN-website?

Imogen

CiteerIk heb al in 1 van hun bladen gestaan in een artikel over aseksualiteit.
Wanneer was dit en heb je het artikel nog, offline of online?
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba

Het artikel staat in Expreszo nummer 5, die rond 6 oktober 2012 is uitgebracht. Het blad werd naar een vriendin van mij gestuurd. De vriend van die vriendin heeft het blad echter achteloos weggegooid, dus heb ik het originele artikel zelf nooit gelezen, maar alleen een pre-versie die later nog is aangepast. Misschien zijn er nog anderen op dit forum die het artikel bewaard hebben?

Ik lees overigens net dat de laatste Expreszo is uitgebracht...

Dutchamoeba

Bij het doorlezen van wat oude topics ben ik erachter gekomen dat we 2 jaar geleden ook al een dergelijke discussie hebben gehad: http://asexuality.org/du/index.php?topic=3309.30

Edewecht

Zoals wel vaker bij polls, vind ik het moeilijk om te stemmen.
Ik kan wel 'ja' aanklikken, maar in het waarom van dit 'ja' kan ik me niet vinden. Hetzelfde geldt voor 'nee' en voor 'misschien'.
Daarom komt 'beiden' nog het meest in de buurt van hoe ik het beleef. Maar ook deze klik ik niet aan.

Ik herken wel wat Koffie zegt:
CiteerIk ben alleen persoonlijk niet iemand die het voortouw neemt en de boel wel even gaat regelen, maar ik draag het zeker een warm hart toe.

Ik heb bewondering voor de 'vechtlust' van Dutchamoeba en Imogen, maar als het er op aankomt, is het (tot nu toe) niet mijn manier.

De reden dat ik open ben over mijn aseksualiteit, is om herkenning te bieden aan wie er (nog) mee worstelt ("Jij bent niet de enige"). Ik voel me niet zozeer lid van een minderheid die erkenning wil hebben. Er is een klein verschil tussen die twee. Het eerste is meer op persoonlijk, menselijk vlak, het tweede meer op maatschappelijk vlak. Beiden sluiten elkaar niet uit, begrijp me goed.

Maar ikzelf voel me minder geroepen om deel uit te gaan maken van een organisatie die ergens voor strijdt. Ik voel me meer uitgenodigd om deel uit te maken van een groep of community, waarvan de leden elkaar erkennen en steunen in hun persoonlijke coming out.

Oké, deze reaktie is misschien wat warrig (?) ; het is voor mij een aanzet om mijn gedachten hierover wat op een rijtje te krijgen.

Ondertussen ben ik gewoon in gesprek met vrienden, collega's, anderen, over wat het is om aseksueel te zijn...

(wordt vervolgd)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Citaat van: Edewecht op november 09, 2014, 10:18:51 AM
De reden dat ik open ben over mijn aseksualiteit, is om herkenning te bieden aan wie er (nog) mee worstelt ("Jij bent niet de enige"). Ik voel me niet zozeer lid van een minderheid die erkenning wil hebben. Er is een klein verschil tussen die twee. Het eerste is meer op persoonlijk, menselijk vlak, het tweede meer op maatschappelijk vlak. Beiden sluiten elkaar niet uit, begrijp me goed.
Ik begrijp volkomen wat je bedoelt, Edewecht, en ik kan me ook wel vinden in jouw standpunt. Voor mij sluiten beiden elkaar inderdaad niet uit. Door ervoor proberen te zorgen dat er bijvoorbeeld informatie komt over aseksualiteit in seksuele voorlichtingsmaterialen voor scholen (maatschappelijk vlak), kun je ervoor zorgen dat jonge aseksuelen de boodschap "Jij bent niet de enige" opvangen (persoonlijk, menselijk vlak).

Citaat van: Edewecht op november 09, 2014, 10:18:51 AM
Oké, deze reaktie is misschien wat warrig (?) ; het is voor mij een aanzet om mijn gedachten hierover wat op een rijtje te krijgen.
Nee hoor, je bent juist heel duidelijk!

Koffie

Ik herken me grotendeels in Edewecht, maar ik vind het wel belangrijk dat er zo'n werkgroep is die aan de weg timmert. Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat er mensen zijn die wel talenten in die richting hebben, die kunnen inzetten. Als dat van de grond komt, is dat wel een heel erg belangrijke vooruitgang in het meer zichtbaar worden en lopen er in de toekomst minder mensen in hun eentje rond te dolen en te worstelen.
Zelf ben ik ook meer van de kleine dingetjes, ik heb Aven gisteren nog weer op een ander vrij groot forum genoemd zoals ik dat wel eens vaker heb gedaan, wie weet wie daarmee wordt bereikt. Ik ben zelf sociaal ook niet zo erg vaardig, om goed te kunnen netwerken en dat soort dingen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Citaat van: Koffie op november 09, 2014, 10:42:57 AM
Ik herken me grotendeels in Edewecht, maar ik vind het wel belangrijk dat er zo'n werkgroep is die aan de weg timmert. Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat er mensen zijn die wel talenten in die richting hebben, die kunnen inzetten. Als dat van de grond komt, is dat wel een heel erg belangrijke vooruitgang in het meer zichtbaar worden en lopen er in de toekomst minder mensen in hun eentje rond te dolen en te worstelen.
Misschien is het een goed idee om bij dezen te vragen wie er deel uit wil maken van zo'n werkgroep?

Citaat van: Koffie op november 09, 2014, 10:42:57 AM
Zelf ben ik ook meer van de kleine dingetjes, ik heb Aven gisteren nog weer op een ander vrij groot forum genoemd zoals ik dat wel eens vaker heb gedaan, wie weet wie daarmee wordt bereikt. Ik ben zelf sociaal ook niet zo erg vaardig, om goed te kunnen netwerken en dat soort dingen.
:visibility: