Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Awareness Werkgroep Nederland

Gestart door Imogen, november 08, 2014, 05:59:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik heb inmiddels een aantal mailtjes gestuurd naar organisaties die op de 1 of andere manier te maken hebben met seksuele voorlichting/diversiteit. Inmiddels is er al 1 reactie van Gay and School http://www.gayandschool.nl/

Er is mij vanuit die organisatie de volgende vraag gesteld: "Mocht jij een keer iets interessants tegenkomen, zoals een leuk filmpje of popsong of tv-interview, dat tieners aanspreekt en gebruikt kan worden in de klas, dan zou ik het fijn vinden als je dat mailde." Ik ken er wel een aantal, maar weet niet of die nou zo 'tiener-gericht' zijn. Als iemand van deze site nog suggesties heeft, dan hoor ik het graag.

AceVentura

Ik denk dat de uitzending van Je Zal het Maar Zijn (http://asexuality.org/du/index.php?topic=3330.0) waarin aseksualiteit aan bod komt dan een goede optie is, die is sowieso op een jongere doelgroep gericht en ik vond het een goed item.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

MarkA

Citaat van: Dutchamoeba op november 08, 2014, 06:45:35 PM
Het artikel staat in Expreszo nummer 5, die rond 6 oktober 2012 is uitgebracht. Het blad werd naar een vriendin van mij gestuurd. De vriend van die vriendin heeft het blad echter achteloos weggegooid, dus heb ik het originele artikel zelf nooit gelezen, maar alleen een pre-versie die later nog is aangepast. Misschien zijn er nog anderen op dit forum die het artikel bewaard hebben?

Ik lees overigens net dat de laatste Expreszo is uitgebracht...

Speciaal voor "Saskia" ;D is hier het artikel. Het is overigens alleen te bekijken voor mensen met de link :)
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op november 15, 2014, 12:04:45 PM
Ik denk dat de uitzending van Je Zal het Maar Zijn (http://asexuality.org/du/index.php?topic=3330.0) waarin aseksualiteit aan bod komt dan een goede optie is, die is sowieso op een jongere doelgroep gericht en ik vond het een goed item.
Dank je wel, AceVentura!

Citaat van: MarkA op november 16, 2014, 02:25:15 PM
Citaat van: Dutchamoeba op november 08, 2014, 06:45:35 PM
Het artikel staat in Expreszo nummer 5, die rond 6 oktober 2012 is uitgebracht. Het blad werd naar een vriendin van mij gestuurd. De vriend van die vriendin heeft het blad echter achteloos weggegooid, dus heb ik het originele artikel zelf nooit gelezen, maar alleen een pre-versie die later nog is aangepast. Misschien zijn er nog anderen op dit forum die het artikel bewaard hebben?

Ik lees overigens net dat de laatste Expreszo is uitgebracht...

Speciaal voor "Saskia" ;D is hier het artikel. Het is overigens alleen te bekijken voor mensen met de link :)
Bedankt, MarkA! Nu heeft "Saskia" eindelijk zelf ook eens de eindversie kunnen lezen...
Het valt me op in het artikel dat niet alles is aangepast. In de ene passage is het duidelijk dat ik al een vriend heb, terwijl in een andere passage geschreven staat dat mijn moeder blij is dat ik nu toch op zoek kan gaan naar een partner...
Wat mij verder opvalt is dat ik in 2 jaar tijd zelf ook wel gegroeid ben in hoe ik denk/hoe ik me uitdruk in verband met (a)seksualiteit. Zo heb ik bijvoorbeeld via verhalen van seksuelen op deze site geleerd dat seks niet alleen maar een manier is om je voort te planten, maar ook wel degelijk een manier om liefde en affectie te uiten. Ook zou ik een andere uitleg hebben gegeven wat betreft het vermeende verband tussen aseksualiteit en ziekte; ik zou hebben gezegd dat er ook aseksuelen zijn die autistisch zijn, en dat er ook aseksuelen zijn die lichamelijke/psychische problemen hebben, maar dat dat los staat van iemands geaardheid. Immers, onder mensen van andere seksuele geaardheden zitten ook mensen die autistisch zijn, en mensen die lichamelijke/psychische problemen hebben. Die factoren bepalen echter niet tot wie je je seksueel voelt aangetrokken (of niet).

Imogen

Via het tijdschrift Zij aan Zij kwam ik bij een stukje over het Landelijke Netwerk Bisexualiteit. http://www.lnbi.nl/joomla/index.php Zijn zijn meer een belangenbehartigingsorganisatie voor Bi-mensen. Misschien in de toekomst een idee voor onze community. Een Landelijk Netwerk Aseksualiteit.  Maar dan gericht op educatie, voorlichting enz. naar overheden, maatschappelijke organisaties enz. Een soort zusternetwerk van het AVEN, die bijv. ook activiteiten organiseert, niet alleen meetings. Ik vind het bijv. erg jammer dat de speeddate avonden voor aseksuelen in Rotterdam worden georganiseert. Dat is voor mij al weer te ver.
Ik hoorde van Peter1963 afgelopen zaterdag dat het COC Nijmegen wel open staat voor aseksueel gerelateerde activiteiten en het evt. faciliteren van een ruimte voor bijv. een werkgroep, maar dat zij zelf nog niet zo ver zijn er zelf tijd en energie er in te steken.

Of net als de Transgendergroep Nijmegen een landelijke Asexualgroep oprichten. Met een aparte website. En dat de werkgroep dan bijv. ook scholen gaat benaderen.

CiteerMisschien is het een goed idee om bij dezen te vragen wie er deel uit wil maken van zo'n werkgroep?

Wil degene die interesse heeft om deel te nemen in deze online/offline werkgroep mij een pb sturen? Dan kan ik een inventarisatie maken.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba


Edewecht

Interesse? Om deel te nemen? In een werkgroep? Ik?
Tja...

Ik sta niet meteen te juichen, moet ik eerlijk zeggen. Dat komt omdat - zoals ik al eerder eens schreef - geen barricadetype ben.

(*Edewecht ziet zich al van school naar school sloffen om onwillige en lastige pubers onder de duim te houden ... een bij voorbaat verloren zaak  :geezer:  )

Zoals iedereen weet hecht ik grote waarde aan zichtbaarheid; mijn stijl is 'klein en dichtbij'.
Maar ja. Wat hier door Imogen (en Dutchamoeba en AceVentura)  wordt aangedragen kan (mag?) ik niet negeren. Dus ik zeg ook niet meteen 'nee'.

Moet het even laten bezinken. En voor mezelf een vorm vinden waarin ik deel zou willen uitmaken van zo'n werkgroep. (Áls...)  Want trouw aan mezelf zijn staat ook hoog in mijn vaandel.  :ange:

;D  U hoort nog van ons!  ;D

PS Mag dit berichtje in plaats van het PB'tje, Imogen?  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Citaat van: Edewecht op november 17, 2014, 06:42:16 PM
En voor mezelf een vorm vinden waarin ik deel zou willen uitmaken van zo'n werkgroep. (Áls...)  Want trouw aan mezelf zijn staat ook hoog in mijn vaandel.  :ange:
Natuurlijk. Doe waar je je goed bij voelt, en laat de rest.